Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
natje93 schreef:dravergekkie schreef:je trekt hem nog is onwijs in z'n mond...
dat lijkt zo maar is echt niet waar !!!
) 

_SchwarZie_ schreef:leuke shet heb je!!..hij ziet er echt lief uit!!..
en ik ga er geen drama van maken omdat je er even opzit hoor!!..ik ga soms naar een vriendin van mij in nederland en zij rijd dan op amber een C-pony en ik op een shet..die is 1m en ik ben 1m68 en weeg 50 kg..en die kan mij ook nog houden hoor!!..
natje93 schreef:ik ben trouwens begonnen met vd en .... ze kan al halthouden en blijven staan als ik weg loop en ..... ook voet geven op comando

! Er zouden genoeg mensen zijn die er niks aan gedaan zouden hebben en kwaad zijn geworden door de adviezen. Nog heel veel plezier met je verzorgshet. en hopelijk gaat het vd goed, maar zo te horen lukt het wel. Het is trouwen wle een schatje !
natje93 schreef:ik ben trouwens begonnen met vd en .... ze kan al halthouden en blijven staan als ik weg loop en ..... ook voet geven op comando
superwoman schreef:natje93 schreef:ik ben trouwens begonnen met vd en .... ze kan al halthouden en blijven staan als ik weg loop en ..... ook voet geven op comando
volgens mij ben je wat te snel bezig! geef die pony wat meer tijd. Leuke dingen doen is goed, maar te veel leren is voor de pony niet leuk!
Een stukje lopen en tussendoor wat grazen is ook leuk voor die pony!
Dat je pony bokt naar je bij het poetsen is een teken dat ze niet tevreden is met jou manier van doen.....
Neem de tijd. kijk naar de pony en leer daarvan.
Ga desnoods een tijd in de wei zitten. Zo gaat die pony jou veel meer accepteren, zelfs als ze niet bij je in de buurt komt.
leer de taal van je pony! Ze communiseert, probeer haar te begrijpen.
superwoman schreef:Ben het met Sophie_v eens!
Misschien is de borstel te hard ofzo?
Wanneer precies gaat ze bokken naar je?
Vooral rustig aan doen en veel praten. Door het met tijd, rust en vertrouwen te doen gaat het vaak een stuk beter!
superwoman schreef:lijkt me duidelijk signaal!
Kijk eens goed naar haar lichaams-taal en probeer erachter te komen waarom ze dat doet.
Misschien vind ze het poesten niet fijn zoals jij het doet en moet je het op een andere manier proberen.
Misschien kun je een x niet poetsen en telkens naar je poetskist lopen en soms terug komen met wat lekkers.
gewoon een aai over haar hals geven en weer langzaam weg lopen.
Maar ook als ze niet meer bokt, het poesten rustig doen en met zachte borstels. Misschien vind ze de plekken die je poetst niet fijn, zoals onder de buik of de benen......
. Liesjegirl9 schreef:
Je trekt hier onwijs in z´n mond.