Mijn nieuwe powny!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:47

Italië is niet het slachtland bij uitstek maar België, Lonneke. Ik vind het jammer dat je nu Macho****** zo aanvalt terwijl je zelf zoveel paarden van de hand hebt gedaan en niet reageert op de vraag, waar jouw jonkie van eerder dit jaar is gebleven?
Trouwens wat is er mis met de slacht?

Oooh geannuleerd? En hoe is het nu met het beessie? Lekker gemakkelijk, een ander aanvallen die een paard verkoopt? Het is maar een vraag, hoor, maar annuleren betekent niet automatisch dat het dier na de "annulering" een goede toekomst krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:48

xDramaQueen, Ik vergat? Nee zeker niet ik ben altijd eerlijk in verkoop geweest met dieren! Daarbij liever via bokt dan via Marktplaats ;)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:48

zijn deze dat nog wel dan? dat vraag ik me dus af...

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:49

papagroom schreef:
lonneke schreef:
en op paardenmarkten lopen ook veel lose figuren die niet zulke beste bedoelingen met paarden hebben. die kopen er 20 tegelijk voor de export naar italie en belanden daar in de worst

Paarden die winstgevend voor de worst naar italie gaan......die zijn zo slecht dat ze niet geschikt zijn voor gewoon gebruik.

Een tot op de draad versleten paard wordt inderdaad worst, alleen is dat meestal in Belgie en Frankrijk. Alles wat niet verrot tot op het bot is, is voor het leven meer waard dan voor de dood!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:50

In_Black schreef:
Italië is niet het slachtland bij uitstek maar België, Lonneke. Ik vind het jammer dat je nu Macho****** zo aanvalt terwijl je zelf zoveel paarden van de hand hebt gedaan en niet reageert op de vraag, waar jouw jonkie van eerder dit jaar is gebleven?
Trouwens wat is er mis met de slacht?

Oooh geannuleerd? En hoe is het nu met het beessie? Lekker gemakkelijk, een ander aanvallen die een paard verkoopt? Het is maar een vraag, hoor, maar annuleren betekent niet automatisch dat het dier na de "annulering" een goede toekomst krijgt.

het beessie staat nu waarschijnlijk lekker te genieten van zijn soortgenootjes bij iemand die er wel voor kan zorgen. ik kon dat niet maar zag dat te laat in. maar beter laat dan nooit en ts gaat het nooit inzien

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:53

zo`n ziek zwak en misselijk ding is bovendien misschien,met slacht welbeter uit...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:54

macholoverr schreef:
xDramaQueen, Ik vergat? Nee zeker niet ik ben altijd eerlijk in verkoop geweest met dieren! Daarbij liever via bokt dan via Marktplaats ;)

Daarom stond vergat tussen "" dat was eigenlijk de softe manier om te zeggen dat je er over gelogen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:55

lonneke, als ik het nooit ga inzien. waarom handel ik dan niet met paarden? En waarom heb ik dan 1 pony al 2 jaar waar ik al 3 maand niks mee kan? Die ik tevens al ruim 2 jaar heb volgens mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:55

xDramaQueen schreef:
macholoverr schreef:

Daarom stond vergat tussen "" dat was eigenlijk de softe manier om te zeggen dat je er over gelogen hebt.

Iets niet melden is niet liegen schat ;) Ik ben altijd eerlijk ook al krijgen kopers het iets te laat horen! beter laat dan nooit ;)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:56

macholoverr schreef:

wat is er mis met marktplaats?? er staan daar honderden toppaarden te koop hoor en op bokt komen er steeds meer afgedankte en versleten gezelschapspaarden te koop net als die van jou

Anoniem

Re: Mijn nieuwe powny!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:58

Versleten? afgedankt? & bedankt ;)

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:59

Waarschijnlijk zeg je Lonneke, heb je ooit nog wel eens geinformeerd naar het wel en wee van het dier? :\
En kap nou met die TS zo aanvallen, je hebt zelf zoooo vaak een paard genomen, of een hond, of een kat, en weer weggedaan.. Ik hoop dat je er voortaan van afziet en hoop dat het verder goed met je mag gaan. Maar hak niet zo op een ander in, verder is het geen misdaad om een paard te verkopen.
Bij ons gaat ook bijna alles eruit wat niet snel genoeg kan op de baan. De paarden met een braaf en goed karakter krijgen een nieuw leven als recreatie/rijpaard, maar waar geen afnemers voor zijn, of paarden die te complex zijn voor een ander doel gaan ook linea recta de worst in.
Alleen is dat wel heel linea recta dus niet via Bokt, Marktplaats of wat dan ook.

Wil je iets goeds kopen dan valt marktplaats ook af, de goeie paarden hoeven niet in advertenties, die verkopen zichzelf wel.
En en serieuze verkoper zet ze liever op sporthorses.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:00

geen dank hoor. wou je zeggen dat het toppers in de dop zijn dan? ze mankeren allebei wat.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:02

In_Black schreef:
Waarschijnlijk zeg je Lonneke, heb je ooit nog wel eens geinformeerd naar het wel en wee van het dier? :\
En kap nou met die TS zo aanvallen, je hebt zelf zoooo vaak een paard genomen, of een hond, of een kat, en weer weggedaan.. Ik hoop dat je er voortaan van afziet en hoop dat het verder goed met je mag gaan. Maar hak niet zo op een ander in, verder is het geen misdaad om een paard te verkopen.
Bij ons gaat ook bijna alles eruit wat niet snel genoeg kan op de baan. De paarden met een braaf en goed karakter krijgen een nieuw leven als recreatie/rijpaard, maar waar geen afnemers voor zijn, of paarden die te complex zijn voor een ander doel gaan ook linea recta de worst in.
Alleen is dat wel heel linea recta dus niet via Bokt, Marktplaats of wat dan ook.

Wil je iets goeds kopen dan valt marktplaats ook af, de goeie paarden hoeven niet in advertenties, die verkopen zichzelf wel.

waarom naar de slacht als ze nog een mooi leven als rijpaard kunnen krijgen. er lopen zoveel dravers die bijv in de endurance hoog presteren. dat vind ik nou pas ziilig.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:05

In_Black schreef:

wat een onzin dat een goed paard zichzelf verkoopt. men moet toch eerst te weten komen dat ie te koop staat. en dat kan via een advertentie op marktplaats heel goed verlopen. ik zie daar regelmatig gave paardjes voorbij komen. als ik ooit weer aan een paard begin zou ik hem ook via marktplaats of bokt kopen.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:06

Wauwww al 2 jaar hetzelfde paard! _/-\o_
En best dat je je zielige paardjes een beter tehuis gunt en te koop zet.
En best dat een ander dat dus weer op mag gaan knappen.
Maar wil je dan ALSJEBLIEFT ophouden met pony's kopen??
Het is kennelijk voor sommige mensen een soort verslaving?
Er moet een support groep komen: Verslaafde paardenkopers anoniem <-- ideetje Bokt Topic

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:08

Lonneke we mankeren allemaal wel iets +:)+ ook jij en ik.
en onze paarden ook vast wel maar daarvoor heb je dierenartsen, osteopaten, fysiotherapeuten, hoefsmeden, gebitsverzorgers...................

Oh over dravers, hou er even rekening mee dat niet elke draver geschikt is als rijpaard. En dan kun je ze beter naar de slager brengen dan dat ze na hun baancarriere 112 eigenaren krijgen.
Een bloedpaard in de lagere prijsklasse kan levensgevaarlijk zijn voor ondeskundige mensen, en dan kun je ze beter bij de slager brengen dan met lede ogen moeten zien hoe jouw paard wordt verprutst.

Over verkopen, als je een goed paard hebt hoef je echt niet te adverteren. Mensen zien je met je paard, op trainingen, wedstrijden enzovoort. Als je tijdens een bak koffie laat vallen dat je een ander paard op het oog hebt, heb je binnen een week al vraag van kopers wanneer je huidig paard gewoon goed is. De paardenwereld buiten internet om is veel groter dan op internet, vergeet dat niet en de meeste handel wordt gedaan op evenementen en wedstrijden.

verder is nog steeds driekwart van de handel mond op mond reclame. Al denk ik dat wanneer je in het aller onderste segment van de markt, dus te kleine ponies en dieren zonder papieren die ook nog niks kunnen in een of andere tak van sport, niet veel te eisen hebt. Maar dat zijn dan alweer de dieren die niet zijn gefokt maar ontstaan zijn uit een soort van hebzucht en broodfok.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:11

Lonneke ik zie je regelmatig links van mplaats posten in topics, ook ik ken je verleden en ik vind niet dat jij hier over mee kan praten, het zou me niet verbazen als jij ook binnen no time de verleiding niet kan weerstaan imo sta je gelijk aan TS maar dat terzijde.

TS; ik ben je schat niet, iets niet melden = informatie achterhouden en dat staat bij mij gelijk aan liegen.
Er zijn een aantal mensen die een verbod moeten krijgen om paarden te houden, jij bent er daar één van.

Neem een vis.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:15

In_Black schreef:
Lonneke we mankeren allemaal wel iets +:)+ ook jij en ik.
en onze paarden ook vast wel maar daarvoor heb je dierenartsen, osteopaten, fysiotherapeuten, hoefsmeden, gebitsverzorgers...................

Oh over dravers, hou er even rekening mee dat niet elke draver geschikt is als rijpaard. En dan kun je ze beter naar de slager brengen dan dat ze na hun baancarriere 112 eigenaren krijgen.
Een bloedpaard in de lagere prijsklasse kan levensgevaarlijk zijn voor ondeskundige mensen, en dan kun je ze beter bij de slager brengen dan met lede ogen moeten zien hoe jouw paard wordt verprutst.

Over verkopen, als je een goed paard hebt hoef je echt niet te adverteren. Mensen zien je met je paard, op trainingen, wedstrijden enzovoort. Als je tijdens een bak koffie laat vallen dat je een ander paard op het oog hebt, heb je binnen een week al vraag van kopers wanneer je huidig paard gewoon goed is. De paardenwereld buiten internet om is veel groter dan op internet, vergeet dat niet en de meeste handel wordt gedaan op evenementen en wedstrijden.

tuurlijk mankeren we allemaal wel wat. de een wat meer dan de ander. ik zelf ook, dat is mijn probleem ook gelijk met het impulsief aanschaffen van dieren, die impulsiviteit komt voort uit mijn ziektebeeld. tuurlijk heb ik daar zelf ook iets in te doen maar dat valt niet altijd mee. ts is niet ziek zoals ik maar doet het uit koopnijd en zwakte voor de paardenliefde. toch zou ook ook zij verstandiger moeten zijn en beter moeten weten. tenslotte zegt ze zelf ook steeds dat ze bokt een rotforum vind maar ze komt hier wel om haar pony's te verkopen. dat schiet me dan in het verkeerde keelgat. over dravers ga ik niet beginnen, daar weet ik te weinig vanaf. ik ken wel heel veel dravers die het goed doen als recreatiepaard. maar verder kan ik daar geen oordeel over vellen.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:22

Jij weet helemaal niet of TS ziek is of niet, Lonneke. Verder is Bokt ook op vele topics een regelrecht rotforum, want bij de eerste de beste goed felle discussie wordt het hele scherm groen.
Zelfs al zou Ts ziek zijn dan heb jij of ik nog geen recht zo aanvallend te doen.
We leven in een vrij land en ik heb zoveel paarden voor een prikkie gekocht en met wat winst doorverkocht. Ga nou niet doen of dat slecht is. Een paard is niet je kind of je echtgenoot, en geef toe, door handel en verkoop komen veel mensen weer aan een paard.
Het is maar een klein deel van de bevolking die eigen fokprodukten in bezit heeft. De rest van ons haalt ze ook van de markt, marktplaats, sporthorses, veilingen, enzovoort.
Met dank aan de mentaliteit van bepaalde mensen wordt een verkoop tegenwoordig al als een misdaad gezien.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:25

als je bokt zon rotforum vind wat doe je hier dan nog? dus jij mag wel paarden opkopen en ze met winst weer verkopen en ik niet? vreemde gewaarwording. ik kan inderdaad niet oordelene of ts ziek is. ja koopziek iig. maar om nou zo met het lot van een paard te gaan spelen vind ik een beetje ongepast.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:32

Ik zeg dat Bokt bij vele topics een rotforum is imho, maar daarom hoef ik nog niet weg te blijven.
Het is niet aan jou om te oordelen of TS koopziek is of niet, zelfs dat niet.
Verder is iemand vrij om te handelen. Ik doe dat ook, ik kom ook geregeld thuis met een paard waarvan ik denk dat ik er na wat training een paar op kan verdienen. En ga nu vooral niet mauwen over spelen met het lot van een paard want zo lust ik er nog wel eentje en kunnen we zo iemand met de neus aanwijzen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:37

tuurlijk is iemand vrij om te handelen. maar dan ben ik dat ook. en daar vallen jullie toch ook steeds weer over? ik heb trouwens getemd. vind dat alles wel gezegd is in dit topic. we zitten elkaar nu alleen nog maar af te zeiken en voor je het weet hebben we een bokt vete. ik wil met plezier op bokt blijven komen. ts heeft aangegeven dat ze bokt niet meer interessant vind, dan moet ze ook geen pony's blijven aanbieden, dan kun je wachten op kritiek. en nu ga ik :z

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:49

Een goed voorbeeld doet goed volgen, Lonneke! En ga nu niet met verwijten lopen gooien naar de TS. TS heeft het volste recht paarden en ponies aan te bieden net als ieder ander lid met een voldoende aantal posts.
Dit is niet aan jou of mij, of gelinkt aan jouw plezier of mijn plezier. Het is nog altijd aan de mods, en aan de verkoper. Wanneer je er niet tegen kunt, kun je genoeg andere topics lezen en daar in reageren.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:58

ik was toch benieuwd of er nog was gereageerd dus hier nog even een kleine aanvulling. ik ben net als alle andere bokker bij machte om hier te reageren