Mijn nieuwe powny!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:17

Goya ik heb in ts der berichten gezien det ze ook een haflinger heeft gehad die niels heette
wat is daar dan mee gebeurt???

xBontfire

Re: Mijn nieuwe powny!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:40

:O
Volgens mij is dit meisje best aardig (TS) en is het gewoon ontwetenheid van haar kant, ze ziet een pony/paard kijkt naar het koppie en denkt: "Ja dit is hem." Dan komen ze thuis en is alles leuk én dan word die pony vervelend. (Wel toevallig steeds ong. 3 weken.) Meisje, zo'n paard is niet gemeen, ze proberen je gewoon uit!
Misschien is dit bij Paddy niet het geval maar bij je Haflinger waarschijnlijk wel, ik hoop dat je na Paddy een leuke pony vind en dat je verder kijkt dan dat je neus lang is.. Dat je na denkt van "is dit hem wel?" en als hij op dat moment leuk is, laat hem keuren, (als je het niet vertrouwt niet doen!) en dan kun je na 3 weken problemen verwacht, laat je pony niet winnen, laat hem zien dat je de baas bent. Houd dit een paard weekjes vol en dan heb je een vriend voor het leven ;)

Voor de rest van de mensen op dit topic:
Ik heb het hele topic doorgelezen, de reactie's van dit meisje zijn heel logisch voor een jong meisje, ze beschermt zichzelf met leugens. We kunnen haar het beste helpen met adviezen en niet met zeggen "jij verdient geen pony meer."
Als jullie snappen wat ik bedoel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:48

shilady schreef:
Goya ik heb in ts der berichten gezien det ze ook een haflinger heeft gehad die niels heette

Ze heeft idd. 2 x een haflinger gehad,Nick en Karlijn.
De reden waarom die zijn weg gegaan ken ik,en die reden is zeer terecht.Was een juiste beslissing van de TS.Ik snap jullie uitspraken in princiepe ook wel omdat jullie haar niet kennen in RL.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:50

gohya schreef:
shilady schreef:

Ze heeft idd. 2 x een haflinger gehad,Nick en Karlijn.
De reden waarom die zijn weg gegaan ken ik,en die reden is zeer terecht.Was een juiste beslissing van de TS.Ik snap jullie uitspraken in princiepe ook wel omdat jullie haar niet kennen in RL.

Ben opzich wel benieuwd hoe TS opzoek gaat naar pony's?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:05

@xBontfire
Hoe ze op zoek gaat naar pony's? dat moet je maar aan de TS vragen,ik bemoei me er niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:10

Even over mij zelf, ik ben iemand die niet snel dingen toegeeft voor al niet als je zegt dat ik zwak begraaft ben of dat ik mijn pony's mishandel/ geld wil verdienen over hun rug. Dit is allemaal boel oliebol! Ook het hele gezeik over dat ik 3 pony's had (1 paard) Deze waren niet van mij, dit kan Ghoya bevestigen & De politie bij mij in de buurt ook. Er word ook een hoop over mij geroddeld... Heb liever dat je over me roddelt dan van me eet. Ook heb ik meerdere pony's gehad mijn haflinger [***] heb ik na ruim 2 jaar verkocht omdat het gewoon niet ging. Ook dit kan Ghoya bestendige. Verder heb ik meerdere paarden gered van de slacht. Timon, Lucy En meer waar ik een goed plekje voor gevonden heb. En nu gaat het over Paddy en wat krijg ik een rel topic omdat ik bedrogen word waar door Paddy niet meer bij mij past. Mensen mogen het dan wel zielig vinden maar denken jullie ook niet dat hij gelukkiger is bij mensen waar hij krijgt wat hij verdient? In plaats van at ik hem op de wei gooi & er niks meer mee gedaan word?

Ik kan mij zelf ook tegen spreken sorry hier voor. Als je me er normaal over aan spreekt wil ik er ook normaal op beantwoorden. Ook ben ik er zeker dar ik hier zelf om heb gevraagd maar zeker niet om kei hard de grond in getrapt te worden!

Hopelijk begrijpen jullie het.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:22

Ik begrijp het
maar ik hoop dat als paddy is verkocht dat je gewoon is een tijdje ga nadenken en lekker sparen en dan is bij meerdere paarden ga kijken en uitproberen of het iets voor je is en let er ook op dat je niet weer een koop die te klein voor je is. :)

Vind het goed dat je paddy verkoopt want kwa lengte is het gewoon niet veel voor je
en ik weet ook dat het voor hem fijner zou zijn als hij lekkere kleine ruitertjes op zich zou krijgen
gewoon kleine kinderen van onder de 10jaar die geen hol wegen. Dat zitten ze hem niet in de weg kwa lengte en kwa zwaarheid kunnen ze ook niet veel aanrichten. Hoop dat hij goed terecht komt en een blijvend thuisje daar vind zodat hij daar ook lekker oud kan worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:27

Padddy gaat zeker niet 1 2 3 weg, ik ga ook uit eindelijk kijken naar een wat ouder & groter paardje wat ik minimaal 2 weken op proef wil. Maar eerst in alle rust op zoek gaan naar een goed & leuk plekje voor mijn pony!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:37

Maar de TS is 19? Dan heb je toch wel het verstand dat je niet een pony koopt zonder dat je hem laat keuren? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:43

_Amigo schreef:
Maar de TS is 19? Dan heb je toch wel het verstand dat je niet een pony koopt zonder dat je hem laat keuren? :+

Keuren mag niet van mijn moeder. Bij een groot paard denk aan fries, KWPN enzo zou ik het zelf wel laten doen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:09

Waarom heb je die dan niet gekozen ipv een kleine pony waar je eigelijk al te groot voor bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:12

Kwa lengte & gewicht kan het nog net maar zeker niet voor 4 x in de week. Ik was verlieft op zijn koppie... Vandaar!

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:20

Ik vind je echt niet overkomen als iemand van 19..
Je zei trouwens dat je ouders er niks mee te maken hebben, het aankopen en verkopen van paarden, en nu mag je van je moeder niet keuren??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:22

Ja ik doe alles in overleg met me ouders & als ik niet mag keuren wat ik tevens boelshit vind bij een kleine pony (is geen sport paard..) En ja dat kan dat ik niet over kom als 19 maar dat is ik & ik heb een heel verleden dus ja ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:31

Dus doordat jij dat bullshit vind moeten de paarden er maar de dupe van worden... nee, dat is heel logisch hoor 8)7

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:52

Ik vind het nog steeds maar een vaag verhaal.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:57

Dees90 schreef:
Ik vind je echt niet overkomen als iemand van 19..
Je zei trouwens dat je ouders er niks mee te maken hebben, het aankopen en verkopen van paarden, en nu mag je van je moeder niet keuren??

Ts stuurde mij zelfs ooit een pb dat ze MOEST handelen van haar moeder.
Dus die zal er zowieso vanaf weten.

Kan me geloof ik ook nog ooit een gevalletje van een hoefbevangen shet herineren waar geen da bij mocht komen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:09

Dat kan jullie mogen het vaag vinden maar daar heb ik op dit moment niks aan ;)

En dravergekkie, dat klopt! Deze heb ik weg gegeven & heeft nu een super leuk tehuis! Kon geen beter tehuis voor haar wensen! Ik heb haar daarom ook gratis weggedaan op bokt in plaats van Marktplaats ;)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:18

Moderatoropmerking:
Zullen we de sfeer in dit topic een beetje goed houden? Het is niet nodig om TS op allerlei manieren uit te schelden. De discussie over deze pony kan ook op een normale manier verlopen.
Ik heb dan ook een aantal berichten verwijderd die niet door de beugel kunnen en de discussie daaromheen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:21

Maar heb je naar deze pony wel door een dierenarts laten kijken? Misschien moet er wat ondernomen worden om de rug goed te krijgen.

Ironica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:24

dubbel
Laatst bijgewerkt door Ironica op 02-12-11 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ironica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:28

macholoverr schreef:
Even over mij zelf, ik ben iemand die niet snel dingen toegeeft voor al niet als je zegt dat ik zwak begraaft ben of dat ik mijn pony's mishandel/ geld wil verdienen over hun rug. Dit is allemaal boel oliebol! Ook het hele gezeik over dat ik 3 pony's had (1 paard) Deze waren niet van mij, dit kan Ghoya bevestigen & De politie bij mij in de buurt ook. Er word ook een hoop over mij geroddeld... Heb liever dat je over me roddelt dan van me eet. Ook heb ik meerdere pony's gehad mijn haflinger Karlijn heb ik na ruim 2 jaar verkocht omdat het gewoon niet ging. Ook dit kan Ghoya bestendige. Verder heb ik meerdere paarden gered van de slacht. Timon, Lucy En meer waar ik een goed plekje voor gevonden heb. En nu gaat het over Paddy en wat krijg ik een rel topic omdat ik bedrogen word waar door Paddy niet meer bij mij past. Mensen mogen het dan wel zielig vinden maar denken jullie ook niet dat hij gelukkiger is bij mensen waar hij krijgt wat hij verdient? In plaats van at ik hem op de wei gooi & er niks meer mee gedaan word?

Ik kan mij zelf ook tegen spreken sorry hier voor. Als je me er normaal over aan spreekt wil ik er ook normaal op beantwoorden. Ook ben ik er zeker dar ik hier zelf om heb gevraagd maar zeker niet om kei hard de grond in getrapt te worden!

Hopelijk begrijpen jullie het.

Hoe kan die pony bij iemand anders nou wel krijgen wat hij verdient als je zelf potentiele kopers OOK bedriegt?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:33

als ik bij jouw berichten kijk en te koop ofzo intoets kom ik wel meer dan 2 a 3 namen tegen, zgeef gewoon toe dat je in pony's handeld, doe dit op een fatsoenlijke manier met fatsoenlijke pony's, en geen pony's met gebreken gaan verhandelen want daar word niemand beter van! en al helemaal de pony niet want die zal weer met zijn snuit op internet komen of op de paardenmarkt.
je hebt 2 haflingers gehad, een draver een springpaard enz was er nou echt niks geschikt?
misschien moet je dan eens serieus les gaan nemen en met dit paard om leren gaan! en niet meteen opgeven.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:42

jiperdepip schreef:
macholoverr schreef:
Dat kan maar ik wil dat hij dan naar iemand toe gaat die er tijd & liefde in wil steken. Hij hoeft niet 1 2 3 weg te zijn heb hier alle tijd voor & neem hier ook ruim de tijd voor ;)

HaHa deze uitspraak vind ik enorm grappig vooral om het woordje na tijd & .......
dat laatste ontbreekt er namelijk flink aan bij jou als ik je topics zo eens snel doorworstel 8)7

ik zie dat je je post hebt aangepast, dus ik zal het maar even verduidelijken het ging om het woord liefde
en dat is nu net wat er bij jou aan ontbreekt in mijn ogen
in geen enkel topic of bericht laat je merken dat je liefde hebt voor dieren

en als je geen liefde geeft zul je het ook nooit ontvangen daarom is er in jou ogen tot nu toe nog geen pony of paard geweest die bij jou past of aan jou wensen voldeed (hopelijk is dit een wijze les)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:38

Ik wil best mee gaan met alle posts wie hierboven staan.

En als je van je moeder écht moet handelen in paarden, vertel haar dan dat ze dat maar zelf moet gaan doen, jij moet gewoon een paardje hebben waarvan je kan genieten.

Het is misschien ook een beetje een vaag verhaal, maar wat is Bokt altijd zo vreselijk heilig, iedereen maakt fouten. Dus ik denk dat (mits ze vanaf nu eerlijk zou zijn, daadwerkelijk een nieuw baasje voor Paddy gaat zoeken en de verkopers in licht over zijn gebreken) TS een 2de kans verdiend en voordat we allemaal weer beginnen te schreeuwen dat ze die al heel vaak gehad heeft. Jij hebt toch ook wel eens iets gedaan wat je wilde omdraaien?