Lady en ik @ RACEN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_

Re: Lady en ik @ RACEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:36

@ kimbosman, is dit echt om te trainen? dat hoop ik toch niet, ik dacht namelijk dat het voor de lol was...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:10

Ik heb enkel de foto's gezien en niet het hele topic gelezen...
Het ziet er niet heel vriendelijk uit maar ik snap het wel.
Mijn paardje vind dit soort dingen ook geweldig, maar ze draaft wel ontzettend door als we dit doen.
Maar ze blijft het leuk vinden.
Als ik de foto's zo zie dan is jouw pony net zo'n hittepetitje als mijn paardje...Lachen

In de westernsport heb je ook een soort training waar dit wel wat op lijkt, het heet fencen.
Dan ga je in de lengte van de bak zo hard mogelijk zonder af tet remmen van hek tot hek..
Dit doe je om je paard zelfvertrouwen te geven op de rechte lijnen.
Als je een reiningproef rijden moet je vanuit een harde rechte galop kunnen stoppen (sliding stop)...daarvoor oefen ik dit, bij mij is het in ieder geval wel training.

Ben wel benieuwd waarom het voor de TS ook training is

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:17

ik hoop dat jullie er samen wel plezier in hebben,maar als ik iemand ooit zo op mijn paard zie rijden....
laat ik het netjes houden...dan mag dat niet meer en moet hij maar niet meer komen Boos!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:19

Doe toch niet zo flauw met z'n allen...het is een ontiegelijke raceknol, ik denk dat ze al blij is dat ze hem KAN houden.

Als iemand het presteerd om tijdens een race-sessie van mijn knol te blijven zitten dan vind ik het een hele beste ruiter! Haha!

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:41

hee
ik vind dat als de pony het leukt vind om te racen dan is het ok maar wel gevaarlijk...net je been gebroken maargoed...

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:43

en als ie het dus leuk vind dan is er niks aan de hand
dat is veel beter als een race pony hebben en hem dwingen alleen maar keurig nette dressuur te doen want daar wordt i GEK van !!!!!
ga zo door meid maar wees voorzichtig en stop optijd als je pony het niet meer leuk vind:)

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:50

ik vind het er ook niet echt vriendelijk uitzien hoor dat je met je gebroken been gaat rijden moet je zelf weten maar je mag wel wat rustiger aan doen met je pony

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:02

Zucht. Scheve mond

* Je trekt verschrikkelijk in de mond van het paard.
* Je rijdt met gympen.
* Je rijdt in een bak waar je dat beestje maar een beetje in rondes kan laten rennen en steeds door de hoeken heen trekken.

Zucht, ga dan naar de hei toe kom op zeg Scheve mond

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:19

mee eens. als je graag in dit forum leuke foto's wil moet je gewoon van een lesje doen en het ziet er indd niet zo vriendelijk uit.

Manon88 schreef:
@ Dito: Als je geen zinnig commentaar kan leveren, lever dan geen commentaar.

Het is natuurlijk leuk om met je paardje te racen, maar ik vind het er niet echt uitzien alsof je er ook maar enigzins controle over hebt. En je trekt in haar mond.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:54

OMG: dit ziet er niet aardig uit.. dat rukken en plukken in de mond ben ik niet voor..
eerst opvoeden voor je gaat "crossen"

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:44

kimbosman schreef:
Estelle schreef:
Vind je het heel raar al die reacties ?

hoe denk je dat je paardje galopeerd als je dit vaker doet..?

Jeetje sorry hoor maar je doet net of ik nergens niks van af weet. Ik rijd ook al heel lang, en ik weet dus ook hoe mijn paardje galopeerd, want ik doe dit nu ook al een redelijk tijdje, en ze reageert gewoon normaal hoor, daarom ben ik ook zo super blij met haar, ik kan alles met haar doen, en ze blijft er voorderest harstikke cool onder, dus doe alsjeblieft niet net of jullie beter weten wat er gebeurd met mijn pony als ik het één of ander doe, en alsof ik een of ander kind van 8 ben, ik weet wat ik doe, ookal denken sommige van jullie misschien van niet, en het zal inderdaad veel leuker zijn als er een renbaan in de buurt was waar ik op kon racen, maarja, helaas is dat niet zo.

nee maar wel 1 van 15...ik denk dat de meeste bokkers toch net wel meer verstand hebben als jou en moetj e dus neit zeggen dat het niet zo is. je probeert je overal onderuit te praten...'want jij weet zogenaamd wat beste is voor je paardje' als je zo verstandig was zie je dat dit niet de goede manier is om te trainen..en denk dat er zo ook weinig van je crosspony overblijft Knipoog
mensen hier (de meeste dan) proberen je wat bij te brengen wat toevallig wel in JOU voordeel kan zijn.

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:45

oke die foto´s zien er niet allemaal even paardvriendelijk uit

maar dan hoeven jullie haar nog niet meteen zo af te zeiken, het zijn momentopnames en het kan puur toeval zijn dat z in de mond trok, misschien ook niet maar dat weten jullie niet ... doe eens een keer wat aardiger...

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:04

Ik heb wel nog even wat tips:P, (sorry voor het vele gezeik)
Maar je meot oppassen dat je neit te vaak raced.
Dan krijg je hem daalyk heel moeilijk terug enzo.
Dat is erg vervelend.
En dan springt ze dadelijk bij iedere drukje van je kuit aan.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 08:59

xLuus schreef:
Zucht. Scheve mond

* Je trekt verschrikkelijk in de mond van het paard.
* Je rijdt met gympen.
* Je rijdt in een bak waar je dat beestje maar een beetje in rondes kan laten rennen en steeds door de hoeken heen trekken.

Zucht, ga dan naar de hei toe kom op zeg Scheve mond

Ik rijd niet in de bak hoor Knipoog . En die gympen was vanwege mijn enkel, normaal rijd ik wel met laarzen Lachen . Tja dat trekken, zonder trekken krijg je dr niet stil hoor.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 09:03

Estelle schreef:
Vind je het heel raar al die reacties ?

hoe denk je dat je paardje galopeerd als je dit vaker doet..?

Jeetje sorry hoor maar je doet net of ik nergens niks van af weet. Ik rijd ook al heel lang, en ik weet dus ook hoe mijn paardje galopeerd, want ik doe dit nu ook al een redelijk tijdje, en ze reageert gewoon normaal hoor, daarom ben ik ook zo super blij met haar, ik kan alles met haar doen, en ze blijft er voorderest harstikke cool onder, dus doe alsjeblieft niet net of jullie beter weten wat er gebeurd met mijn pony als ik het één of ander doe, en alsof ik een of ander kind van 8 ben, ik weet wat ik doe, ookal denken sommige van jullie misschien van niet, en het zal inderdaad veel leuker zijn als er een renbaan in de buurt was waar ik op kon racen, maarja, helaas is dat niet zo.
[/quote]
nee maar wel 1 van 15...ik denk dat de meeste bokkers toch net wel meer verstand hebben als jou en moetj e dus neit zeggen dat het niet zo is. je probeert je overal onderuit te praten...'want jij weet zogenaamd wat beste is voor je paardje' als je zo verstandig was zie je dat dit niet de goede manier is om te trainen..en denk dat er zo ook weinig van je crosspony overblijft Knipoog
mensen hier (de meeste dan) proberen je wat bij te brengen wat toevallig wel in JOU voordeel kan zijn.
[/quote]

Kijk als je niks gelooft van wat ik zeg, dan kan je beter niet reageren, want dan heb ik er ook niks aan Knipoog. Ik denk dat jij gewoon echt niet weet waar je het over hebt, anders zal je dit niet zeggen , en hoe weet jij nou hoeveel verstand ik van paarden heb Verward en waar dat 1 van de 15 op slaat mag Joost weten..

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 09:04

BlazingBoots schreef:
Doe toch niet zo flauw met z'n allen...het is een ontiegelijke raceknol, ik denk dat ze al blij is dat ze hem KAN houden.

Als iemand het presteerd om tijdens een race-sessie van mijn knol te blijven zitten dan vind ik het een hele beste ruiter! Haha!

Precies!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:09

Citaat:
Kijk als je niks gelooft van wat ik zeg, dan kan je beter niet reageren, want dan heb ik er ook niks aan Knipoog. Ik denk dat jij gewoon echt niet weet waar je het over hebt, anders zal je dit niet zeggen , en hoe weet jij nou hoeveel verstand ik van paarden heb Verward en waar dat 1 van de 15 op slaat mag Joost weten..

waarom zou ik niet moge reageren ik weet dondersgoed waar over heb...zit regelmatig op snelheidsduivels...maar om op deze manier te rijden laat ik echt wel uit 'n hoofd Knipoog
en wel 1 van 15 mischien omdat er in je profiel staat dat je 15 ben Clown

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 14:41

dravergekkie schreef:
Citaat:

waarom zou ik niet moge reageren ik weet dondersgoed waar over heb...zit regelmatig op snelheidsduivels...maar om op deze manier te rijden laat ik echt wel uit 'n hoofd Knipoog
en wel 1 van 15 mischien omdat er in je profiel staat dat je 15 ben Clown

O, ja ik ben 15 ja, maar geen 8 Clown
En misschien ziet het er niet zo vriendelijk uit, maar dat wil niet zeggen dat het niet vriendelijk IS Knipoog .

marjolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:51

sorry hoor maar als je zo tegen het commentaar van iedereen in gaat verpest je je eigen pony en dan is het natuurlijk de schuld van je pony en niet van jou want jy weet altijd hoe het moet doe niet zo eigenwys en luister gwoon naar wat iedereen voor advies geeft en je vraagt er zelf om als je zulke foto's plaatst !

0schnitzel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:10

tessyke schreef:
Il0na schreef:
Euh jaaa..

Hoeveel pagina's wil je proberen te halen met dit topic?

als iedereen zo'n zinnige opmerkingen als jou maakt komen er wel wat...

leuk om zo eens te racen maar als je nog last van je been hebt zou ik nog even wachten met rijden Knipoog

en als je pony zo hevig is en sprongetjes maakt moet je haar eerst een beetje kalmeren.

verder zijn het momentopnames waar ik niets op ga zeggen

helemaal mee eens...
Ja je kunt ook blijven zeuren... Op de ene foto trekt ze teveel in de mond en op de vorlgende foto laat ze dr teugels slap hangen..
kap daar gewoon is mee.. Pling
ga zelf een ker zo racen op dat paardje en geef dan commentaar.. Bloos
-X-

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:48

Gadverdarrie, hier hou ik echt helemaal niet van. Iemand opent een leuk topic om leuke actie foto's te laten zien, en wat word er voor commentaar gegeven... :S Damn..

Ik kan me niet voorstellen dat ze onvriendelijk of wat dan ook rijd! Een dagje zo'n lol met je pony is nooit weggelegt.

Nog veel plezier met je pony, en ik vond de foto's erg gaaf! Knipoog

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:14

Ik heb echt niks tegen hard galloperen ofzo, maar dit ziet er niet echt plezierig uit.. Verward

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:35

Lekker verantwoord met een gebroken been rijden...

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 16:51

Bedankt voor de positieve reacties Lachen ! Mijn been was niet gebroken toen ik reed, maar was gebroken GEWEEST, goed lezen he Knipoog.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:42

Dan nog is het niet verstandig.