Nee, zoals ik al eerder had vermeld dat ik dus waarschijnlijk met het zadeltje 38 zal wegen.
Als ik zo zwaar was, had ik er allang niet meer op gegaan !!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Louise95 schreef:Fjord_Shet schreef:Ach, je moet je gewoon niet zo aanstellen![]()
Ik ben wat te lang voor haar, dat is ook de reden dat ik NU niet meer met haar rijd, maar ik was sowieso NIET te zwaar
Ik vind dat je er anders nog prima op kan rijden! Shetlandpony's kunnen 100 kilo dragen en geloof ik ben je nog geen 100 kilo. Dat je een beetje lang voor haar bent maakt niets uit!
Citaat:een shet kan maximaal 20 procent van zijn eigen gewicht dragen uitgaande van dat de shet gezond gewicht heeft, goede conditie is en verder ook geheel gezond is..
dus bij een shet met met overgewicht moet je het gewicht van het maximale gewicht afhalen om het in evenwicht te houden, dus als je shet 10 kilo te zwaar is moet er 10 kilo van het gewicht van de ruiter af..
en bij een shet met onder gewicht het zelfde anders ga je dubbelop rekenen, en sleept de pony dus dubbel overgewicht mee, en dat is natuurlijk helemaal uit den boze.
dus gemiddelt is dat:
tot 85 a 90 cm 25 kilo
89 tot 95 cm 30 kilo
95 tot 100 cm 35 kilo
100 tot 105 cm 40 kilo
105 tot 110 cm 40 tot 45 kilo
en 110 cm en groter 50 kilo hoewel dit meestal niet geheel shet meer is en is 50 dus niet aan te raden..
dus het eigenlijk MAXIMALE op een shet zie ik volgens dit rijtje dus maximaal 45 bij een hele grote shet
en de gewichten zijn incl zadel gewicht..
Marian_ schreef:schaam jeen dan krijg jij je eigen shet?
ik heb er nu al medelijde mee
Essssss schreef:Herhaling: Dat terzijde.
Je weet dat je te groot voor haar bent, maar je geloofd niet dat het slecht voor haar is? Ik zou is als ik jou was wat meer research gaan doen.
Een citaat uit een andere topic:Citaat:een shet kan maximaal 20 procent van zijn eigen gewicht dragen uitgaande van dat de shet gezond gewicht heeft, goede conditie is en verder ook geheel gezond is..
dus bij een shet met met overgewicht moet je het gewicht van het maximale gewicht afhalen om het in evenwicht te houden, dus als je shet 10 kilo te zwaar is moet er 10 kilo van het gewicht van de ruiter af..
en bij een shet met onder gewicht het zelfde anders ga je dubbelop rekenen, en sleept de pony dus dubbel overgewicht mee, en dat is natuurlijk helemaal uit den boze.
dus gemiddelt is dat:
tot 85 a 90 cm 25 kilo
89 tot 95 cm 30 kilo
95 tot 100 cm 35 kilo
100 tot 105 cm 40 kilo
105 tot 110 cm 40 tot 45 kilo
en 110 cm en groter 50 kilo hoewel dit meestal niet geheel shet meer is en is 50 dus niet aan te raden..
dus het eigenlijk MAXIMALE op een shet zie ik volgens dit rijtje dus maximaal 45 bij een hele grote shet
en de gewichten zijn incl zadel gewicht..
Edit: Neem een kijkje op: [WPC] Hoeveel zouden mijn pony's kunnen dragen?
En uh.. Je weegt samen met het zadeltje 38 kilo? En je bent 15 jaar? Dan denk ik dat je een ernstige vorm van anorexia hebt..Wat niet van de foto's is af te lezen.
Ik denk dat ik even ga temmen.