Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EliseXJoelle schreef:de oudste (7 jaar) lest er 1x per week op, maar dat is niet genoeg. Hij staat ook iedere dag los (30 minuten, langer kan daar niet in de winter), maar dan gaat ie stil staan.
Vanaf de vakantie ga ik hem ook laten vrij springen, dus dan ga ik ook minder rijden.
merrieveulen schreef:EliseXJoelle schreef:de oudste (7 jaar) lest er 1x per week op, maar dat is niet genoeg. Hij staat ook iedere dag los (30 minuten, langer kan daar niet in de winter), maar dan gaat ie stil staan.
Vanaf de vakantie ga ik hem ook laten vrij springen, dus dan ga ik ook minder rijden.
en waarom nu niet gewoon? een paard dat te dik is moet zijn eigen gewicht ook al extra meezeulen, een te zware ruiter richt daardoor nog meer schade aan. toen onze haflinger bij onz kwam was die ook te dik, mijn zusje weegt 50 kilo maar is eerst bezig geweest met longeren en ander werk, juist omdat het dier anders dubbel gewicht mee te dragen had.
er zijn meer, betere manieren om dit beestje beweging te geven, waarom moet jij er per sé op? hij leert hier niets van mbt kinderen, daarvoor zal je de pony icm het kind moeten begeleiden.
Ninx schreef:
Ninx schreef:Betekent dit dat je vanaf nu stopt met het rijden op Snowy?
Ninx schreef:Betekent dit dat je vanaf nu stopt met het rijden op Snowy?
deesy52 schreef:Je bent helemaal niet te groot voor je shetje hoor het kan makkelijk en in het filmpje zie je ook dat hij makkelijk rent
Niisj schreef:Ik denk dat ik gek word !
Komaan je meent toch zelf niet wat je zegt ?!!
Mensen die heel veel van paarden weten ...zelfs een DA ...dat geloof je nou toch zelf niet !!!
Een DA hoort dan te zeggen sorry maar je bent te groot voor die pony !
+ je spreekt jezelf tegen ! Eerst zeg je dat hij geen raszuivere shet is ...& dan zeg je dat shetjes in verhouding de sterkste paarden te wereld zijn ...
Klopt niet echt ....
Ik heb even in je profiel gekeken ..Op die ene foto ben je even groot als de shet als je geknield er naast zit ...Dan zeg je toch niet dat het nog kan ?
Nog eens er zijn heus nog wel meisjes die op die pony passen & em ook in de hand hebben !
Je noemt jezelf een gevorderde ruiter ? Laat ik je eens wat zeggen, een gevorderde ruiter weet wanneer hij een paard in de weg zit, wanneer het paard moeite heeft ! Jij ziet dit blijkbaar niet. Sorry maar dan noem ik jou nog geen gevorderde ruiter hoor !
Trouwens er zijn genoeg mensen hier op bokt die ook heeel wat af weten van paarden ...Net of jij zegt alsof wij er niets van af weten ...
We zeggen je alleen maar dat het niet gezond is voor de pony ...
Heb je die zin eigenlijk wel al goed gelezen ?
Lees dit:
Je rijd em kapot !!
deesy52 schreef:Shetlanders zijn heel sterk dus het kan makkelijk, jullie moeten gewoon niet zo zeuren..
EliseXJoelle schreef:Niisj schreef:Ik denk dat ik gek word !
Komaan je meent toch zelf niet wat je zegt ?!!
Mensen die heel veel van paarden weten ...zelfs een DA ...dat geloof je nou toch zelf niet !!!
Een DA hoort dan te zeggen sorry maar je bent te groot voor die pony !
+ je spreekt jezelf tegen ! Eerst zeg je dat hij geen raszuivere shet is ...& dan zeg je dat shetjes in verhouding de sterkste paarden te wereld zijn ...
Klopt niet echt ....
Ik heb even in je profiel gekeken ..Op die ene foto ben je even groot als de shet als je geknield er naast zit ...Dan zeg je toch niet dat het nog kan ?
Nog eens er zijn heus nog wel meisjes die op die pony passen & em ook in de hand hebben !
Je noemt jezelf een gevorderde ruiter ? Laat ik je eens wat zeggen, een gevorderde ruiter weet wanneer hij een paard in de weg zit, wanneer het paard moeite heeft ! Jij ziet dit blijkbaar niet. Sorry maar dan noem ik jou nog geen gevorderde ruiter hoor !
Trouwens er zijn genoeg mensen hier op bokt die ook heeel wat af weten van paarden ...Net of jij zegt alsof wij er niets van af weten ...
We zeggen je alleen maar dat het niet gezond is voor de pony ...
Heb je die zin eigenlijk wel al goed gelezen ?
Lees dit:
Je rijd em kapot !!
1. ik zeg niet dat er hier geen mensen zijn die er iets van af weten
2. ik weet dat ik eigenlijk te groot ben
3. je kan wel te groot zijn, maar het ligt aan je gewicht of je er nog op kan en of je hem in de weg zit (dit is dus niet het geval)
4. ik ben opzoek naar een grotere verzorgpony/paard
5. ik ben dit gezeik zat! ik heb eerder zo'n disccusie gehad, maar wat ik ook zeg niemand luisterd en iedereen denkt dat ie het beter weet terwijl ik al naar de eigenaar ben gegaan en die heeft echt het beste voor het paardje
6. op dit topic mag van mij een slotje!