Weer een enorme verandering...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Re: Weer een enorme verandering...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 19:21

MirK schreef:
maar het lijkt idd op de foto's of zijn linkervoorbeentje onder de voorknie wat naar achter staat, dus ik zie ook wat woest ziet.

Dit is helemaal niet wat woest bedoelt. Woest heeft het erover dat Romeo zijn linkerbeen op de 3e foto iets naar achter staat. Zijn volledige been.
Waar jij het over hebt is op die ene foto. Dit was mij nog niet eens opgevallen, omdat hij dit niet heeft, enkel op die ene foto.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:49

Jammer dat je zo reageert, ik bedoel het helemaal niet kwaad.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 21:02

Nee het kan goed zijn dat je het niet kwaad bedoelt.
Ik ben ook niet kwaad, ik was gewoon even op mijn teentjes getrapt.
Vooral omdat de 3 veeartsen die Romeo grondig hebben onderzocht hier niets van gemerkt hebben.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:10

die heeft het goed gedaan. Hoe oud is hij nu ook weer? Als hij 1.17m is, dan lijkt het me niet dat hij binnen de A maat valt. De eerste indruk is echter wel dat hij kwa type dichter bij de A staat. Dus zijn er twee mogelijkheden:

1) een over de maat groeiende A (of een niet over de maat groeiende A Knipoog )
2) een kruising van A x B
3) een B met terugslag op A voorouders.

Over, wij hebben ooit een jaarling merrie van 1.19m gehad die als 7 jarige met 1.21m in het stamboek werd opgenomen. Alles is dus nog mogelijk.

Hoe is het beestje ooit gechipt of gepaspoort zonder papieren? Enig idee wat de afstamming werkelijk is? Ik denk niet dat hij veel waarde heeft als vaderdier. Zonder dat papier is de waarde überhaupt 0. Met papier mag je op een wonder hopen dat hij bij die paar goedgekeurde hengsten hoort.

Overigens, als dit hengstje al een fantastische afstamming heeft en er geen papier bij is, dan had de fokker daar vast en zeker een goede reden voor. Dat papier krijg je alleen maar met toestemming van de fokker zelf.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 14:16

joostvangestel schreef:
die heeft het goed gedaan. Hoe oud is hij nu ook weer? Als hij 1.17m is, dan lijkt het me niet dat hij binnen de A maat valt. De eerste indruk is echter wel dat hij kwa type dichter bij de A staat. Dus zijn er twee mogelijkheden:

1) een over de maat groeiende A (of een niet over de maat groeiende A Knipoog )
2) een kruising van A x B
3) een B met terugslag op A voorouders.

Over, wij hebben ooit een jaarling merrie van 1.19m gehad die als 7 jarige met 1.21m in het stamboek werd opgenomen. Alles is dus nog mogelijk.

Hoe is het beestje ooit gechipt of gepaspoort zonder papieren? Enig idee wat de afstamming werkelijk is? Ik denk niet dat hij veel waarde heeft als vaderdier. Zonder dat papier is de waarde überhaupt 0. Met papier mag je op een wonder hopen dat hij bij die paar goedgekeurde hengsten hoort.

Overigens, als dit hengstje al een fantastische afstamming heeft en er geen papier bij is, dan had de fokker daar vast en zeker een goede reden voor. Dat papier krijg je alleen maar met toestemming van de fokker zelf.

Romeo wordt in de zomer 2 jaar. Ik heb geen idee wat de afstamming is... De handelaar die hem naar hier(Genk, België) heeft gehaald wil niets lossen. Ik ben dus zelf op zoek gegaan naar de fokkers. Ik heb contact opgenomen met iemand die mogelijk de fokker is, ik wacht alleen op een antwoord...

De vorige eigenaar zei me dat Romeo uit een stoeterij komt, en dat hij -samen met nog een paar hengstjes- op ongeveer 3 dagen oude leeftijd niet zo mooi was als zijn broertjes, dus werden ze verkocht.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:19

ben benieuwd of de fokker gevonden is...en wie de ouders zijn...

een troost voor je....ik zie ook echt niks verkeerds aan de benen....daarbij moet ik zeggen dat ik hem nooit in het echt gezien heb net als(denk ik) de anderen hier...dus oordelen kan niemand anders dan jijzelf....

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 10:53

inowa schreef:
ben benieuwd of de fokker gevonden is...en wie de ouders zijn...

Ik zou ook graag willen weten wie zijn ouders zijn hoor Clown Ik ben nog aan het wachten op een antwoord van een mogelijke fokker.

inowa schreef:
een troost voor je....ik zie ook echt niks verkeerds aan de benen....daarbij moet ik zeggen dat ik hem nooit in het echt gezien heb net als(denk ik) de anderen hier...dus oordelen kan niemand anders dan jijzelf....

Woest heeft Romeo wel al gezien, ze komt hier regelmatig voorbij als ze naar haar verzorgpaardjes gaat. Maar zij had het enkel over de foto, niet over wat ze aan hem ziet in het echt.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:03

fototopics horen op ITP, dus verplaatst Knipoog