Eva [IJslander] is back, Check!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Re: Eva [IJslander] is back, Check!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 07:31

rakni schreef:
je hebt een prachtige ijslander, hoe groot is ze?

En ik rij mijn ijs ook met peesjes regelmatig, ook wegens aantikken met ijzers.... (durf t hier bijna niet te zeggen, hihi)

Dankjewel! Haha! Uhm, ze is niet zo heel groot ik denk rond de 1.33. Zou haar eens moeten opmeten.
Ja, Eva heeft ook ijzers en na de blessure wil ik gewoon een tijdje met peesbeschermers rijden voor de zekerheid. In de wei lopen ze toch de hele dag zonder, dus dat uurtje dat je rijd kan ook geen kwaad lijkt me. Lachen En ja als je een buitenritje maakt hebben ze ze wat langer om maar ik vind het gewoon een fijner gevoel nu. Ja

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:26

leuke ijslander zeg!! kan leuk lopen!
enne ik vind het juist ook verstandig om peesjes om te doen.... ik was altijd van de 'niet nodig' totdat onlangs iemand mij zei: als je verruimende gangen rijdt en je houdt je paard van voren teveel tegen, maar hij zet zijn achterhand wel bij, kan hij zo z'n eigen pezen aan tikken.... en dan vergeef je het jezelf nooit dat je geen peesbeschermers droeg.... sindsdien ben ik gek genoeg tijdens het rijden + longeren mijn peesbeschermers gaan dragen.....
bandages zijn NIET goed, die nemen de zelfbeschermende functie van de pezen/spieren over, dus als er dan een keertje zonder bandages wat gebeurt is het gelijk goed mis, maar peesbeschermers zitten er losjes omheen (want je mag het klitteband NIET aantrekken) dus zijn puur voor de bescherming van de eigen achterhoeven!
(sorry voor lange verhaal! hahaha Haha! )
in ieder geval OK dan! dus!!!!!!
en ik ben ook benieuwd naar rijdfoto's!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 11:42

CindyUniek schreef:
leuke ijslander zeg!! kan leuk lopen!
enne ik vind het juist ook verstandig om peesjes om te doen.... ik was altijd van de 'niet nodig' totdat onlangs iemand mij zei: als je verruimende gangen rijdt en je houdt je paard van voren teveel tegen, maar hij zet zijn achterhand wel bij, kan hij zo z'n eigen pezen aan tikken.... en dan vergeef je het jezelf nooit dat je geen peesbeschermers droeg.... sindsdien ben ik gek genoeg tijdens het rijden + longeren mijn peesbeschermers gaan dragen.....
bandages zijn NIET goed, die nemen de zelfbeschermende functie van de pezen/spieren over, dus als er dan een keertje zonder bandages wat gebeurt is het gelijk goed mis, maar peesbeschermers zitten er losjes omheen (want je mag het klitteband NIET aantrekken) dus zijn puur voor de bescherming van de eigen achterhoeven!
(sorry voor lange verhaal! hahaha Haha! )
in ieder geval OK dan! dus!!!!!!
en ik ben ook benieuwd naar rijdfoto's!

Ik ben het helemaal met je eens hoor en bandages gebruik ik nooit. Lachen
Ik heb je een pbtje gestuurd met een link naar de rijfoto's! Knipoog Bedankt!