Flavie & LoutieMan !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Re: Flavie & LoutieMan !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:26

florrtje schreef:
waarom moeite doen om hierop te reageren Clown

de dag dat kalife wegstormt met mij en niet meer kan tegenhouden met neckrope dan scheer ik al mijn haar af.

Ik wou dat ik zo'n vertrouwen had.

Al is het nu nog zo'n mak paard, het is nog steeds een paard... Tenzij dit een ander dier is, maar ik zie toch wel heel goed dat dit een paard is... (een paard = een vluchtdier!!!! zo mak als een lammetje of niet)

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:27

florrtje schreef:
Tyke schreef:
vind het knap dat je zo kan rijden. Maar ik kom je niet graag op de weg tegen zo zonder halster. Stel dat hij/ zij ergens van schrikt en vliegt ervandoor in paniek. Jij hebt hem niet en iemand anders heeft het paard onder de auto.
Tja over cap begin ik niet. eigen verantwoording.

de dag dat kalife wegstormt met mij en niet meer kan tegenhouden met neckrope dan scheer ik al mijn haar af.

ai..niet doen hoor..staat je net leuk dit kapsel Tong uitsteken Haha!
toffe foto's..wordt helemaal blij als ik dat prachtige koppie van hem zie!
deden jullie om de beurt rijden? en eentje meefietsen?
das ook een goede workout he haha.
veel plezier verder (maar dat zit altijd wel goed)..
dat jij t niet koud had trouwens..brrr..ik zit echt met 3 mutsen, jassen ,handschoenen, thermolaarzen etc etc te paard haha Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:28

florrtje schreef:
Sisco4life schreef:
mooie foto's en vooral toffe manier van rijden!
Weet het niet zeker maar geloof dat je 3in1 beschermers verkeerd om zitten. Het klitteband lijkt aan de binnenkant te zitten nl Lachen

neen hoor, plakkers moeten van binnen naar buiten Knipoog

Afbeelding

Je klitteband hoort echter wel naar achter te wijzen dus je kappen zit verkeerd om, horen om het andere been..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:35

florrtje schreef:
Tyke schreef:
vind het knap dat je zo kan rijden. Maar ik kom je niet graag op de weg tegen zo zonder halster. Stel dat hij/ zij ergens van schrikt en vliegt ervandoor in paniek. Jij hebt hem niet en iemand anders heeft het paard onder de auto.
Tja over cap begin ik niet. eigen verantwoording.

Tja je reageert toch Verward Verward
maar dit is mijn mening. Ik zou het zelf nooit doen al zou ik ZOVEEL vertrouwen in mijn paardje hebben.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 22:36

de dag dat kalife wegstormt met mij en niet meer kan tegenhouden met neckrope dan scheer ik al mijn haar af.[/quote]

ai..niet doen hoor..staat je net leuk dit kapsel Tong uitsteken Haha!
toffe foto's..wordt helemaal blij als ik dat prachtige koppie van hem zie!
deden jullie om de beurt rijden? en eentje meefietsen?
das ook een goede workout he haha.
veel plezier verder (maar dat zit altijd wel goed)..
dat jij t niet koud had trouwens..brrr..ik zit echt met 3 mutsen, jassen ,handschoenen, thermolaarzen etc etc te paard haha Haha![/quote]

kalife loopt ook nooit weg daarom dat ik dit dan ook zei,
als hij schrikt is dit ter plaatse.
vervolgens als ik te geweldig met mijn benen ben heb ik hem na twee tal galoppassen terug over in draf.

elk om buurt met fietsje,
zo houden we onszelf warm, aangezien het heuvelgebied is mag je veel bergop en bergaf doen Tong uitsteken

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 22:37

neen hoor, plakkers moeten van binnen naar buiten Knipoog

Afbeelding[/quote]
Je klitteband hoort echter wel naar achter te wijzen dus je kappen zit verkeerd om, horen om het andere been..[/quote]

nop die zitten juist Clown
staat zelfs binnen in R (rechts) en L (links)
het zijn geen getten die jullie gewoon zijn ook.

en als je die dingen koopt krijg je telkens handleiding bij,
bij prof choice ook, heb deze namelijk thuis nog liggen,

moet ik deze inscannen voor u om te zien dat ik gelijk heb?

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 22:42

Tja je reageert toch Verward Verward
maar dit is mijn mening. Ik zou het zelf nooit doen al zou ik ZOVEEL vertrouwen in mijn paardje hebben.[/quote]

tja vind het persoonlijk grappig dat er zulke mensen zijn, echt zeer grappig Haha!

pasop! loop nooit naast je beste vriendin, je weet nooit dat ze plots een zakmes boven haalt en je doodsteekt Clown

het zit tussen de mensen hun oren.
zolang mensen denken dat het niet kan zal het ook nooit kunenn voor hen.
ik persoonlijk toen ik het zag op foto dacht dat het onmogelijk was en uiterst gevaarlijk.
toen ik dan hier belande verstond ik eindelijk dat de paarden evengoed op luisteren als paarden met stang en trens.
(soms zelfs veel beter)

wrm ik reageer? omdat ik het grappig vind hoe mensen erover denken Clown
veel mensen kunnen hun paarden niet tegenhouden met bit dus denken zonder iets kan niet.

groeties

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:52

florrtje schreef:
tja vind het persoonlijk grappig dat er zulke mensen zijn, echt zeer grappig Haha!

pasop! loop nooit naast je beste vriendin, je weet nooit dat ze plots een zakmes boven haalt en je doodsteekt Clown

het zit tussen de mensen hun oren.
zolang mensen denken dat het niet kan zal het ook nooit kunenn voor hen.
ik persoonlijk toen ik het zag op foto dacht dat het onmogelijk was en uiterst gevaarlijk.
toen ik dan hier belande verstond ik eindelijk dat de paarden evengoed op luisteren als paarden met stang en trens.
(soms zelfs veel beter)

wrm ik reageer? omdat ik het grappig vind hoe mensen erover denken Clown
veel mensen kunnen hun paarden niet tegenhouden met bit dus denken zonder iets kan niet.

groeties

Als een paard écht schrikt dan stop je het misschien wel alleen met een grote betonnen muur...
Daar zal je 'niets' ook niet bij helpen.

Het zit ook wel tussen jouw oren dat je niet luisterd naar wat anderen zeggen, want misschien hebben ze ook gelijk Pling

Een paard vergelijken met een mens is nogal krom..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:53

[/quote] wrm ik reageer? omdat ik het grappig vind hoe mensen erover denken Clown
veel mensen kunnen hun paarden niet tegenhouden met bit dus denken zonder iets kan niet.[quote]

Ik heb altijd geleerd dat paarden ook vluchtdieren zijn. En ik denk ook echt wel dat je je paard anders kan tegen houden zonder bit of wat edan ook.
Maar een paard hoef maar net te schrikken van iets kleins en spring er even vandoor terwijl jij het paard snel terug heb kan je al onder een auto of wat dan ook zitten.
Heb het zelf een keer gehad. Had mijn paard erg snel terug op mijn zit. Maar mijn paard schrok ineens van iets en sprong de weg op net een auto gemist.
En tja ik weet dat het tussen de oren zit. Maar ik ken jou paard niet dus weet niet dat jou paard 1000% mak is Ik baseer mijn mening op wat ik zie

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:57

Een mens is een jager.
Paard is vluchter Knipoog

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:59

of tussen de oren. Daar zit veel maar niet alles.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:01

Ik vind het echt een heel erg leuk paard, en wilde dat ik het lef had om zo ongedwongen te rijden! Lachen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:06

Ben een groot voorstander van hoe jullie rijden (ik ga zelf ook zoveel mogelijk die kant op).

Maar dat galopperen op het harde (met ijzers) vind ik echt niet kunnen....
Het dreunt erg door en is glad op het moment.
Als je perongeluk aangalopeerd kan je toch ook meteen je paard weer terugnemen?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:07

Als moeder ben ik geneigd om allerlei gevaren te zien omdat je nog zo jong bent..maar wat zijn het mooie foto's en wat rijd je ontzettend goed!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:08

Vind het een heel leuk paard! Lachen
Erg mooie foto's, vooral met de besneeuwde bomen! Die zou ik uit laten vergroten Lachen
Het is idd niet zo goed voor de pezen om op beton te galloperen, en ik zou een cap op doen Bloos. Het doet erg veel zeer als je een keer valt! (en het is zo veel warmer aan je hoofd Haha!, zeker voor nu is het erg handig !).

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:11

Ben ik trouwens de enige die de titel niet snapt??

Bastiaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:12

BlazingBoots schreef:
Ben een groot voorstander van hoe jullie rijden (ik ga zelf ook zoveel mogelijk die kant op).

Wie zegt dat ze dat niet doet?? Dat kan je nogal moeilijk zien vanaf een foto.

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom iedereen zo loopt te zeuren. Laat het ze lekker zelf uitzoeken. Mochten er ooit problemen komen af wat dan ook dan is dat toch ook hun pakkie aan? Volgens mij is het niet echt nodig om in elk topic van Flortje te herhalen wat er allemaal wel niet anders moet. Na 1 keer iets zeggen weten ze het ook wel hoor en of ze er wat mee doen dat is aan hen zelf.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het fantastisch vind hoe jullie met die paarden omgaan! Vork

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:17

lekkere vergelijking! jij op de rug van een paard en je vriendin met een zakmes!Dat slaat nergens op.
Dat jij zo rijdt is je eigen keus,maar bokt is een openbaar forum waarop mensen kunnen reageren en dat doen ze!!Niet iedereen is positief,maar daar kan je alleen maar van leren,fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in het paard maar 1 ding staat vast het blijven vluchtdieren en er kan altijd wat gebeuren !!!!

BlazingBoots ik snap het ook niet!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:18

Bastiaantje schreef:
BlazingBoots schreef:

Wie zegt dat ze dat niet doet?? Dat kan je nogal moeilijk zien vanaf een foto.

Nou ja...handen los...big smile....
Ziet er niet uit alsof ze haar paard aan het inhouden is......wel dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:19

Florrtje, ik had je andere foto's ook bewonderd in dat andere topic, ik denk
gewoon dat jij een echt paardenmeisje bent, geboren en getogen op de rug van een paar dben jij één, jij heb een gave.

Ik zou het never nooit doen omdat ik dit vertrouwen mis, maar denk dat we jou wel het vertrouwen kunnen geven dat jij weet wat je doet.....Althans....dat gevoel heb ik heel sterk bij je foto's.
En wat anderen zeggen? Zal grotendeels ongerustheid zijn, maar ook mss wel jalouzie, want je heb een bijzondere gave.
Vraagje heb je wel eens een ongeval gehad met een van je paarden?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:19

Wauw wat een toffe foto's!
Heb respect voor de manier hoe je rijdt Lachen

Pas wel op he, want een paard kan ook uitglijden en bovendien heb je geen cap op.
Weet de consequenties meid Knipoog

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:28

echt mooi dit zeg !!
ik zou het ook zo doen met me paard.
maar als paarden zelf galloperen op het beton ??
waarom zou het dan slecht zijn ??
kijk dat met de hoefijzers is ook niet de bedoeling..
want dan glijden ze snel uit en zo
maar ik vindt het echt super om te zien

Bastiaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:44

Chiqa schreef:
Florrtje, ik had je andere foto's ook bewonderd in dat andere topic, ik denk
gewoon dat jij een echt paardenmeisje bent, geboren en getogen op de rug van een paar dben jij één, jij heb een gave.

Ik zou het never nooit doen omdat ik dit vertrouwen mis, maar denk dat we jou wel het vertrouwen kunnen geven dat jij weet wat je doet.....Althans....dat gevoel heb ik heel sterk bij je foto's.
En wat anderen zeggen? Zal grotendeels ongerustheid zijn, maar ook mss wel jalouzie, want je heb een bijzondere gave.

Hier ben ik het volledig mee eens!! Vork

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:46

Waw ik vind je manier van rijden echt top!
En ik aprecieer dat je het zo vrij mogelijk wil laten voor zowel paard als ruiter, maar denk dat een cap toch wel wat veiliger zou zijn Knipoog
En aan al de gene die zeggen dat je een halster moet aan doen tegen dat er iets gebeurd of een bit of wat dan ook: Houden jullie een paard tegen met een bit? Dan ben je slecht bezig!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:54

Vind dat je echt super netjes op je paard zit! Ben jaloers! Bloos
Zelf kom ik niet verder dan stap en af en toe een sukkel drafje Tong uitsteken Hoop dat ik ooit net zo fijn op een blote paardenrug kan zitten als jij.

Persoonlijk snap ik ook niet dat mensen moeilijk doen over de neckrope.
Denk dat een paard hier even goed op reageert en misschien zelfs nog wel beter dan op een bit in noodgevallen.
In mijn geval is dit in ieder geval wel zo, mijn paard reageert vele malen beter zonder bit als met.
Mensen zijn volgens mij veels te bang dat als dr niks te trekken valt er geen rem op zit???

Ook niet ieder paard reageert op dezelfde manier als hij/zij schrikt.
Mijn ene paard zet het op een lopen als hij schrikt en mn andere paard die gaat ergens extreem naar kijken en als ze heel erg schrikt stampt ze haar voorbenen in de grond. Heb een beetje het idee dat het paard van TS ongeveer hetzelfde in elkaar zit als de mijne en er dus niet zo snel in een rotgang vandoor zal gaan als hij schrikt.

Dat steeds sneller willen heeft mijn paard overigens ook Knipoog echt een snelheidsduiveltje!