Mijn nieuwe aanwinst !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke_Mandy

Re: Mijn nieuwe aanwinst !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:24

Wat een knapperd <3

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:52

Leuk beestje.

Alleen ga nog niet longeren, het beestje is nog flink in de groei en is nog te jong om
te logeren, anders loopt ze je later misschien helemaal scheef, en bit proberen kan omzich
wel maar ik vind het nog niet nodig (vind het zowiezo niet nodig, kan ook bitloos toch)
Ga lekker wandelen en knuffelen en verwennen tot ze 3 jaar of ouder is.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:58

leuke pony hoor :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:03

Ik ben het met xtesske eens
(ben ook bang dat de ervaring ontbreekt om zo'n jonkie die niet tam is te beleren, helemaal als vaders zegt dat die wel mak wordt als je er veel bij bent..want zo werkt het niet := )

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:18

Nou zeg dames!!

Een beetje op jullie taalgebruik letten mag wel!
Ze vraagt enkel waar de shetlander nu is.
Dat vroeg ik me ook af is hij nu de handel in of staat hij op een manege is een dood normale vraag!

Ook ik snap niet helemaal waar je reactie volgend jaar zijn ze duur op slaat.
Paarden die niks kunnen zijn nu en volgend jaar ook nog weinig waard tenzei ze enorme goede papieren en bloedlijnen hebben.

Over het "tam" maken...
Ik werk al een lange tijd met jonge paarden.
Zeker zo een welch pony moet je lekker laten lopen!
Ga haar poetsen en wandelen aan een halstertje maar alsjeblieft hang er met 1of 2 nog geen bit in!
Als de pony richting de 3 gaat kan je rustig gaan beginnen met een bitje en het longeren met bijvb lange lijnen als voorbereiding op het rijden!
Maar ga pas als het beest ruim 3 of 4 is aan een zadel denken!
Dan heb jij veel meer plezier van je pony, en je pony van het werk!

Lijkt mij dat het zonde is als je alles te vroeg gaat doen en je daar door de pony juist vernaggelt.
Ga zo als je omschrijft lekker vrijheids dressuur doen en een band op bouwen met je beestje!
Deste makkelijker gaat straks het in rijden!

2822

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 21:44

Ja sorry dat ik zo reageerde , maar die meisje die dat vroeg die zit van alles te zeggen op mijn foto's en dan ben ik een beetje chaggie , Lia is nu al tam , :D Was er net geweest en ze kwam meteen , brokjes gegeven en daarna volgde ze mij . :D Sorry mensen dat ik zo reageerde ..

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:06

Citaat:
jij moet niet zeiken , jaah ze ruilt die pony om omdat ze met een grotere meer kan en jah, voor die shet is het ook beter :) anne had hier cindy tooske en noa en dan zou ze ook nog angel erbij moeten doen -.- nou alsof jij dat allemaal bij zou houden en jah een grotere pony heeft ze zeker nodig ;) volgend jaar zijn ze super duur, nou goede deal heeft ze gemaakt angel gelukkig bij eigenaren anne gelukkig dat angel goed staat en dat ze een grotere pony heeft, dus je moet gwn je bek houden. :j

jeetjemina, heb jij wel manieren geleerd?! beetje respect mag ook wel! Ik zag net in een ander topic dat je ook al zo vreemd reageerd met zo'n grote mond! Bokt is een discussieforum en iedereen mag gewoon zijn mening zeggen of je er nu mee eens bent of niet. En als je er niet mee eens bent dan kan je ook wel gewoon normaal reageren ipv dat je bek moet houden en zeiken en dat soort dingen.

Ontopic: wat een leuke pony! Ik denk dat ik ook wel de ruil had gedaan want je kan nu je shet ook nog zien toch? :D veel plezier ermee!

2822

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 22:11

Ja ik kan gelukkig mijn shet nog zien ! Ik heb haar al vanaf haar geboorte en heb haar vanalles geleerd : Vrijheidsdressuur, Hier is een foto van haar :
Afbeelding

Afbeelding

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:14

NOGMAALS: ik bedoel het allemaal niet slecht, ik zou het gewoon nooit kunnen , mijn pony ruilen tegen een andere, hoe groot of klein die ook is, tenzij ik er nu echt geen klik mee moest hebben, maar ik zou geen paard kopen waar ik geen klik mee heb dusja...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:14

Dus.......... Jij weet heel goed hoe het inrijden moet.............. Waarom begin je dan al op haar 2de.......

Je hebt nog een jaar de tijd om je goed in te lezen............ Succes.

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:16

Doe éven normaal zeg!
Kaatje stelt een doodnormale vraag, die vraag zou ik ook net gaan stellen toen ik 'm al las, en jij zit meteen op de kast.
Als jij een boterham weggooit en ik vraag waar je de boterham heen gegooid hebt, ga je toch ook niet lopen huilen omdat dat zielig is voor jou en de boterham? :')

2822

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 22:16

Nee ik begin niet met de 2de, ik begin pas met z'n 2de met bit .

2822

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 22:18

xMerleLove schreef:
Doe éven normaal zeg!
Kaatje stelt een doodnormale vraag, die vraag zou ik ook net gaan stellen toen ik 'm al las, en jij zit meteen op de kast.
Als jij een boterham weggooit en ik vraag waar je de boterham heen gegooid hebt, ga je toch ook niet lopen huilen omdat dat zielig is voor jou en de boterham? :')

In het begin doe ik normaal , maar ze vind het kei erg dat ik haar om heb geruild , het is toch mijn keuze ?

2822

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 22:18

kaatjeee1997 schreef:
NOGMAALS: ik bedoel het allemaal niet slecht, ik zou het gewoon nooit kunnen , mijn pony ruilen tegen een andere, hoe groot of klein die ook is, tenzij ik er nu echt geen klik mee moest hebben, maar ik zou geen paard kopen waar ik geen klik mee heb dusja...

Sorry dan.. Klopt , ik zou het ook niet kunnen als ik haar nooit meer zie , maar ik zie haar nog .

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:19

AnneHorses schreef:
xMerleLove schreef:
Doe éven normaal zeg!

In het begin doe ik normaal , maar ze vind het kei erg dat ik haar om heb geruild , het is toch mijn keuze ?

Wáár staat LETTERLIJK in haar beginpost hier dat ze het kei erg vind? Ze laat niet eens wat over het omruilen vallen, dat komt later pas.
Ze vraagt doodnormaal waar de shet is.

2822

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 22:20

En ik zeg doodnormaal waar die is xD Weet je wat , hier heb ik dus ECHT geen zin meer in.. Ik zeg niks meer ..

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:23

Ja met bit en longeren zeg je...
Dus met beleren!

Nogmaals laat je pony jong zijn...
Je stuurt een kleuter toch ook niet naar groep 4 omdat ze snel is met ontwikkelen???
Begin lekker op haar 3e met bit etc en begin rustig..
Zo als gezegd ga is een paar goede boeken lezen!
En dan niet: hoe leer ik paardrijden?
Nee boeken over jongen paarden... over omgang er mee over beleren etc!

Echt meis je kan er meer mee stukmaken dan je lief is wacht liever een jaartje langer en heb er plezier van tot ze oud is als op haar 2e beginnen en stoppen op zijn 18e omdat hij versleten is!

laat maar dit is ontwijkend beter wetend gedrag van een meisje in de puberleeftijd, succes met je pony en het zelf beleren...
Hoop dat het allemaal goed gaat als je alles jou leeftijd zelf doet..
Ze hebben hier niet voorniks speciale opleidingen en trainingen voor denk ik maar goed...
Laatst bijgewerkt door japielover op 09-07-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:26

AnneHorses schreef:
Nee ik begin niet met de 2de, ik begin pas met z'n 2de met bit .

dat is wel erg vroeg... begin op je gemak een jaartje later joh! laat der eerst lekker groeien!

2822

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 22:34

Haha okee isgoed ,dan begin ik pas écht als ze 3 jaar is , bedankt ! :D Maar nog steeds Sorry van alles !

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:37

kelseyk schreef:
kaatjeee1997 schreef:
dus je hebt er gewoon omgeruild?zomaar?omdat die grotere pony handiger is?

jij moet niet zeiken , jaah ze ruilt die pony om omdat ze met een grotere meer kan en jah, voor die shet is het ook beter :) anne had hier cindy tooske en noa en dan zou ze ook nog angel erbij moeten doen -.- nou alsof jij dat allemaal bij zou houden en jah een grotere pony heeft ze zeker nodig ;) volgend jaar zijn ze super duur, nou goede deal heeft ze gemaakt angel gelukkig bij eigenaren anne gelukkig dat angel goed staat en dat ze een grotere pony heeft, dus je moet gwn je bek houden. :j

Zeg meid, dat is nu 2x op 1 dag tijd dat jij een grote mond opzet??? Beleefdheid naar mede-bokkers is wel gewenst hoor!

Ik tem even want jouw reacties gaan gewoon mijn verstand te boven :n

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:41

Kelseyk: De enigste die ze bek moet houden is jij. Doe is ff normaal ofzo spoor je wel?!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:26

Nou dames!

Houdt is even jullie gemak!
Het is wel te zien dat het vakantie is zeg met dit soort taalgebruik..

Ik weet niet of jullie een idee hebben wat jullie later voor werk willen doen maar ik geef 1 tip!
Jullie aanstaande werkgevers over een aantal jaar of voor vakantie baantjes gaan ook via internet kijken wat voor soort iemand ze aan gaan nemen.
Als hun op zulk soort taalgebruik en zulke manieren stuite kan je je vakantie baantje wel :evaw: dag zwaaien!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:58

gaaf ding zeg :D veel succes ermee!

2822

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 12:05

Dankjewell !

kelseyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:07

Maaikee43 schreef:
Kelseyk: De enigste die ze bek moet houden is jij. Doe is ff normaal ofzo spoor je wel?!

nee ik spoor niet nu blij:D