Inderdaad ik vond jullie ook een leuke combinatie. Alleen niet zo slim om haar te leren steigeren..
swartbeessie
Geplaatst: 29-10-12 11:06
Leuke pony. Ik hoop dat jullie ook les krijgen?
Niet om je af te vallen, maar zoals eerder gezegd wordt onder verzamelen iets anders verstaan. 'De' deze foto waar jij over spreekt is geen prettig beeld. Ik zie een paardje dat uitelkaar valt en een ruiter die moeite heeft met haar balans (niet vreemd, kan me voorstellen dat je heel hoog werd opgegooid). Ik denk dat je erg veel van het paardje kunt leren, zeker als je kritisch blijft naar jezelf. Succes!
Ja bedankt, alleen ze is weg.Nee dit was pas de 2e keer dat zo hard ging.We moesten elkaar nog ontdekken.Maar zoals je kan lezen is ze weg.Het steigeren was geen probleem, maar toen belde de kopers opeens toen had ik et al geleerd.Maar het is niet zo dat ze steigert bij elke beweging hoor alleen op commando en dat commando kennen hun niet
cariena1
Geplaatst: 29-10-12 22:15
Misschien gaan ze nog lessen nemen? Als het paard het maar goed heeft en zijn eten en verzorging krijgt? Ik ben ook geen topruiter!
Jippyhorse
Geplaatst: 31-10-12 17:07
Ik vind het ook nogal vreemd dat die nieuwe eigenaar nog niet eens rijkleding heeft maar al wel een paard? En die latten als hindernisbalken lijkt me niet zo veilig. Die palen vind ik wel leuk gemaakt hihi.
Maar gelukkig kun je de pony in ieder geval nog steeds blijven verzorgen.
Ja, nou die latjes, ik had ook balken mar deze waren lichter En ik heb hét geweldige nieuws te horen gekregen, ik had haar waarschijnlijk mogen kopen.( van mijn moeder) Alleen ja, dat is nu dus te laat,,,
Wat een leuke pony!Je kan misschien vragen aan de nieuwe eigenaren:Mochten ze hem ooit verkopen of ze hem dan aan jou willen verkopen.Toch is dat stijgeren niet echt handig,stel nou dat een van die kinderen dat commando van jou ooit toevallig eens zegt.Ja dan gaat die pony stijgeren en dan heb je een probleempje,maarja.Moet je zelf weten verder super mooi beestje
Als ik het zo zie zijn jullie 1, ze is vast ook erg braaf! Ga zo door met vrijheidsdressuur. Wat misschien ook wel een leuk kunstje is, is kruipen. Of kan ze dat al? Zo nee dan is de uitleg : Bij het kruipen is het de bedoeling dat je je paard of pony vanuit het knielen een paar passen naar voren laat kruipen op de knieën. Doe deze oefenening niet te vaak en op een zachte ondergrond, het kan namelijk belastend zijn. Het kruipen is een originele truc die je niet overal zult tegenkomen!
Het kruipen is een truc die je niet veel zult tegenkomen. Om dit aan te leren, moet je je paard sowieso het knielen al hebben aangeleerd. Vanuit het knielen werken we verder. Begin door je paard te laten knielen. Zodra jouw paard of pony knielt beloon je dit uiteraard, en probeer je het hoofd met je beloning omlaag te lokken. Lok je paard met een snoepje naar voren, en zodra je paard ook maar 1 "stapje" doet met het voorbeen, beloon je dit uitbundig! Bouw dit langzaam op, en probeer de volgende keer eens 2 pasjes te vragen. De eerste dag zou ik persoonlijk niet verder gaan, maar dit verspreiden over een aanal dagen of weken. Bouw dit langzaam op, en vraag geen te lange stukken om te kruipen. Overvraag je paard of pony niet, en stop op het beste moment. Wilt jouw paard of pony niet kruipen? Probeer eens tijdens het knielen een jambette te vragen, terwijl je lokt met een snoepje. Beloon gelijk bij elke pas die gezet wordt met de benen, ook als dit een achterbeen is. Veel paarden vinden dit lastig, aangezien ze dit zelf niet vaak doen uit nature.
LET OP! Vraag het kruipen niet te lang, en vooral niet op een hardere ondergrond. Vraag dit ten alle tijde op een ondergrond als zand of gras.
Haha is echt niet erg hoor En nee ze kent kruipen niet.Maar ik ken het wel Ik was ook nog in volle training toen ze opeens weg ging. )':
PaulaC98
Geplaatst: 04-11-12 18:27
De buiging is nog neit helemaal lekker, de benen moeten gestrekt zijn, anders kan het erg slecht zijn voor rug/ benen! Verder ziet 't d'r leuk uit, maar dat meisje wat erop zit... dara heb ik zo m'n twijfels over of die wel kan rijden, eerlijk gezegt
Loesjee_Lucy
Geplaatst: 04-11-12 19:56
cariena1 schreef:
Sorry vindt het rijden met de nieuwe eigenaren er niet echt fijn uitzien!
Dankje! Door jullie ben ik toch elke dag wel wat vrolijker
Didoe
Geplaatst: 09-03-13 18:28
8,5 km is nog niet zo ver hoor Wel super leuke foto's jassie !
JasmijnJoy
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-13 18:37
Dank, wel voor elke dag te fietsen. en ik vind de mensen niet heel erg aardig.
Laatst bijgewerkt door JasmijnJoy op 09-03-13 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt
vuurneon
Geplaatst: 09-03-13 18:41
JasmijnJoy schreef:
Dank, wel voor elke dag te fietsen. en ik mag die mensen niet.
Ik vind de foto's echt leuk ben je nog van plan er een keer heen te gaan of is het over en uit?
JasmijnJoy
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-13 18:45
vuurneon schreef:
JasmijnJoy schreef:
Ik vind de foto's echt leuk
Nee, maar hun willen dat ik daar hun ander paard mak kom maken. Die kan nog niet eens aan het halster lopen. En dan mag ik rijden op mijn ouwe vp terwijl er al 6 mensen die dag op hadden gereden. Sorry hoor. Maar dat doe ik niet graag. Maar ik zal het even veranderen.
JasmijnJoy
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-13 18:46
vuurneon schreef:
JasmijnJoy schreef:
Ik vind de foto's echt leuk ben je nog van plan er een keer heen te gaan of is het over en uit?
Nee, ik ga er morgenvroeg weer heen. Ik mis haar heel erg.
Wat leuk dat je mag blijven komen, als het paardje in de toekomst nog te koop komt kan je haar misschien alsnog overnemen, in ieder geval fijn dat je haar kan blijven volgen zo bij de nieuwe eigenaren
vuurneon
Geplaatst: 09-03-13 18:52
Ik vind het wel heel aardig van de eigenaren dat jij langs mag blijven komen maar groot gelijk hoor dat je aangeeft geen zin te hebben in hun stalhulp te zijn