Sjimmie met zijn 1e zadeltje! (pannekoekzadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: Sjimmie met zijn 1e zadeltje! (pannekoekzadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:48

je zadel ligt in de weg bij je pony op zijn schouders.

Verder tja, ik word er een beetje naar van, van al dat getrek en gepluk. Je pony vind het duidelijk niet fijn.
ALs je deze pony blijft rijden, zorg dan dat je een zadel hebt dat past en dat je hem ontspannen laat lopen, nee trouwens dat jij je armen en handen ontspant. Lijkt me slimmer.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:27

Verplaatst van SH naar JITP.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:19

mistyikke schreef:
dit is niet waar over het zadeltje.ik heb een een stetje en die kan aleen met een pannekoek zadeltje en niet met een gewoon zadelje dat doet pijn aan zijn rugetje.dus het is ook wat je pony het lekerste wind rijden.dus je hoeft iet altijd zo egte zadel het ik ook wat je pony het lekerste vind.

onzin. als een boomzadel pijn doet past het gewoon niet. een pannekoekzadel is slap dus past wat dat betreft altijd, maar gaat op deze manier weer voor andere klachten zorgen.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 02:43

Ik ga mee met commentaar Jolliegirl, Joycie en merrieveulen . Als je even logisch nadenkt bij eerste foto al wanneer jij voeten uit de beugel doet volgens mij kom jij zowieso dan al over de knie. Ik vind je zeker te groot en te zwaar. Zoals al gezegt is overbelasting is overbelasting. Ja als het geld je niet op de rug groeit, ok maar wees dan eerlijk naar de pony te dit kan niet.. tenminste niet in mijn ogen .. Anatomisch gezien is het een slecht zadel i.v.m. met drukverdeling maar dat is nu al vaak genoeg gezegt, Ik zeg ga er mee mennen of wat dan ook maar klim er a.u.b niet weer op.. Hij oogt ook niet fijn want ontspanning zie ik niet op de foto's.

Klinkt misschien niet fijn maar is wel de waarheid naar mijn mening. Dus denk om je pony en doe wat het beste voor hem.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 08:11

De waarheid is hard voor de liefhebber van paardrijden.. De waarheid zal minder hard zijn als als je dus andere dingen doet.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:39

Ik ga ook mee met het commentaar van Joycie, merrieveulen en Jolliegirl
Je kan er beter kleinere kinderen op laten rijden!
En plezier hebben met de andere dingen die je met hem doet dat is beter voor je pony!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:06

XpaardjesX schreef:
Ik ga ook mee met het commentaar van Joycie, merrieveulen en Jolliegirl
Je kan er beter kleinere kinderen op laten rijden!
En plezier hebben met de andere dingen die je met hem doet dat is beter voor je pony!

Helaas, waarschijnlijk is dit soort commentaar tegen dovemansoren gericht.... Dat zie je jammergenoeg ook erg veel op bokt; mensen die alleen maar willen horen: 'ah gushie, wat een scháttig shetje zeg! knap hoor!'. Slapen

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:08

Ja.. helaas wel ja. Zolang er maar mensen blijven die wel met beide benen + de benen van de pony op de grond blijven staan zijn er ook behoorlijk wat pony's die het gelukkig wel goed hebben Lachen

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:24

Ga er niet meer op zou ik zeggen!
Je bent echt te groot, en vooral als je die pony aan het inrijden bent, verpest je zijn verdere `carriere`onder het zadel Knipoog

miss_annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 18:37

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:31

Het spijt me heel erg, maar ik krijg serieus rugpijn als ik kijk naar je foto's. Kijk er eens goed naar. Je komt bij dat beestje nu al bijna bij de knietjes, je hebt je beugels heel erg kort, dus als je zonder zadel zou rijden kom je bijna bij de grond. Ook vind ik je veel te zwaar voor dit pony'tje, maar volgens mij zie je dat zelf ook wel.

Zoek een klein ruitertje wat er goed op past, liefst een lichte en kleine zodat het ook het prettigst is voor het ponytje aangezien hij ook een nog een pannekoek zadel heeft.

Hopelijk doe je wat met onze adviezen, en als je het niet doet, vind ik het heel erg zonde van je pony.