Nogal donkere foto's van mij & me verzorgshetlandpony'tje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fjord_Shet

Re: Nogal donkere foto's van mij & me verzorgshetlandpony'tje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 01:38

Sorry ?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:39

Nou je hoeveelste topic is dit ? Weer zal je commentaar krijgen op de foto's. Weer val je mensen persoonlijk aan. Weer probeer je reacties uit te lokken

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 01:40

Ik mag toch zelf weten of ik foto's plaats, ik vind het wel leuke foto's Lachen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:42

Prachtig idd. Laat ik zeggen dat je blij mag zijn dat je niet bij mij in de buurt woont.

Leuke foto's prachtige foto's maar waarom plaats je ze? Om meer reacties uit te lokken? Om weer mensen voor rotte vis uit te kunnen maken. Meisje kap er nou eens mee.

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 01:44

Ik plaats ze, omdat ik het leuke foto's vind Knipoog
En als dat je niet aanstaat, reageer dan gewoon, niet.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:45

Ik reageer wel omdat je weer mensen persoonlijk aanvalt en het niet lang meer zal duren voordat ik weer pb's krijg of er weer scheldwoorden gaan vallen

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 01:48

Oke fijn voor je, doe wat je niet laten kunt, denk wat je denken wilt, maar ik reageer niet meer op jou Lachen

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 01:56

Vork

DakarLuffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:36

merrieveulen schreef:
Fjord_Shet schreef:
Ach, je moet je gewoon niet zo aanstellen Lachen
Ik ben wat te lang voor haar, dat is ook de reden dat ik NU niet meer met haar rijd, maar ik was sowieso NIET te zwaar Knipoog

ik stel me niet aan, ik beschik gewoon over meer kennis dan jij. jij en deze pony zijn al meedere malen besproken, en niet alleen op Bokt maar ook op andere fora.

het is zielig Verdrietig , en het lijkt ook nog eens heel erg zielig, zoiets doe je toch zo'n schatje niet aan...

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:22

ik sluit me volledig bij merrieveulen aan.
DIT KAN ÉCHT NIET!!!!!

Heb een beetje respect voor dat lieve ponytje

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 13:29

Oke, ieder z'n eigen mening, ik zit/zat haar niet in de weg met rijden, plus dat ik hartstikke licht ben, dus ik vind het persoonlijk niet zielig Lachen
En ik vind dat het wel kan, de eigenaren ook.
Maar ik vind mezelf wél te lang om er vaak per week mee te gaan rijden en dus rijd een meisje die ik ken er af en toe op Knipoog
Ik heb wel respect voor mijn lieve ponytje en ik verzorg haar heel goed Lachen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:21

JA ontzettend goed. Als je iets van kennis of respect hierover had zou je dit je pony niet aandoen
Triest om dit iedere keer weer te zien erg zonde shetlanders zijn zo onzettend leuk om te houden als pony's maar juist de brave pony's zoals deze worden verpest erg zonde...
En trouwens het is geen mening het is feit! en ook is het een fiet dat als je te lang bent dat een hefboomwerking heeft.

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 14:52

Ik zorg hartstikke goed voor mijn lieve verzorgponytje en ik vind het niet zielig dat ik af en toe op haar rijd, deze pony is absoluut niet verpest, ze is veel liever geworden en mooier dan aan het begin dat ik haar verzorgde (4 jaar terug) en ze ziet er nu hartstikke gezond uit !
Maargoed jullie denken daar toch anders over, maar dat maakt me niet zoveel uit hoor Lachen
Gaat mij erom dat ik wél weet wat ik kan doen met MIJN verzorgpony Lachen
Ik geloof er geen zak van dat het "slecht" voor haar is !

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:05

Dan geloof je het niet, maar hoe erg kan je, je kop in het zand steken zeg Verward
Je kan niet zien wat er met die rug gebeurt nu nog niet tenminste maar laat ik wel zeggen dat je zo onzettende spijt zult hebben als je ooit die pony tegen komt met rugklachten en dat ze onberijbaar is. Dan zal je terug denken aan wat de mensen hier tegen je zeiden dan zul je denken 'had ik maar naar merrieveulen en de rast geluisterd' maar weet wel dat het dna te laat is! Wees verstadig je verzorgpony heeft maar 1 rug wees daar alstjeblieft zuinig op! En 1 ding je wete duidelijk niet wat je met je verzorgpony wel en niet kan doen anders had je, je dit soort dingen niet in je hoofd gehaald.
Ik ken een pony die werd bereden door mensne zoals jij dus te groot! en ze is nu rond de 16 en onberijbaar voor wie dan ook. Haar rug is verpest ja! de pony heeft nooit geprotesteerd en ik weet heus wel dta je het niet kwaad bedoeld deden die meiden ook niet maar het is gewoon ene stukje onwetendheid je kan de gevolgen van je gedrag voor het dier gewoon niet inzien

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 15:12

Ik geloof die onzin idd niet, ik ben van plan om haar over te gaan kopen, als ze verkocht word Knipoog
En dan wil ik haar voor de sulky gaan doen..
Maar ze willen haar nu nog niet verkopen, maar ze doen niks met haar en ze zijn bang voor haar!
Maarja whatever, Knipoog

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:20

Fjord_Shet schreef:
Ik ben wat te lang voor haar, dat is ook de reden dat ik NU niet meer met haar rijd, maar ik was sowieso NIET te zwaar Knipoog

Ik vind dat je er anders nog prima op kan rijden! Shetlandpony's kunnen 100 kilo dragen en geloof ik ben je nog geen 100 kilo Vork . Dat je een beetje lang voor haar bent maakt niets uit!

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:28

Louise95 schreef:
Fjord_Shet schreef:

Ik vind dat je er anders nog prima op kan rijden! Shetlandpony's kunnen 100 kilo dragen en geloof ik ben je nog geen 100 kilo Vork . Dat je een beetje lang voor haar bent maakt niets uit!

OMG 100 kilo? waar heb je dat dan weer vandaan? als je wilt dat je ponyzn rug breekt, dan moet je dr op gaan zitten als je 100 kilo bent! Knipoog

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:29

pluklief schreef:
JA ontzettend goed. Als je iets van kennis of respect hierover had zou je dit je pony niet aandoen
Triest om dit iedere keer weer te zien erg zonde shetlanders zijn zo onzettend leuk om te houden als pony's maar juist de brave pony's zoals deze worden verpest erg zonde...
En trouwens het is geen mening het is feit! en ook is het een fiet dat als je te lang bent dat een hefboomwerking heeft.

Een hefboom gaat pas werken als iemand er aan trekt, ik zag nergens een touw aan Fjord_Shet zitten waar iemand dan aan gaat trekken. Trouwens, een mens is te flexibel om een hefboom te zijn, het is niet persoonlijk bedoeld, maar wat ik zeg heeft niks met paardrijden te maken, maar met natuurkunde..

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 15:31

Ja haha 100 kilo is wel een beetje erg veel, maar als ik zwaarder word dan dit dan ga ik er niet meer op rijden Lachen
Maarja aangezien ik niet zo snel aankom Tong uitsteken

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:31

Laura_horse schreef:
Louise95 schreef:

OMG 100 kilo? waar heb je dat dan weer vandaan? als je wilt dat je ponyzn rug breekt, dan moet je dr op gaan zitten als je 100 kilo bent! Knipoog

Sorry, was er vergeten bij te zetten dat als ze regelmatig bereden wordt het 65/70 (licht aan leeftijd en bespiering) kilo is, maar ze kunnen 100 kilo dragen..

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 15:34

Tja ze kunnen het misschien wel houden, maar denk dat dat wel slecht is voor de rug dan .. Tong uitsteken

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:36

pluklief schreef:
Dan geloof je het niet, maar hoe erg kan je, je kop in het zand steken zeg Verward
Je kan niet zien wat er met die rug gebeurt nu nog niet tenminste maar laat ik wel zeggen dat je zo onzettende spijt zult hebben als je ooit die pony tegen komt met rugklachten en dat ze onberijbaar is. Dan zal je terug denken aan wat de mensen hier tegen je zeiden dan zul je denken 'had ik maar naar merrieveulen en de rast geluisterd' maar weet wel dat het dna te laat is! Wees verstadig je verzorgpony heeft maar 1 rug wees daar alstjeblieft zuinig op! En 1 ding je wete duidelijk niet wat je met je verzorgpony wel en niet kan doen anders had je, je dit soort dingen niet in je hoofd gehaald.
Ik ken een pony die werd bereden door mensne zoals jij dus te groot! en ze is nu rond de 16 en onberijbaar voor wie dan ook. Haar rug is verpest ja! de pony heeft nooit geprotesteerd en ik weet heus wel dta je het niet kwaad bedoeld deden die meiden ook niet maar het is gewoon ene stukje onwetendheid je kan de gevolgen van je gedrag voor het dier gewoon niet inzien

Hier ben ik het niet mee eens. De rug van pony's is volgroeid als ze 6 jaar zijn, dat is gebleken uit nieuw onderzoek, ik vind het persoonlijk jammer dat weinig mensen dit weten, hoe volwassen sommige paarden er uit zien (ja, dit geld zelfs ook voor volbloeds) hun rug is pas uitgegroeid als ze 6 zijn. Ik vind dat mensen er pas op mogen gaan zitten als paarden dus 6 jaar zijn. Ik denk dat dit komt door iemand die er te vroeg op is gaan zitten..

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:39

Fjord_Shet schreef:
Tja ze kunnen het misschien wel houden, maar denk dat dat wel slecht is voor de rug dan .. Tong uitsteken

Hoe oud is ie pony dan? (het spijt me als ik er overheen gelezen heb) En op welke leeftijd is ie ingerenden? Als de pony voor zijn 6de is ingereden wordt het maximum teruggebracht tot 55 kilo.

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 15:42

Joska is nu 9, ik weet niet wanneer zij is ingereden, ik verzorg haar 4 jaar namelijk, ik denk toen ze 4 was ofzo..

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:47

Fjord_Shet schreef:
Joska is nu 9, ik weet niet wanneer zij is ingereden, ik verzorg haar 4 jaar namelijk, ik denk toen ze 4 was ofzo..

Dan wordt het maximum dus 55 kilo.. Ik weet niet hoe zwaar jij bent, maar als je wat zwaarder bent dan 55 kilo dan kan je er misschien beter mee gaan mennen. Wel jammer dat ze dus voor haar 6de is ingereden..