Mijn nieuwe powny!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:24

kimmie1 schreef:
Ach Lonneke kap jou nou helemaal ff hoeveel heb jij er aangeschaft en weer weggedaan door de jaren heen? hoevaak ben jij gewaarschuwd en sloeg je ieders advies in de wind, waren je dieren daar zo vaak de dupe van en nu ga je de schijnheil uit hangen? :r

lonneke schreef:
dus nu8 moeten wij jou ellende op gaan knappen?? mooie meid ben jij. ik zou graag voor die pony's zorgen maar weet dat dat me niet gaat lukken dus doe ik het niet.

auw

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:26

kimmie1 schreef:
Ach Lonneke kap jou nou helemaal ff hoeveel heb jij er aangeschaft en weer weggedaan door de jaren heen? hoevaak ben jij gewaarschuwd en sloeg je ieders advies in de wind, waren je dieren daar zo vaak de dupe van en nu ga je de schijnheil uit hangen? :r

lonneke schreef:
dus nu8 moeten wij jou ellende op gaan knappen?? mooie meid ben jij. ik zou graag voor die pony's zorgen maar weet dat dat me niet gaat lukken dus doe ik het niet.

is dat zo? lonneke?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:28

maar ik ben er mee gestopt na jullie tips. en ts schijnt hardleers te zijn en ik zou nooit 1 van mijn dieren op een paardenmarktp verkopen. ts interesseerd het schijnbaar niks waar ze belanden als ze er maar vanaf is.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:30

Lonneke had dit jaar een jonkie en die zou worden gehuisvest in het Groningse Westerkwartier. Ik sta daar ook ergens met een aantal paarden en het verhaal was via Bokt naar voren gekomen. Ik hoorde het die avond op stal. Het was onrustig onder de pensiongasten die het hadden gelezen. Ze hadden vragen, voor hoelang en hoe lang duurt het voor de pony in kwestie weer te koop zou komen. Ik heb er een groot deel van meegekregen en van de geschiedenis. Ik vind het raar dat nu een adverteerder wordt aangevallen door iemand, die net zo gemakkelijk een pony wegdoet als een paar oude gympen |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:30

lonneke schreef:
maar ik ben er mee gestopt na jullie tips. en ts schijnt hardleers te zijn en ik zou nooit 1 van mijn dieren op een paardenmarktp verkopen. ts interesseerd het schijnbaar niks waar ze belanden als ze er maar vanaf is.

MITS ze een goed tehuis hebben gevonden ;)
Daarbij Ik handel NIET ik zocht een leuke pony voor ERBIJ niet om vervolgens weer te VERKOPEN ;)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:31

8)7 _O- je bent waarschijnlijk gestopt met het hier op Bokt vertellen maar we weten allebei dat jij niet stopt met dieren aanschaffen en net zo makkelijk weer weg doen/dumpen alsof het kapotjes zijn. En paardenmarkt/marktplaats/dumpen bij bekenden wat scheelt het?

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:32

lonneke schreef:

Ben je nu voor altijd gestopt? Ik geloof je hoor, maar het is niet als stoppen met roken.
Verder slaat het nergens op om zo raar te doen over paardenmarkten. Een paardenmarkt is een manier om een paard te verkopen, net als marktplaats en sporthorses.

Ondertussen weten we nog steeds niet waar het Ponneke van Lonneke terecht is gekomen.
Laatst bijgewerkt door In_Black op 06-12-11 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:32

TS helemaal niet aanvallend bedoeld hoor maar meer een vraag.. Want kun je haar dan niet beter al zelf naar de slacht brengen? Aangezien ze al aardig op leeftijd is en ik me afvraag of iemand er echt nog serieus iets mee wilt doen en je haar zo wel een reis naar Italië bespaart. Zelf zou ik voor inslapen kiezen maar dat vind je waarschijnlijk te veel geld..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:33

@lonneke Sommige mensen zijn nu eenmaal hardleers,maar de tijd zal het ze vaak toch leren.
Bij de een duurt het wat langer als bij de ander.
En dat geeft jou toch niet het recht om de TS zoveel boze mailtjes te sturen?

Hm, we horen nu toch hele andere verhalen?
Of liegen deze mensen?[kan het me niet voorstellen].

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:33

Geld vind ik geen rol spellen als je dieren hebt je kiest hier voor ;) Daarbij doe ik haar never nooit naar de slacht dan moet ze maar blijven.... Ik krijg het niet over mijn hart heen sorry

Mandyy

Re: Mijn nieuwe powny!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:35

Kan me nog herinneren dat je laatst zei dat Paddy alleen maar geld kost. Klinkt alsof het toch een rol speelt.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:36

maar ik heb dat toen niet gedaan omdat het me toch niet verstandig leek gezien mijn positie. ts slaat alle adviezen in de wind en heeft nu 3 ponys waar ze niets mee kan. ik kan wel een pony in de opfok gaan zetten maar dan kan ik er nog niets mee en dat is niet mijn insteek. in deze tijden van het jaar zijn er alleen in utrecht nog paardenmarkten volgens mij en daar belanden ze rechtstreeks bij de slager. ze kan haar dan beter doneren aan een bokker met een goed hart als haar naar de paardenmarkt brengen

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:36

Hmm oke nee ik snap het ook wel hoor maar vind het gewoon zo zielig.. En zou haar graag een plekje geven want een pony de handel in doen vind ik ook echt zielig en het is niet eens de ruimte die ik niet heb, want heb meer dan genoeg maar heb er zelf gewoon echt de tijd niet voor, zeker niet nu ik net al een andere pony heb gekocht. En wil toch ook nog graag een soort van sociaal leven hebben :P. Maar succes dan ;).

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:37

Mandyy schreef:
Kan me nog herinneren dat je laatst zei dat Paddy alleen maar geld kost. Klinkt alsof het toch een rol speelt.

Bij wie niet? Ik heb er nu twee staan die alleen maar geld hebben gekost de afgelopen tijd, en dan praat ik over veel geld. Ze mogen nu echt wel eens wat geld terug verdienen voor de baas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:38

Geld speeld zeker geen rol Mandy dat kan ik wel gezegd hebben maar meer uit frustratie! Dieren kosten nou eenmaal geld en als je dat niet hebt moet je ze niet nemen ;)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:39

In_Black schreef:
lonneke schreef:

Ben je nu voor altijd gestopt? Ik geloof je hoor, maar het is niet als stoppen met roken.
Verder slaat het nergens op om zo raar te doen over paardenmarkten. Een paardenmarkt is een manier om een paard te verkopen, net als marktplaats en sporthorses.

Ondertussen weten we nog steeds niet waar het Ponneke van Lonneke terecht is gekomen.

ik wil ooit weer een rijpony voor mezelf. net als nina dat was. maar dan pas als ik er echt aan toe benen werk heb stalling heb in de buurt en er plezier van kan hebben. dus ja, ik heb er wel over nagedacht ja. en ik wil ook eers mijn teraphie achter de rug hebben. voorlopig zoek ik een verzorgpony en zie in de toekomst wel verder

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:40

lonneke schreef:
maar ik heb dat toen niet gedaan omdat het me toch niet verstandig leek gezien mijn positie. ts slaat alle adviezen in de wind en heeft nu 3 ponys waar ze niets mee kan. ik kan wel een pony in de opfok gaan zetten maar dan kan ik er nog niets mee en dat is niet mijn insteek. in deze tijden van het jaar zijn er alleen in utrecht nog paardenmarkten volgens mij en daar belanden ze rechtstreeks bij de slager. ze kan haar dan beter doneren aan een bokker met een goed hart als haar naar de paardenmarkt brengen

Koekoek, er zijn zat mensen die in Utrecht een goed paard kopen, niet voor de dood maar voor het leven. Utrecht is niet alleen de markt voor de vleesindustrie.
En doneren? Een paard weggeven is vragen om problemen. Ik zal zelf een uitgekoerste draver nog niet weggeven. Is ook niet redelijk, menig uitgekoerst dravertje kan een waardevol rijpaard worden.

Maar Lonneke, wat heb je met je jonkie gedaan die naar het Westerkwartier zou?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:41

macholoverr schreef:
Als jullie zo medeleven zijn waarom hebben jullie dan geen plek voor 1 van de 2 pony's?
Dan ga ik er van uit dat het goed hebben & hoeven jullie niet meer te zeuren....

dat is makkelijk, dat wij jouw rotzooi op gaan ruimen!

gohya schreef:
Je hebt vast niet dit hele topic gelezen,want dan had je kunnen zien waarom ik contact heb met de TS.
Die pony is niet 'gekocht' maar tegen een donatie opgehaald.

Ik zou nog voor geen miljoen een pony bij de TS afzetten.

macholoverr schreef:
Ja ik doe alles in overleg met me ouders & als ik niet mag keuren wat ik tevens boelshit vind bij een kleine pony (is geen sport paard..) En ja dat kan dat ik niet over kom als 19 maar dat is ik & ik heb een heel verleden dus ja ;)

Ik vind dat er geen enkel excuus is voor je egoïsme.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:42

Verstandige opmerking tamara.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:43

en op paardenmarkten lopen ook veel lose figuren die niet zulke beste bedoelingen met paarden hebben. die kopen er 20 tegelijk voor de export naar italie en belanden daar in de worst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:44

xDramaQueen, zeur dan niet dat ze het zzo slecht bij me hebben of neem er 1 over zodat die het WEL goed heeft! Sorry maar nu biedt ik een oplossing aan is het weer niet goed, jammer weer hoor!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:44

Niets mis met een paarden markt....is vaak ook nog heel gezellig,en ze verkopen er de lekkerste hamburgers....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:45

en wat er van mijn paardje is gekomen wat naar de opfok in het westerkwartier zou gaan, dat paardje heb ik geannuleerd.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:46

lonneke schreef:
en op paardenmarkten lopen ook veel lose figuren die niet zulke beste bedoelingen met paarden hebben. die kopen er 20 tegelijk voor de export naar italie en belanden daar in de worst

Paarden die winstgevend voor de worst naar italie gaan......die zijn zo slecht dat ze niet geschikt zijn voor gewoon gebruik.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:46

macholoverr schreef:
xDramaQueen, zeur dan niet dat ze het zzo slecht bij me hebben of neem er 1 over zodat die het WEL goed heeft! Sorry maar nu biedt ik een oplossing aan is het weer niet goed, jammer weer hoor!

even denken een pony met rugproblemen, voernijd en zomer exceem... nee bedankt

en dan het 2de paardje, je zegt wel dat er niets mis mee is... maar dat was er eerst ook niet met paddy... je "vergat" haar rug probleem er bij te melden.. dus nee bedankt, ik pas.

Je zei trouwens halverwege het topic dat je bokt ging verlaten en dat het zo vreselijk hier is, maar ondertussen verkoop je nog altijd pony's via bokt.