Snowy ook maar op bokt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vinden jullie dit een leuke pony?

Ja
17 (68%)
Nee
6 (24%)
Gaat wel
2 (8%)

Totaal aantal stemmen: 25

rossebol

Re: Snowy ook maar op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:41

Ik ga echt met de rest mee dat je er niet meer op kan rijden.
En afvallen kan snowy ook aan een longeerlijn of aan de lange lijnen.
Er zijn zoveel manieren om een pony beweging te geven.
Nu zit jij er op en weet hij dat jij de baas bent maar als dat meisje er op stapt zal hij die toch uit gaan proberen dit doet elk paard met een andere ruiter.
Het lijkt me verstandiger het meisje er gewoon op te zetten en samen met haar aan het werk te gaan longeren lekker wandelen.
Begeleiden bij het rijden dan komt het vast wel goed.

Ik vind Snowy wel een geweldig leuke pony maar zou het erg zonde vinden als je het diertje achteruit zou zien gaan.
Ookal zeg je maar nog 2 weken en dan stop ik elke keer dat je er op stapt is teveel voor snowy.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:02

Ik ga ook met de rest mee!

Het is echt een leuke shet!
Je kan zo veel meer doen met een shet dan rijden! Ga lekker mennen ! maar stap er niet meer op!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:17

EliseXJoelle schreef:
de oudste (7 jaar) lest er 1x per week op, maar dat is niet genoeg. Hij staat ook iedere dag los (30 minuten, langer kan daar niet in de winter), maar dan gaat ie stil staan.
Vanaf de vakantie ga ik hem ook laten vrij springen, dus dan ga ik ook minder rijden.

en waarom nu niet gewoon? een paard dat te dik is moet zijn eigen gewicht ook al extra meezeulen, een te zware ruiter richt daardoor nog meer schade aan. toen onze haflinger bij onz kwam was die ook te dik, mijn zusje weegt 50 kilo maar is eerst bezig geweest met longeren en ander werk, juist omdat het dier anders dubbel gewicht mee te dragen had.

er zijn meer, betere manieren om dit beestje beweging te geven, waarom moet jij er per sé op? hij leert hier niets van mbt kinderen, daarvoor zal je de pony icm het kind moeten begeleiden.

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:52

iemand had deze zin al gepost in dit topic en dit is echt een zin, waarvan ik denk ,je heb nog gelijk ook

There are people who love horses, and people who only love to ride on them.. sad to say.

k kan er echt niet bij, dat als je zoveel om hem geeft, dat je het lef heb om er op te gaan zitten
zoiets doe je toch niet, je heb toch zelf ook nog wel een beetje verstand, die tegen je zegt, nee dit kan echt niet.

me nekharen gaan echt overend bij het zien van dit soort foto's

Meid al ben je zo gek met hem, verkloot hem dan niet, er zijn zoveel leuke dingen die je met een shet kan doen, en waarbij hij weet dat jij de baas ben, en waarbij hij ook nog eens afvalt, maar dit is echt niet de juiste manier.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:02

TS had me even de maten doorgemaild. Ik heb aangegeven het even met jullie te delen zodat we gezamenlijk me zekerheid kunnen bepalen of het wel of niet kan.... Dit zijn de maten:
ik ben 1.68 en weeg +/- 55
Snowy is 1.10 hij is geen ras zuivere shet (75% shet en 25% welsh denken we)

Ik zeg nog steeds, kan niet. Ik ben zelf 31, ben 1:70 en weeg 53 kilo. Een kennis van me vroeg met haar te gaan rijden, ik kon wel op haar shet. Dat heb ik afgeslagen, en ook zij schrok... had altijd gedacht dat het dier wel een vrachtwagen kon dragen.
Het feit dat Snowy niet raszuiver is, is eigenlijk alleen nog maar minder gunstig. Het verklaart zijn ranke bouw, en dat maakt het nog minder geschikt zware lasten te dragen....
Waar het paard überhaupt al niet voor gebouwd is, maar dat is offtopic.

Ts heeft ons gevraagd in een ander topic of zij nog op deze pony past. Wanneer iedereen zich hier tegen uitspreekt, doe je dan iets met die informatie ts?
Anders is de vraag droppen niet zo zinvol natuurlijk.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:05

Preceis Wleshjes kunnen zelfs maar 12 % van hun eigen gezonde gewicht dragen en dan is 55 kilo erg veel dan heb ik het nog niet eens over de lengte die lastig/slecht is voor de pony.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:54

hahaha hij is bijna even groot als mijn hond!!
Meissie, het is pure egoisme dat je daar nog op durft te rijden.
Typisch weer een voorbeeld, hoe wordt mij pony/paard verkloot!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:59

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 17:45

merrieveulen schreef:
EliseXJoelle schreef:
de oudste (7 jaar) lest er 1x per week op, maar dat is niet genoeg. Hij staat ook iedere dag los (30 minuten, langer kan daar niet in de winter), maar dan gaat ie stil staan.
Vanaf de vakantie ga ik hem ook laten vrij springen, dus dan ga ik ook minder rijden.

en waarom nu niet gewoon? een paard dat te dik is moet zijn eigen gewicht ook al extra meezeulen, een te zware ruiter richt daardoor nog meer schade aan. toen onze haflinger bij onz kwam was die ook te dik, mijn zusje weegt 50 kilo maar is eerst bezig geweest met longeren en ander werk, juist omdat het dier anders dubbel gewicht mee te dragen had.

er zijn meer, betere manieren om dit beestje beweging te geven, waarom moet jij er per sé op? hij leert hier niets van mbt kinderen, daarvoor zal je de pony icm het kind moeten begeleiden.

Snwoy staat samen met een Fjord in de stal en die moest op nieuw worden in gereden dus is hij een maand weg geweest, vandaar dat ik daar pas zaterdag (op z'n voregst) mee kan beginnen want dan komt ie pas terug

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:47

Betekent dit dat je vanaf nu stopt met het rijden op Snowy?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 17:49

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:50

Ninx schreef:

Zie bovenstaande vraag....

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 17:54

Ninx schreef:

neej want hij moet bereden worden, maar het zal wel steeds minder worden ja.
Galop deed ik al bijna niet, en draf doe k ook weinig.

Op stal waar Snwoy staat lopen mensen rond die heel veel van paarden weten (ook een dierenarts volgens mij) en die vinden het alleen leuk dat Snowy weer bereden word door een gevorderde ruiter.

En shetjes zijn inverhouding de sterkste paarden ter wereld;)

deesy52

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:03

Je bent helemaal niet te groot voor je shetje hoor het kan makkelijk en in het filmpje zie je ook dat hij makkelijk rent Knipoog

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 18:07

deesy52 schreef:
Je bent helemaal niet te groot voor je shetje hoor het kan makkelijk en in het filmpje zie je ook dat hij makkelijk rent Knipoog

Dat heb ik ook al gedacht.
waarom zou de eigenaar mij dan vragen als ze nog plezier willen hebben van haar paardje. hij is immers voor haar kinderen en als hij niet bereden word dan moet ie naar de slacht.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:08

Wat een onzin zeg hij meot bereden worden. Sorry maar dat is echt kul.

Deesy: Ja jij hebt makkelijk praten jij kan ook mee lopen met de shet waar je op rijd

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:08

Ik denk dat ik gek word !
Komaan je meent toch zelf niet wat je zegt ?!!
Mensen die heel veel van paarden weten ...zelfs een DA ...dat geloof je nou toch zelf niet !!!
Een DA hoort dan te zeggen sorry maar je bent te groot voor die pony !
+ je spreekt jezelf tegen ! Eerst zeg je dat hij geen raszuivere shet is ...& dan zeg je dat shetjes in verhouding de sterkste paarden te wereld zijn ...
Klopt niet echt ....
Ik heb even in je profiel gekeken ..Op die ene foto ben je even groot als de shet als je geknield er naast zit ...Dan zeg je toch niet dat het nog kan ?
Nog eens er zijn heus nog wel meisjes die op die pony passen & em ook in de hand hebben !
Je noemt jezelf een gevorderde ruiter ? Laat ik je eens wat zeggen, een gevorderde ruiter weet wanneer hij een paard in de weg zit, wanneer het paard moeite heeft ! Jij ziet dit blijkbaar niet. Sorry maar dan noem ik jou nog geen gevorderde ruiter hoor !
Trouwens er zijn genoeg mensen hier op bokt die ook heeel wat af weten van paarden ...Net of jij zegt alsof wij er niets van af weten ...
We zeggen je alleen maar dat het niet gezond is voor de pony ...
Heb je die zin eigenlijk wel al goed gelezen ?
Lees dit:
Je rijd em kapot !!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:10

Deesy,
LADPR heeft een heel goed punt !

deesy52

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:15

Shetlanders zijn heel sterk dus het kan makkelijk, jullie moeten gewoon niet zo zeuren.. Boos!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:17

Ik ben bang dat je gek geworden bent......
Dit valt voor mij onder het kopje dierenmishandeling.
Ga vooral zo door, dan pleeg ik even een telefoontje....

De twee dames spannen maar even samen in hun egoïstische koppigheid.
Weet je wat? Hier zitten dierenliefhebbers. Wanneer jullie hiermee door willen blijven gaan, prima. Maar hef je account op, en laat je hier niet meer zien. Dit kan NIET door de beugel

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 18:18

Niisj schreef:
Mensen die heel veel van paarden weten ...zelfs een DA ...dat geloof je nou toch zelf niet !!!
+ je spreekt jezelf tegen ! Eerst zeg je dat hij geen raszuivere shet is ...& dan zeg je dat shetjes in verhouding de sterkste paarden te wereld zijn ...
Klopt niet echt ....
Ik heb even in je profiel gekeken ..Op die ene foto ben je even groot als de shet als je geknield er naast zit ...Dan zeg je toch niet dat het nog kan ?
Nog eens er zijn heus nog wel meisjes die op die pony passen & em ook in de hand hebben !
Je noemt jezelf een gevorderde ruiter ? Laat ik je eens wat zeggen, een gevorderde ruiter weet wanneer hij een paard in de weg zit, wanneer het paard moeite heeft ! Jij ziet dit blijkbaar niet. Sorry maar dan noem ik jou nog geen gevorderde ruiter hoor !
Trouwens er zijn genoeg mensen hier op bokt die ook heeel wat af weten van paarden ...Net of jij zegt alsof wij er niets van af weten ...
Lees dit:
Je rijd em kapot !!

1. ik zeg niet dat er hier geen mensen zijn die er iets van af weten
2. ik weet dat ik eigenlijk te groot ben
3. je kan wel te groot zijn, maar het ligt aan je gewicht of je er nog op kan en of je hem in de weg zit (dit is dus niet het geval)
4. ik ben opzoek naar een grotere verzorgpony/paard
5. ik ben dit gezeik zat! ik heb eerder zo'n disccusie gehad, maar wat ik ook zeg niemand luisterd en iedereen denkt dat ie het beter weet terwijl ik al naar de eigenaar ben gegaan en die heeft echt het beste voor het paardje
6. op dit topic mag van mij een slotje!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:19

deesy52 :Ja zou ik ook zeggen als ik op mijn pony kon skeeleren
Laatst bijgewerkt door LADPR op 19-12-07 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:20

EliseXJoelle: Iedereen luisterd wel naar wat je zegt maar het slaat gewoon nergens op, je zit de pony wel in de weg. Waarom zou je dan perse op de pony meoten rijden, je kan toch ook andere dingen met hem doen.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 18:21

deesy52 schreef:
Shetlanders zijn heel sterk dus het kan makkelijk, jullie moeten gewoon niet zo zeuren.. Boos!

idd daar heb ik gelijk in.

weten jullie hoe ze in Amerika enzo met paarden omgaan? In Nederland zijn de paarden gewoon verwend. Je moet dieren niet zoals mensen behandelen, maar wel met respect.
jullie moeten eens op youtube kijken, daar staan filmpjes dat er een man van minimaal 80 kilo op een shat rijd! Zo ver laat ik het echt nie komen wees daar maar niet bang voor!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:22

EliseXJoelle schreef:
Niisj schreef:
Klopt niet echt ....
Lees dit:
Je rijd em kapot !!

1. ik zeg niet dat er hier geen mensen zijn die er iets van af weten
2. ik weet dat ik eigenlijk te groot ben
3. je kan wel te groot zijn, maar het ligt aan je gewicht of je er nog op kan en of je hem in de weg zit (dit is dus niet het geval)
4. ik ben opzoek naar een grotere verzorgpony/paard
5. ik ben dit gezeik zat! ik heb eerder zo'n disccusie gehad, maar wat ik ook zeg niemand luisterd en iedereen denkt dat ie het beter weet terwijl ik al naar de eigenaar ben gegaan en die heeft echt het beste voor het paardje
6. op dit topic mag van mij een slotje!

Je hebt het jezelf op de hals gehaald door ons te vragen wat wij vinden. Dan kun je onze mening krijgen.
Voor nu denk ik dat je maar op een ander forum moet gaan zitten. Het doet hier teveel mensen pijn te weten dat er meisjes zijn die op zo'n manier met paarden omgaan.
Ik hoef geen entries meer van je te zien iig.
Ik hoop voor het dier dat je straks een andere hobby vind.
Hopelijk niet meer tot spreeks....