shetties in the picture

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneke_

Re: shetties in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:01

Strawberry_ schreef:
Dat vroeg ik me dus ook af, want springen is júist belastend voor je shetlander Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik moet wel zeggen dat het leuke shetties zijn Ja

ik ging dr ook niet alleen heen, ik ging samen met een ander meisje, alleen die vind t eng als hij bokt. daarom ging ik eerst ff een sprong nemen. omdat hij dan het irritantst is..

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:34

maar het zijn foto's van 2 x volgens mij want 1ne keer met zwarte rijbroek en andere x blauwe...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:45

Wat is bokt toch weer heerlijk aan het zeuren.

even de facts:
-Ze is slank
-Ze rijd ze niet vaak
-Ze is te groot

Als je slank ben en je hebt een dunne reet, dan zit je echt niet snel op de lendenen. Ik heb ook een tijdje op een Shet gereden en dat kan best.

Buiten dat, shetten zijn hele sterke dieren.

En vertel mij eens: Als jij een leuke shet hebt, dan ga je daar toch ook wel eens op rijden? Ze geeft zelf aan dat ze er niet te vaak op rijd.

Ik vind het superleuke foto's!!!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:07

dravergekkie schreef:
maar het zijn foto's van 2 x volgens mij want 1ne keer met zwarte rijbroek en andere x blauwe...

ik bedoel maar.. denk je nou echt dat ik m en ga rijden en dan ook nog eens ga springen?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:09

Nou dr is absoluut geen fluit te zien aan die foto's want ik zie er maar 1.....
Mijn persoonlijke voorkeur is ook niet om op shet te gaan rijden als je mee kan steppen maar even voor de duidelijkheid ik zie er geen reet van op de foto's omdat het kruisjes zijn.....

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:15

_Anneke_ schreef:
dravergekkie schreef:

ik bedoel maar.. denk je nou echt dat ik m en ga rijden en dan ook nog eens ga springen?

nou daar bedoel ik dus ook mee dat je hem WEL vaker rijd Clown

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:18

ja maar dat wil niet zeggen dat het in een korte periode was. en haast nooit. is ook niet maar een keer.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:15

Ik vind het nog best kunnen hoor. als ze niet te zwaar is ik rijd ook nog wel eens zomaar een x vooor de lol op mijn shet omdat die het leuk vind om te rijden. en shetlanders kunnen best veel hebben. okee jullie hebben we gelijk dat ze te groot is maar het kan toch ook zijn dat er kleiner meisje opzit die veel zwaarder is. dan zouden er ook niet zo veel mensen over zeuren dat die pony het niet kan houden.... en als ze er haast nooit op rijd. kan best lijkt mij.. en ze zegt ook dat ze vrijheidsdressuur met ze gaat doen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:54

je kan beter een groot en dun iemand hebben dan een klein en dik iemand!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:17

Ah de foto's zijn zichtbaar. Inderdaad de ellende straalt van de ponies af..... Knipoog

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:01

Leuke beesies hoor Lachen! Zo te zien hebben ze het naar hun zien bij je! Veel plezier er verder mee.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:54

Leuke Shetters Haha!
Alleen ik zou er niet meer echt op gaan rijden, heel af en toe een rondje stappen zou best kunnen volgensmij, maar springen zou ik sowieso niet meer doen. Knipoog

Veel plezier met je shetters verder Lachen

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:29

Leuke pony's zeg!! Lieve kleurtjes. Ik heb ook zo een leuke toverbal!

Maar vind wel dat jullie een beetje zeuren, ze zegt zelf dat ze bijna nooit rijd.
En ik neem aan dat als ze rijd dat ze dan niet 2 uur intensief gaat rijden.
Als ze vanzichzelf weet dat ze niet teveel rijd, nou dan is het toch goed?
Ze merkt zelf ook wel hoeveel lol dat beestje erin beleeft. Ik rijd ook nog wel is op mijn shet dan stap ik hem van de grote wei naar de kleine wei dus. Ik denk dat het niet zo een probleem is hoor!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:08

speedy_cindy schreef:
Leuke pony's zeg!! Lieve kleurtjes. Ik heb ook zo een leuke toverbal!

Maar vind wel dat jullie een beetje zeuren, ze zegt zelf dat ze bijna nooit rijd.
En ik neem aan dat als ze rijd dat ze dan niet 2 uur intensief gaat rijden.
Als ze vanzichzelf weet dat ze niet teveel rijd, nou dan is het toch goed?
Ze merkt zelf ook wel hoeveel lol dat beestje erin beleeft. Ik rijd ook nog wel is op mijn shet dan stap ik hem van de grote wei naar de kleine wei dus. Ik denk dat het niet zo een probleem is hoor!

juist! Daar ben ik het dus helemaal mee eens!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 14:30

dravergekkie schreef:
OMG ... hoe kun je die foto's dood leuk plaatsen hier..
als je te groot ben waarom rijd je dan nog en vooral gaan springen Verward springen is extra belastend voor je pony.
plus het feit dat volgens mij vrij kleine shet is en je dus op ze lendenen zit en je zo heel z'n rug verkloot.. en het doet ook nog is zeer voor de pony.
ga leuke andere dingen met hem doen er zijn zat dingen die je kan doen of ga er mee mennen maar niet dit Boos!
zonde toch als je zulke leuke pony's verkloot...

Jaa nou de shetlanders werden bijna nooit gereden en ze bokte en steigerde enz,, nou dan kan je dr beter een groot iemand op laten zitten die ze dat dan afleerd, hallo een shetlander kan een kar met 7 schapen tillen en dus en ik ( Chanel vriendin van anneke) donder dr ook vaak af en dan is het juist fijn dat ze helpt want ze leren het nu wel veel beter en doen ze het veel minder! Als ik het alleen zou doen zou het me niet lukken. dus het is juist fijn dat ze helpt. En die baasjes zeggen dr ok nix van zij vinden het best hoor! eerst deed ik het een tijd alleen en ik wou het bijna opgeven.... Suus had op een gegeven moment de dochter van de eigenar gebeten en toen wouden ze Ollie en Suus bijna naar de slacht doen omdat ze alle 2 niet meer handelbaar werden en toen heb ik aan Anneke gevraagd of ze me wou helpen en dat wou ze, toen hebben we het langzaam opgebouwd en nu zijn ze weer handelbaar want anders zouden we ook niet springen! dit wilde ik even zeggen..

Groetjes Chanel

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:58

_Anneke_ schreef:
dravergekkie schreef:
OMG ... hoe kun je die foto's dood leuk plaatsen hier..
als je te groot ben waarom rijd je dan nog en vooral gaan springen Verward springen is extra belastend voor je pony.
plus het feit dat volgens mij vrij kleine shet is en je dus op ze lendenen zit en je zo heel z'n rug verkloot.. en het doet ook nog is zeer voor de pony.
ga leuke andere dingen met hem doen er zijn zat dingen die je kan doen of ga er mee mennen maar niet dit Boos!
zonde toch als je zulke leuke pony's verkloot...

Jaa nou de shetlanders werden bijna nooit gereden en ze bokte en steigerde enz,, nou dan kan je dr beter een groot iemand op laten zitten die ze dat dan afleerd, hallo een shetlander kan een kar met 7 schapen tillen en dus en ik ( Chanel vriendin van anneke) donder dr ook vaak af en dan is het juist fijn dat ze helpt want ze leren het nu wel veel beter en doen ze het veel minder! Als ik het alleen zou doen zou het me niet lukken. dus het is juist fijn dat ze helpt. En die baasjes zeggen dr ok nix van zij vinden het best hoor! eerst deed ik het een tijd alleen en ik wou het bijna opgeven.... Suus had op een gegeven moment de dochter van de eigenar gebeten en toen wouden ze Ollie en Suus bijna naar de slacht doen omdat ze alle 2 niet meer handelbaar werden en toen heb ik aan Anneke gevraagd of ze me wou helpen en dat wou ze, toen hebben we het langzaam opgebouwd en nu zijn ze weer handelbaar want anders zouden we ook niet springen! dit wilde ik even zeggen..

Groetjes Chanel

smells like penny Clown

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:16

Willen jullie eventuele discussies via PB afhandelen?
Daar is dit topic niet voor bedoeld.
Alvast bedankt! Lachen

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 10:46

idd,.. en als jij het pennyachtig vind is dat jouw probleem. zo is hoe het is gebeurd en als je dat niet goed vind heb je dr alleen jezelf mee.. ik heb nu geen zin in discussies. en heb liever nu alleen nog reacties van mensen die naar de foto's kijken en hoe die gelukt zijn en niet naar mijn lengte o.i.d. wil je daar wel wat over kwijt. zie ik het wel verschijnen in mijn PB.
grtz. Anneke

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:03

ik zeg niet dat ik niet geloof dat zo gebeurd is maar pony's worden al snel door 'kinderen' onhandelbaar genoemt.
en vaak weten ze er wilde verhalen van te maken. dat de pony mischien door die kinderen niet was te rijden betekent dat niet gelijk dat door de pony komt vaka is de ruiter te onervaren ervoor....
en mischien is wel leuk idee om voor een klein ruitertje te kijken die lekker pittig kan rijden? en waarbij je ze begeleid zo kan je ervoor zorgen dat leuk rijponytje word ..

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:08

dravergekkie schreef:
ik zeg niet dat ik niet geloof dat zo gebeurd is maar pony's worden al snel door 'kinderen' onhandelbaar genoemt.
en vaak weten ze er wilde verhalen van te maken. dat de pony mischien door die kinderen niet was te rijden betekent dat niet gelijk dat door de pony komt vaka is de ruiter te onervaren ervoor....
en mischien is wel leuk idee om voor een klein ruitertje te kijken die lekker pittig kan rijden? en waarbij je ze begeleid zo kan je ervoor zorgen dat leuk rijponytje word ..

nou als de eigenaren besluiten ze misschien naar de slacht te doen is dat heus niet voor niets hoor Knipoog
tja, we zijn druk bezig die dochter weer wat vertrouwens in te brengen, maar die rijd ook niet zo lang en goed dusja, verder weet ik ook niet waar ik naar zo'n ruitertje moet zoeken.. tips??

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:02

Anneke, ik vind het er leuk uitzien hoor.
Je kan er best af en toe een paar minuutjes op rijden hoor. Knipoog
Alleen springen zou ik dan niet doen maar zoals je al zei dat was voor 1 keertje.
Leuke shetties hoor! Ja

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:18

_Anneke_ schreef:
dravergekkie schreef:

nou als de eigenaren besluiten ze misschien naar de slacht te doen is dat heus niet voor niets hoor Knipoog
tja, we zijn druk bezig die dochter weer wat vertrouwens in te brengen, maar die rijd ook niet zo lang en goed dusja, verder weet ik ook niet waar ik naar zo'n ruitertje moet zoeken.. tips??

ag als de dochter dr al niet veel va snapt en niet doorzet dan zullen de ouders ook wel erg gemakelijk zijn..maar goed naar de slacht was waarschijnlijk toch niet gelukt gezonde pony's kunnen OFFICEEL niet geslacht worden dat mag niet.
mischien is handig om voor dat meisje is wat rijlessen te nemen op de manege ?
of longeer de shet eerst tot hij echt rustig is en dan haar dr op en dr naast blijven lopen ?
via advertentie op marktplaats ofzo of door is op een manege rond te kijken kan je soms ook goed rijdend klein ruitertje vinden. mocht je nog vragen of iets heb doe dan via pb anders gaan we ze offtopic Knipoog

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:28

Anneke ze zijn weer erg leuk geworden kan me nog goed herinderen dat wij samen op suus gingen rijden weet je wel toen durfde we eerst niet en ging er uiteindelijk maar op en daarna jij was erg grappig volgens mij om te zien.

Edit: anneke past er nog makkelijk op mis lijkt het alleen niet zo op de foto's maar ze zijn erg ondeugend en moeten soms ff aan worden gepakt

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:40

aller eerst hele leuke shetties.
ik ga me alleen altijd afvragen waarom zou het dier stijgeren en bokken als er iemand op zit? is dit omdat de ruiter in de weg zit met bewegen? of is het echt gewoon ondeugd?
Persoonlijk zou ik zeggen ga lekker beginnen met vd wat je van plan was lees ik en stap er niet meer op.
Zeker niet meer springen dit is zo belastend.
Nou en als niemand er op durfd dan gaat er toch gewoon niemand op rijden als er geen geschikt iemand is.
Je kunt genoeg met een shet doen inplaats van rijden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:23

Laten we dit topic even leuk houden, 1 iemand die iets over de lengte zegt is genoeg toch? Dit topic heeft ze niet gemaakt omdat ze zo'n zin heeft in dit gezeur!

En als je dan echt wilt doorzeuren, doe het dan via de PB!