Jolly JUMPER @ bokken/stijgeren :P

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Jolly JUMPER @ bokken/stijgeren :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:14

Ik vind het er eerlijk gezegd ook niet prettig uitzien... Je houd hem wel redelijk lang met rijden, maar met sturen is het echt een kwestie van wie het hardst trekt. Tenminste, dat idee krijg ik er heel sterkt bij.
Verder zit je volgens mij ook constant te drijven. ik weet niet wat je als voorwerk hebt gedaan met hem? Nja, is ook alelemaal je eigen keuze, maar ik zou het anders doen Lachen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:16

sorry maar ik vind het er niet zo heel aardig uitzien
je beugels zijn heel kort waardoor het gewicht heerl rot is voor de pony door een slechte verdeling
en ik zou gewoon alleen maar gaan lichtrijden, er zijn hele stukken dar je doorzit, dit is en verwarrend en niet fijn voor een pony die niets gewend is
probeer veel met je stem te doen en gewoon relaxen met een lang teugeltje
als je de hele tijd alleen maar zit te drijven wordt die pony echt niet liever

succes !!!

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:16

Ook ik ben het met de 'critics' eens. Bovendien krijg ik de indruk dat het zadel ook nog eens veel te ver naar voren ligt. Ik geloof inderdaad dat de pony echt uit dat ie zich bepaald niet prettig voelt. Doe er je voordeel mee en luister naar hem! Hij probeert heel duidelijk iets aan te geven!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:27

Ik zou als ik jou was eerst maar een tijdje longeer werk gaan doen, en je pony goed aan stem hulpen laten wennen, daarna aan de long gaan rijden totdat je pony de hulpen snapt en weet wat je bedoelt. Volgens mij komt je pony alleen maar in protest omdat hij totaal niet weet wat de bedoeling is.
Probeer hem ook eerst goed aan het been te krijgen in stap voordat je gaat draven, laat de teugels wat meer met rust en probeer vervolgens wat rustiger te draven, ik vind het een behoorlijk hoog tempo waar je in rijd.
Verder moet je je benen wat rustiger houden en niet elke stap zo hard drijven.
Probeer rustig te blijven en die rust over te brengen op je pony, ik heb echt het idee dat je pony behoorlijk nerveus is en niet snapt wat je wil, vandaar dat protest.
Verder vind ik het een leuke pony.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:30

--> JITP.

Ik vind het hier beter op zijn plaats, omdat het filmpje niet echt duidelijk is en er voor de rest maar één foto bij staat.
Vind het even een twijfelgevalletje, zet 't nu even op JITP.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:37

Ik ga niet door met kritiek gevenm omdat het eingelijk allemaal gezegt is en je niet verder de grond in wil douwe, maar ik wil wel vermelde dat je hoopt dat je hier iets mee doet!

Succes

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:04

Vind het ook geen fijn beeld om te zien, je bent ten eerste echt te groot voor dat beestje, waardoor jij je balans amper kan vinden, laat staan dat hij het wel redt, dat is sowieso al lastig voor zo'n jong ding. Bovendien is ie inderdaad ook nog maar 3 jaar oud, dan is het funest om er een te grote ruiter op te zetten, het feit dat de eigenaresse het vaker doet wil niet zeggen dat het dan ook goed is.

Wees verstandig en stap er niet meer op, hij gaat niet voor niets in verzet, er zit geen ontspanning in.

loezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:37

@ dagmarS
Een bosche bol is gebak!! buitenkant chocolade binnenkant helemaal vol slagroom en als je er een op hebt zit je stampvol!
maar wel lekker ghehe

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:01

Ik vind je zeker te groot en te zwaar.
Nors opkijken Nors opkijken ROFL

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:19

ik vindt het pers niet om aan te zien ( de pony wel) je bent te groot voor die pony het zadel ligt bijna op zijn hals.
en je schopt hem je verpest die pony zo
ze is nog zo jong.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:20

Ik meng me deze keer niet in de discussie. Ik zie geen problemen. En wat een bok was dat! waw goed van je dat je bleef ziten Lachen

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:25

loez schreef:
ZoekStalling schreef:
Ik vind het eigenlijk niet zo "hahah".
Hij is dus pas een jaar of 3? Of is hij ouder?

Als jij op een onervaren paard gewoon zo opstapt en verwacht dat hij dan je gedrag snapt en zo zit te "hakken' als jij doet, tsja, dan geef ik dat paardje eigenlijk groot gelijk dat hij probeert je af te bokken. Je zou op z'n minst kunnen proberen het een beetje rustig op te bouwen.

Tis maar een heel klein ponietje, ik vind het ook nogal een heel gewicht voor een jong onervaren paardje.

Nee, ik kan er niet om lachen, en ik denk je pony ook niet.

Ik dacht precies hetzelfde Vindt je het gek dat het beestje zo doet. Je rijstijl vind ik nou niet zo heel erg goed. omdat je idd contstant ligt te hakken! Ze is 3! Heeft zoals je zegt al 3 maanden stil gestaan. Hoe oud was hij toen hij beleerd werd vraag ik me dan af

mee-eens. Ja

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:52

Al het bovenstaande commentaar is correct, je loopt hem de hele tijd te schoppen, je trekt hem in zijn mond en geeft hem er een schop achterna, vind je het gek als dat jonge beest zo doet. Wat een medelijden heb ik met dat beest, heb het echt met um te doen..

Verder vind ik het een heerlijk beestje, echt super schattig.. maar de manier waarop je rijd......

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 19:55

^o)..tja..dat kan hea..
nou ja oke..ik weet genoeg..dus tijd voor een slotje dan maar hea Lachen

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:01

dr komt niet zo maar een slotje op Knipoog

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:05

Nop, ´t is gewoon zo dat iedereen het hier níét echt mee eens is, de manier waarop jij hem/haar rijd... Ik vind het een geweldig beest hoor, dat moet ik wel zeggen.. maar hier zul je niet zo snel positieve reacties op krijgen

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 20:22

ja dat kan hea..maar op iedere pony rij ik anders Knipoog

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:24

maar mischien kan je wat met het commentaar en de tips doen.
ze worden niet voor niks gegeven Knipoog

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:55

En ook niet om een slotje vragen op het moment dat het commentaar je niet bevalt..had je het maar niet moeten plaatsen.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 05:39

arabiandevil schreef:
ja dat kan hea..maar op iedere pony rij ik anders Knipoog

Nou zoveel verschil zit er meestal niet in hoor, je hebt maar één soort eigenlijk rijstijl en daarvan pas je je weer een beetje aan aan de pony Knipoog

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 11:31

jups das waar..dus ik zal dr wat aan gaan doen Pling maar zo vaak rij ik die pony niet..kom dr niet echt aan toe.

uhu true maar toch rij ik niet op elk paard t zelfde want de 1 reageerd weer anders dan een andere pony hea.

SilverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:47

En heb je je rijkunst al verbetert op die pony, om goed met hem te communiceren? Of rijd je er niet meer op omdat dit mààr voor een keertje was?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 06:08

Ik ben het helemaal eens met het bovenstaande commentaar.
Vind het verder een super leuk beestje, echt een schatje Lovers
Jammer dat het zo gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:05

Die pony heeft ergens last van, en dat weet ik heel zeker. Is het zadel etc. al gecontroleerd? Ook al is ie net beleerd, zou het niet zo erg moeten zijn. Ook de manier van lopen laat zien dat er iets is. Het kan idd ook de ruiter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:13

Valiente schreef:
fOrEveryOu schreef:
Hij is ook wel heel onregelmatig..

Zoiets was mij dus ook al opgevallen, hij loopt niet altijd even lekker. En met name wanneer hij op een volte word gezet, en het beentje dus meer word belast begint hij te springen. Ik denk dat hij dat dus voornamelijk doet omdat hij pijn heeft aan zijn been en er zo probeert onderuit te komen.

Opzich rijd je wel netjes, alleen jij moet nog een boel leren en in combinatie met een groene pony & geen goede begeleiding denk ik niet dat het goed komt. Het paardje lijkt een boel dingen nog niet te begrijpen die een rúiter hem moet uitleggen en leren. Helaas praten wij niet paards, en het paard niet onze taal dus zal het op andere manieren overgebracht moeten worden.
Jouw pony snapt niet goed wat je van hem vraagt, hij weet niet wat hij moet en doet dus eigenlijk gewoon maar wat. Dit word door jouw niet zo op prijs gesteld dus 'schop' je hem weer voorwaarts als hij stilvalt en trekt hem met de teugels op de volte.
Belangrijker is dat hij eerst komt te weten hoe alles werkt op een rustige manier, bijvoorbeeld door stemhulpen. Elke keer wanneer hij goed reageerd op je hulpen beloon je je paard door bijvoorbeeld even 'braaf' te zeggen. Zo word hij steeds zekerder van zichzelf en leert hij de hulpen die jij geeft te begrijpen. Ook kan je best nog een paar keer aan de longe rijden zodat je paard een beetje een houvast heeft om te lopen. Hij kan immers weinig anders dan aan de longe lopen waardoor het voor zowel jouw als je pony makkelijker is.
Doe rustig aan; alles op z'n tijd! Geloof me, daarvan krijg je uiteindelijk het beste resultaat. Knipoog

Idd,Amen!