Otje is back! @ dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saars

Re: Otje is back! @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:21

Mooie combinatie! *D
Je zaagt inderdaad niet maar ik zie wel waarom ze dat zeiden:
Zet je nu toch eens wat trots op je prachtpaard! Handen dragen, ellebogen bij je lichaam, schouders naar achter, dat mag best met zo'n mooi beestje onder je bips! Ze is mooi ja, maar kijk toch voor je! (Ofwel ben je teveel op haar hoofdhouding aan het letten want bij het in- en uitdraven kijk je wel voor je!)
Succes <3

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:28

Superleuke pony!
Er zijn al veel puntjes waarop je gewezen bent, maar ik wilde even wat anders zeggen!
Heb vandaag de nieuwe Paard&Leven gelezen, daarin staat een artikel over paarden & de tandarts.
Kantelen kan wijzen op problemen met de tanden, ook al merk je er verder niks van..
Misschien slim om een keer een tandarts te laten komen kijken?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:32

Otje heeft 2 hardnekkige wolfstanden gehad die een paar keer terug kwamen. Misschien is het i.d.d. handig om te laten controleren of ze misschien weer terug gegroeid zijn.
Ilona heeft haar tandarts kaart van mij gekregen.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 18:39

tiwi1969 schreef:
Otje heeft 2 hardnekkige wolfstanden gehad die een paar keer terug kwamen. Misschien is het i.d.d. handig om te laten controleren of ze misschien weer terug gegroeid zijn.
Ilona heeft haar tandarts kaart van mij gekregen.

Okee dankjewel, ik zal het even vragen! /3

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:58

hey daar is otje!
ik zie hier en daar iets spanning heidi, en ze moet wat meer op der achterhand. Maar met lessen gaat dat best goed komen. Bovendien vind ik t ook wel vrij lastig om t van foto's goed te beoordelen. Foto's zijn een momentopname.
verder wat tiwi zegt over t rijden van otje, probeer dat advies op tevolgen. werkt echt goed op otje (ik kan t weten want ik heb otje ook nog gereden toen ze van tiwi was )
verder is otje toch een knap ding, en ik vind der mooi slank. (dat was hier wel anders hahaha)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:19

He grappig, die ken ik :D
Mijn pony is dezelfde kruising (niet dezelfde vader en moeder, maar dezelfde rassen).
Ze hebben een tijd lang samen op dezelfde stal gestaan!

Je eerste foto in je profiel van t wedstrijdje vind ik goed. In deze foto's zie ik geen gezaag, maar wel spanning op jouw armen en schouders. Mijn pony heeft dezelfde korte nek als Otje en wil ook graag opgekropt lopen.. het advies van Tiwi helpt dan heel goed.
Echt goed van achter naar voren laten lopen en je hand goed stilhouden en de spanning eraf.
Ik zou ook proberen haar vanuit dat advies wat lager te krijgen, maar wel rond, zodat ze echt goed over haar rug leert te lopen.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 13:53

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:05

Ik doe ff in pb heidi!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:18

Wij hadden bij ons op stal 2 Groninger hengsten, Alderik de vader van Otje en Mats de vader van de pony van Def.
Deze twee hengsten zijn allebei van dezelfde moeder: Charlotte.

Toen Alderik (de oudste) net was goedgekeurd stond mijn haflinger Balou naast Charlotte, toen we zagen dat de bekkens ongeveer even breed waren is het idee geboren om Balou door Alderik te laten dekken met Otje als prettig gevolg <3
Op een kinderboerderij hier in Apeldoorn is een paar keer een haflinger gedekt door Alderik en later door Mats, daar komt de Pony van Def vandaan. *\o/*

Via de vaders zijn de pony van Def en Otje dus familie, of er via moeders kant ook verwantschap is dat weet ik niet. Balou is een Duits gefokte Haflinger dus dat denk ik niet.
Balou staat nog steeds bij ons op stal, maar is niet meer van mij omdat ik met haar geen klik had.
Mats is er ook nog en dekt nog regelmatig merries, Alderik is verkocht naar Terschelling en daar helaas aan koliek overleden. ;(

Def, je hoeft je niet te schamen voor het nichtje van Otje hoor :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:39

Def, je hoeft je niet te schamen voor het nichtje van Otje hoor :D[/quote]

Haha zeker niet :D, maar anders gaat t hier wel erg off topic!
Ja dat was ik bijna vergeten idd, dat ze wel ergens familie zijn!