Shetlander Misty, en het verhaal van de fiets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisette

Re: Shetlander Misty, en het verhaal van de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 21:17

Okeee, dus eigelijk heb ik helemaal geen dekens nodig?
Maar je ziet het heel veel op bokt, dus ik dacht dat dat wel verstandig was! xD
Maar dat is het dus blijkbaar niet!?
Voor fotos kan het wel toch? :D

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:00

Ik bn het eens met joyciej :j

Verder best stom dat je zegt 'omdat bokt het ook heeft' je heb er duidelijk geen verstand van en vind er eerst informatie over, verder als heel bokt in de sloot springt doe jij het ook ? Of omdat sommige (z ruiters) met s&t rijden doe ik het ook maar ? Tja dat lijkt me ook vrij duidelijk dat je dat niet doet als je er niet aan toe bent of je pony :+

Maar het ziet er wel heel lief uit <3

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:38

JoyCiej007 ; heeft zeker gelijk, een shet heeft genoeg aan zijn wintervacht en heeft daar zeker geen hulp bij nodig met allerij dekens.
als je echt aan de slag gaat met je shetje dat tie echt goed gezweet heeft dan gebruik je je fleece deken!

voor de rest wel een leuke shet, hahaha naast de fiets is altijd erg leuk ja.
vooral als je niet hard genoeg gaat willen we nog wel eens een grasje hier en daar plukken, hahaha.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:23

-
Laatst bijgewerkt door LisavanLisa op 06-04-25 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:39

@ rosieXpepper: Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ze haar pony niet kan onderhouden en dat ze niet van haar pony houd, maar als men komt met 'ja maar ik zie overal op bokt paarden met dekens', wat is er dan mis mee om iemand uit te leggen hoe dat zit? En ze zal er ongetwijfeld 'veel verstand' van hebben, maar als je niet weet dat ongeschoren shetten méer dan genoeg hebben aan hun wintervacht (ja, ze hebben het nu vaak zelfs te warm met zo'n wintervacht dan te koud, moet je er vooral een deken opleggen dan staan ze helemaal te koken onder die deken) dan vraag ik me toch af waar je dan zogezegd mee bezig bent. Vandaar dat ik dat TS graag wil uitleggen; niet om TS te 'pesten' maar om haar te laten inzien dat als zij het beste voor haar pony wil, ze juist helemaal verkeerd bezig is ;)

@ TS: juist, je hebt helemaal geen dekens nodig. Die zweetdeken is makkelijk om, als je hebt gefietst en je pony is echt heel erg bezweet (klein beetje zweet is óok niet erg als ze niet echt tot op de huid nat zijn, dan hebben ze geen zweetdeken nodig) en je krijgt je pony niet goed droog, dan kun je er naderhand even de zweetdeken opleggen, om te voorkomen dat hij te snel afkoelt.

En wat de rest van bokt doet zal jou toch een zorg zijn? Er zijn inderdaad mensen die regen/winter/outdoor dekens op hun shet leggen. Waarom? Meestal omdat die pony's dan geschoren zijn.

Of, als je een erg verzwakte, hele magere pony hebt, dat je die een deken oplegt omdat hij al zijn energie steekt in het aansterken en beter worden, en geen energie over heeft om zichzelf warm te houden.

Nogmaals, verdiep je alsjeblieft eerst eens in het hele dekenverhaal voordat je je pony opzadelt met allerlei dekens, dat doet hem juist veel meer kwaad dan goed. Een zweetdeken heb je nu, dus die kun je gebruiken als hij heel erg heeft gezweet na het werk. Een outdoordeken is echt onzin, en in jou geval alleen maar geldverspilling.

stephblacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:16

wat een leuk idee zeg, met je shetter naar buiten en dan op de fiets. Ga ik ook zeker proberen!

xxx

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:34

-
Laatst bijgewerkt door LisavanLisa op 06-04-25 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:41

@ JoyCiej007

Ik ben het deels eens met wat je zegt.
Zweetdeken op tijdens het werk is idd niet echt handig :=
Maar ik doe mijn shet ook een regendeken op als hij naar buiten gaat, ongeschoren (bahalve dan dat hartje op zn kont maar dat telt niet mee :P)
Want als mijn shetter naar buiten gaat en het regent en ik kom later aan wanneer het niet regent vind ik het ook zo onhandig om dan een verzopen shetter te gaan poetsen en langelijnen enzo.
Daarom doe ik hem ook gewoon (een ongevoerde) regendeken op hoor.
Dikke vacht of niet.

@ rosieXpepper

Lisette kan idd gwn voor misty zorgen en dat weet ik ook, alleen vind ik wel dat je een beetje overdrijft hoor.
Mensen geven alleen advies is goedbedoeld hoor ;)
En het maakt niet uit of het 1x is of vaker dat je hem oplegd, een zweetdeken tijdens het werk is gwn niet handig, ;)

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 19:08

Ik vind ook wel dat jullie gelijk hebben hoor,
en ben ook wel blij met wat jullie zeggen. :D
Ga er ook zeker wat mee doen! :P
Koop al helemaal geen outdoor deken meer. xD

@ rosiexpepper: heel erg bedankt dat je het voor me opneemt! <3
Maar ik snap hun ook wel een beetje hoor. xD

Maar nu ga ik er wat aan doen, dus wil ik graag reacties over de fotos! :D (daarom is immers dit topic er.)

Maar wel heeel erg bedankt voor jullie tips! :D <3

en ik wil zeker het beste voor haar dus ga haar ook zeker geen deken meer opdoen als we naar buiten gaan!
Een regendeken(ongevoerd) is misschien dan ook wel slim.
Off juist niet?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:54

Leuke shetlander,
Inderdaad is een zweetdeken niet zo heel handig tijdens het fietsen,Maar wel een leuke zweetdeken is het!

Mijn shet heeft een deken op ( ik men met hem en anders staat die binnen 2 sec. drijfnat en ik heb niet altijd de mogelijkheid om hem met een zweetdeken op stal te laten, en anders word die verkouden buiten, net als vorig jaar een beetje en met de zweetdeken buiten die maakt die gelijk kapot), maar dat heb ik gedaan al in het begin zodat ie een niet een dikke vacht krijgt maar daar moet je nu niet meer mee beginnen want dan is het net of die 4 jassen over elkaar aan heeft!

Maar dat wil helemaal niet zeggen dat je er geen verstand van hebt want ik heb al bijna 4 jaar een shet maar wat dekens, mennen en opvoeden heb ik bokt vaak om advies gevraagt omdat je het natuurlijk niet allemaal kan weten en daarvoor is bokt dus dat is helemaal niet erg hoor!!

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 20:24

Dankjewel! <3
Ja daarom maar ik ga er wat mee doen! x D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:34

xGriezelda schreef:
@ JoyCiej007

Ik ben het deels eens met wat je zegt.
Zweetdeken op tijdens het werk is idd niet echt handig :=
Maar ik doe mijn shet ook een regendeken op als hij naar buiten gaat, ongeschoren (bahalve dan dat hartje op zn kont maar dat telt niet mee :P)
Want als mijn shetter naar buiten gaat en het regent en ik kom later aan wanneer het niet regent vind ik het ook zo onhandig om dan een verzopen shetter te gaan poetsen en langelijnen enzo.
Daarom doe ik hem ook gewoon (een ongevoerde) regendeken op hoor.
Dikke vacht of niet.

@ rosieXpepper

Lisette kan idd gwn voor misty zorgen en dat weet ik ook, alleen vind ik wel dat je een beetje overdrijft hoor.
Mensen geven alleen advies is goedbedoeld hoor ;)
En het maakt niet uit of het 1x is of vaker dat je hem oplegd, een zweetdeken tijdens het werk is gwn niet handig, ;)

Dan zal jou pony het stukken kouder hebben dan dat hij zonder deken staat. Een ongevoerde regendeken zorgt er idd voor dat ze niet nat worden, maar zorgt er ook voor dat alle haren v/d vacht plat gaan liggen; die lucht tussen de vacht zorgt er juist voor dat ze het lekker warm houden, door de deken neem je de werking van de vacht weg, maar de deken is niet gevoerd. Gevolg; als het straks echt koud wordt is jou pony droog maar zal hij het wel (veel sneller) koud hebben. :o? :)*
Nat worden kunnen ze ook best hebben, ook als je gaat lange lijnen en/of poetsen; beetje zand eraf en hup tuig erop. 't gaat dus meer om je eigen gemak dan om het gemak van je pony...... Daar zou ik nog eens goed over na denken ;)

@ rosieXpepper: heb nog juist m'n best gedaan om het zo vriendelijk en opbouwend mogelijk te formuleren. TS heeft er zelf blijkbaar geen moeite mee, anders had ze wel anders gereageerd. Waarom constant dat 'opkomen voor anderen', terwijl dat helemaal niet nodig is? Waarom zo'n verdedigende houding aannemen als er niet eens 'aangevallen' wordt? Volgens mij heb ik alles heel netjes en respectvol gebracht, gelukkig is TS wel zo verstandig om dit soort tips en adviezen voor lief te nemen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:42

HeleneDas schreef:
Leuke shetlander,
Inderdaad is een zweetdeken niet zo heel handig tijdens het fietsen,Maar wel een leuke zweetdeken is het!

Mijn shet heeft een deken op ( ik men met hem en anders staat die binnen 2 sec. drijfnat en ik heb niet altijd de mogelijkheid om hem met een zweetdeken op stal te laten, en anders word die verkouden buiten, net als vorig jaar een beetje en met de zweetdeken buiten die maakt die gelijk kapot), maar dat heb ik gedaan al in het begin zodat ie een niet een dikke vacht krijgt maar daar moet je nu niet meer mee beginnen want dan is het net of die 4 jassen over elkaar aan heeft!

Maar dat wil helemaal niet zeggen dat je er geen verstand van hebt want ik heb al bijna 4 jaar een shet maar wat dekens, mennen en opvoeden heb ik bokt vaak om advies gevraagt omdat je het natuurlijk niet allemaal kan weten en daarvoor is bokt dus dat is helemaal niet erg hoor!!

:j Zo houd je de vacht bewust niet zo dik, en 'rem' je de vachtgroei; daar moet je idd vroeg mee beginnen en niet als ze hun wintervacht al hebben. Heeft, vind ik, ook alleen maar functie als je echt behoorlijk veel werk verzet met je shet; ik zou dat persoonlijk nooit gebruiken voor als ik alleen maar af en toe longeer/fiets/wandel e.d. Nadeel (imo) is wel dat je dan ook echt consequent dekens moet blijven gebruiken; heb zelf jarenlang shetten in het tuig gehad, behoorlijk intensief ook. Gelukkig is het mij wel altijd gelukt om toch in de winter fanatiek te blijven trainen zonder scheren en/of dekens, maar mocht het écht nodig zijn, dan zal ik ook uiteindelijk wel voor scheren kiezen (al is het maar alleen bij de hals).

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:19

Ahh wat een scheetjes<3
Moderatoropmerking:
url uit bericht verwijderd

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:27

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:36

-

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 21:05

Heb super leuk dekje en longeersingel bij de DIVOZAA gekocht.. (a)
Komt vast wel een foto van! :D
Dankjewel allemaal! <3

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 14:45

heb net fotos gemaakt van dekje en longeeersingel zet ze er straks wel neer. :D

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:47

DominoLiefde schreef:
heb net fotos gemaakt van dekje en longeeersingel zet ze er straks wel neer. :D

jaaah <3

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 15:05

let niet op hoe het op het dekje ligt. (a)
had niet zo veel tijd ging ff passen appel geven en weer weg. xD

overbelicht. (a)
Afbeelding

mooidekjeee. van divozaa. :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Lisette op 21-11-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:06

<3

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:44

-

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 19:24

Super beedankt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:14

haha wat een schatje!
lijkt in de versteverte een beetje op funny.

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 22:25

Bedankt. (A)
heb je een foto? :D