Ja nogal heel erg offtopic Maar iig hier is je gevraagde commentaar.
Ze mag wel wat maar beneden gevraagd worden. Ze loopt nu eigenlijk gewoon met haar hoofie in de lucht actiever en wat meer bij elkaar. Als je teugels langer laat worden probeer dan nog wel contact te houden En in de linker galop op de lange zijde daar gallopeerd ze met haar achterbenen beetje op de binnenhoefslag en met haar voorbenen op de hoefslag. Houd haar tussen je benen&recht over de hoefslag Verder mag je je handen iets relaxter houden (kan niet goed uitleggen wat ik bedoel).
xVerax
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-12 19:01
Dankjewel!
Over m'n handen, bedoel je dat het lijkt alsof ik m'n armen heel erg stijf houdt? Dat komt wss beetje door de zenuwen , want ik heb dit wel minder bij het filmpje van de les zo te zien.
Wat betreft het paard ga ik mee met opmerking die al eerder is gegeven; er mogen zeker nog wat kilo's bij! Maar goed daar was je al mee bezig las ik.
Rijtechnisch wil ik je de volgende tips meegeven: Probeer je handen stiller te houden tijdens het rijden, vooral met draven beweeg je je handen naar boven en beneden. Plaats je schouders goed naar achter, bovenarmen ontspannen langs je lichaam. Verder mag je afwenden en dergelijke meer voorbereiden met je zit en benen. Je benen heb je nu meerendeel van de tijd opgetrokken, probeer ze lang te maken en tijdens het afwenden/voltes en dergelijke je paard meer om je binnenbeen heen te laten draaien. Ook mag ze wat actiever lopen, voornamelijk de achterhand er meer onder zetten waardoor ze van voor makkelijker op te vangen word en ze niet meer zo op de voorhand zal lopen. Dit kan je bereiken door tijdens traininen veel overgangen te rijden (ook schijnovergangen zullen jullie goed helpen denk ik).
Heel veel succes ermee en hoop dat je er wat aan hebt. Ps; overigens niet alleen maar negatief 'commentaar' hoor;) Vind jullie een leuk duo en super goed dat je juist om tips vraagt!
xVerax
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-12 20:20
Bedankt voor de tips! Ik ga er zeker iets mee (proberen te) doen
Sheran
Geplaatst: 26-01-12 18:34
Volgende keer dat we er zijn zal ik ook wel even weer een duidelijk filmpje maken Kun je die bij HAW zetten
Ziet er leuk uit!! vriendelijk gereden, i.p.v. hem (zoals bijna iedereen doet) in z'n bek trekken.
als je bijv. naar links wil, dan houdt je je rechter iets meer op contact, en die doe jen iet naar voren, want dan valt over de buitenschouder. maar dan moet niet keihard aan rechts gaan trekken en links loslaten, een beetje op gevoel, maar zeker niet je rechter hand naar voren doen. en je moet de bal van je voet moet op de bodem van je beugel houden. of bedoelde je dat in je stukje tekst erboven??
xVerax
Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-12 22:36
Dankjewel Gerdine!
En ja, ik weet hoe ik m'n voet moet houden, probeerde dat inderdaad ook uit te leggen met wat er stond , maar blijft moeilijk om uit te leggen/ uit te voeren
naomimiracle
Geplaatst: 27-01-12 20:32
Aaaah wat mooooii verie! En dan ook nog 1ste ! Toppie!
Rijtegnische alleen voor mij ff snel gezien als jij je teugels langer moet laten mag je wel meer contact houden. En zou wel wat meer op tempo gaan rijden gaat soms best sloom. Voor de rest netjes..