Zwarte Shetlander @ WORK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Re: Zwarte Shetlander @ WORK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:46

Goh, ik weet niet wat voor zadelkennis je hebt, maar dit is een prima zadeltje om op je shet te leggen.... misschien past de kamer/boom gewoon niet zo bij deze shet, maar je oordeel dat dit zadel niet op een shet hoort vind ik een eh, beetje, *apart*... Sigaar Kun je deze stelling beargumenteren? wij hadden ook al geconcludeerd dat de pony in zijn schoudervrijheid werd gehinderd, maar dit is met name te wijten aan het feit dat dit zadel gewoon schuift en dus veels te ver naar voren ligt....[/quote]

Ja sorry, ff niet goed opgelet. Ik keek naar zn schoudervrijheid en niet goed hoe het zadel lag. Dus excuses. Dr zijn trouwens wel shetzadels. Deze schuiven niet naar voren en zijn geloof ik van rubber ipv leer. Super licht en zijn speciaal voor shets gemaakt.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:50

?? goh, dan is dit wat nieuws ofzo? Sigaar Ben ik nou zo'n Koe of zie ik vaker bij HAW foto's van paarden/pony's buiten de bak @ work? Of is dit nieuw bokt-beleid? Vork[/quote]

Nou eh, zou deze foto's nou niet bepaald HAW willen noemen, maar idd ITP. Zijn nou niet bepaald bewegingsbeelden en dus niet At Work.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:02

Citaat:
Ja sorry, ff niet goed opgelet. Ik keek naar zn schoudervrijheid en niet goed hoe het zadel lag. Dus excuses. Dr zijn trouwens wel shetzadels. Deze schuiven niet naar voren en zijn geloof ik van rubber ipv leer. Super licht en zijn speciaal voor shets gemaakt.

Daar maak je in mijn ogen even een foutje Knipoog Ik heb ruime ervaring met zadels voor shetlanders, je hebt inderdaad speciale shetlandzadels, maar dit wil níet zeggen dat een normaal VZH voor A/B pony's (ook kleine welshjes) in beginsel niet goed zouden liggen. Vaak zijn deze zelfs fijner met rijden, die shetzadels stellen niet veel voor. Zo heb je de pannekoekzadeltjes, da's eigenlijk het zelfde effect als een dekje met een singel, niet geschikt voor serieus rijden. Dan heb je de versie pinokkio, waar wij er ook één van hebben. Deze zijn niet áltijd van rubber gemaakt; ik heb er een van leer.

Bovendien is het ook zo dat de veronderstelling dat deze zadels níet naar voren schuiven, niet klopt. Het ligt er nog altijd per pony aan of een zadel wel of niet verschuifd. dat wij een speciaal (leren) pinokkiozadeltje voor onze shetmerrie hebben, wil niet zeggen dat deze niet verschuifd. Sterker nog, er moet áltijd gereden worden met staartriem, omdat een shet nu eenmaal vaak niet beschikt over een ruime, gangbare schoft. Daardoor is het goed mogelijk dat, ongeacht of het nu een speciaal shetzadeltje is of niet, het tóch nog naar voren schuift Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:04

Emilion1985 schreef:
Nou eh, zou deze foto's nou niet bepaald HAW willen noemen, maar idd ITP. Zijn nou niet bepaald bewegingsbeelden en dus niet At Work.

Nu van mijn kant sorry Knipoog heb even via pm de mod. aangesproken, en er is mij ook uitgelegd van het hoe en waarom van het verplaatsen Knipoog inderdaad, zoals de mod. in kwestie mij vertelde, zijn niet altijd álle buitenrit foto's geschikt om rijtechnisch commentaar op te geven Knipoog

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 08:53

Wauw wat een discussies.
Als er ooit een volgende keer komt is het een andere pony waar dit zadel wel op past.
Rianne is inderdaad drachtig.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:41

Romytjuuh schreef:
Wauw wat een discussies.
Als er ooit een volgende keer komt is het een andere pony waar dit zadel wel op past.
Rianne is inderdaad drachtig.

Haha, niet negatief bedoeld hoor, maar was het gewoon er niet helemaal mee eens dat dít zadel níet past, maar een shetzadel áltijd wel, en dat die nóóit zal schuiven Knipoog vandaar.

Leuk! Mijne is ook drachtig.... Succes, en hopen op een mooi veulentje Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 12:13

Nee ik begrijp het van jullie wel hoor Knipoog
Als ik zulke dingen zie dat zeg ik er ook wat van Knipoog

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:11

Ach ja, soms kunnen bokkers gewoon bakeleien over de meest onzinnige dingen!! Maar, soms is dat zo slecht nog niet, dan leer je nog eens wat!! Ik bijv. heb 0,1% verstand van zadels. Nou dan leer je nog eens wat, als je dit topic blijft volgen. Maar dingen zoals of dit bij JITP hoort of niet, kan ik idd een beetje onzinnig noemen!! Maar ja, dat mag ook wel eens!! Knipoog

Verder hartstikke leuk dat de shet drachtig is. Ben heel erg benieuwd wat het wordt!! En oh ja, als je ooit nog eens foto's hebt ben ik erg benieuwd (zowel het veulentje als het rijden met een ander zadel!!) Bloos