Flavie & LoutieMan !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

r0bijn

Re: Flavie & LoutieMan !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:46

dit vind echt zo gaaf! Haha! en je pony loopt heel de tijd met oortjes naar voren.
alleen de reacties vind ik een beetje 'kinderachtig'.
ze kunnen teminste niet zeggen dat jij je pony in de krul trekt zoals wat veel mensen doen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:27

Wat een prachtige foto´s.
Heerlijk om te zien hoe jullie samen een team vormen.
Blijf het leuk vinden om jou bezig te zien.
Heel veel paardenplezier toegewenst in 2008, maar dat gaat vast lukken Haha! .

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:33

ik heb niet het hele topic gelezen wat het waren allen maar discussies of wat juist of niet juist was,maar ik vindt dat je fantastisch rijdt.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:12

Klopt het dat je deze paarden maar af en toe rijdt? Althans dat maakte ik op uit je website?
Ik vind het super! Of het nu gevaarlijk is of niet, of je er verstandig aan doet of niet, daar laat ik mij niet over uit.
Feit blijft dat ik nog niet eens 1/20e heb bereikt van wat jij bereikt met de paarden. En daar kan ik een voorbeeld aan nemen, zéker omdat je nog zo jong bent. Chiqa heeft gelijk, je hebt gevoel voor paarden.

Ik stuur je even een pb Lachen

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 10:36

Dankje iedereen. Tja ik ben een mens en blijf dus vrij in wat ik doe. Hoh 1/20 ik ben begot nog geen goeie springen , tot hiertoe nog maar 6 of 7 keer gesprongen, en mijn dressuur, tja daar zal weer verbetering in komen, ga terug naar mijn oude dressuur stal prinsenhof ! , mijn dressuur weer helemaal laten opwekken. In begin toen ik zag wat muiske deed vond ik het oergevaarlijk, nu is het als met bit rijden... zelf luisteren ze vaak beter dan paarden die met stang worden gereden! Knipoog
Voor vragen kun je altijd pb'en of even kijken op mijn site hé

Groetjes! Florrtje! [Kuz]

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:28

Amai Florrtje. Weer prachtige foto's.
Het moest een leuke dag zijn geweest Lachen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:30

Wat een heerlijke fotos weer,
geeft echt een heel fijn beeld Ja
Ik vind de veren zó mooi in zijn manen,
staat echt heel goed! Lachen

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:31

Haha, dankje!!
tja op zijn indiaans hé! :d

x florrtje

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:08

blokje schreef:
Heel gaaf!!!
Galoperen op beton is idd niet zo handig en ze kunnen er nog op uitglijden ook!!!
Maar het ziet er erg gaaf uit, ik zou je een cap aan raden maar het is je eigen keuze ik wou dat ik zo kon rijnden (L)

Idd.
Je ziet wel dat jullie er alle 2 plezier in hebben, en op beton kunnen ze idd uitglijden.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:12

xMisty schreef:
blokje schreef:
Heel gaaf!!!
Galoperen op beton is idd niet zo handig en ze kunnen er nog op uitglijden ook!!!
Maar het ziet er erg gaaf uit, ik zou je een cap aan raden maar het is je eigen keuze ik wou dat ik zo kon rijnden (L)

Idd.
Je ziet wel dat jullie er alle 2 plezier in hebben, en op beton kunnen ze idd uitglijden.

Overal dreigt er gevaar, en het zit achter ieder hoekje,
inderdaad galoperen op beton is ver van verstandig!
maar nogmaals, ik weet ook wel dat dat niet goed is,
en hij was iets te enthousiast (waarschijnlijk omdat hij naar de camera vrouw wou) en sprong daarom in galop,

voor de rest bedankt voor je reactie!
x Florrtje

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:19

Er wordt nu al 2 weken precies hetzelfde gezegt.... Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 23:20

Ja , wat is er van ? Tong uitsteken
de vorige keer ook 25 pagina's met een cap in Clown
snap niet wat je met dit commentaar wil bereiken hoor ?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:24

Dit heb je tegen mij neem ik aan...??

Nou het wordt een beetje saai....er wordt alsmaar hetzelfde gezegd en gevraagd en jij blijft er steeds dezelfde antwoorden op geven..

Dat is wel heel consequent trouwens Haha!

Cowgirlloesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:44

nouw meid, ik heb je profiel bekeke! echt super! zo'n band met je paard! echt fantastisch! flauw om in elk berichtje te zette, hmm, galop op beton is niet goed, als ik zo naar je profiel kijk, denk ik dat jij dat als geen ander weet!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 11:03

@ BlazingBoots: tja mensen lezen niet heel het topic en dan komen ze steeds weer af met dat gevaarlijk op het beton, dan moetje het wel herhalen hé!

@ Cowgirlloesa : Dankjewel! Inderdaad, ik weet best dat galoperen op beton niet kan hoor,
Even ter verduidelijking, het zijn niet mijn paardjes hé ! Haha!

Voor derest erg bedankt voor je toffe reactie !
x Florrtje

DakarLuffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:34

Bastiaantje schreef:
BlazingBoots schreef:
Ben een groot voorstander van hoe jullie rijden (ik ga zelf ook zoveel mogelijk die kant op).

Maar dat galopperen op het harde (met ijzers) vind ik echt niet kunnen....
Het dreunt erg door en is glad op het moment.
Als je perongeluk aangalopeerd kan je toch ook meteen je paard weer terugnemen?

Wie zegt dat ze dat niet doet?? Dat kan je nogal moeilijk zien vanaf een foto.

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom iedereen zo loopt te zeuren. Laat het ze lekker zelf uitzoeken. Mochten er ooit problemen komen af wat dan ook dan is dat toch ook hun pakkie aan? Volgens mij is het niet echt nodig om in elk topic van Flortje te herhalen wat er allemaal wel niet anders moet. Na 1 keer iets zeggen weten ze het ook wel hoor en of ze er wat mee doen dat is aan hen zelf.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het fantastisch vind hoe jullie met die paarden omgaan! Vork

idd, alles wat zij doet, moet ze zelf weten, we kunnen haar niet dwingen..!
als ze valt ofzow, id het gewoon haar schult Ja

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 11:36

Jip, ik weet dat alles een grote verandwoordelijkheid vraagt, maar iedereen heeft dat, het is voor je eigen een grote verantwoordelijkheid om enkel maar te leven, je computer kan ontploffen alsje achter een computer werkt, als je met dieren werkt zit je sowieso gevaarlijk, nooit kun je er zeker van zijn van wat een dier doet,

Groetjes,

Lisa003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:24

Hahah ziet er leuk uit Clown
maar rijdt je nou buiten met alleen een halstertouw om ze nek? lijkt me wel eng xP

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:31

florrtje schreef:
Jip, ik weet dat alles een grote verandwoordelijkheid vraagt, maar iedereen heeft dat, het is voor je eigen een grote verantwoordelijkheid om enkel maar te leven, je computer kan ontploffen alsje achter een computer werkt, als je met dieren werkt zit je sowieso gevaarlijk, nooit kun je er zeker van zijn van wat een dier doet,

Groetjes,

Kleine kanttekening....

Je kan hiermee mee andere mensen in gevaar brengen.... en ook je paard (die doet immers alleen maar wat jij zegt)..

Zolang je alleen jezelf in gevaar brengt vind ik dat je het zelf mag weten...maar dat is niet wat je nu aan het doen bent...

Ik vind het super hoe je rijd.... maar probeer de gevaren voor anderen wel te zien....

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:03

Kan ik ook zeggen dat jullie mij in gevaar brengen, moest ik plots een bit in emma haar paarden steken dan zijn ze weg, tligt gewoon aan de manier, ik ben ook niet zo dom om dat te doen hé, mensen die willen overschakelen komen altijd om vragen, ik toon ze mijn site en op mijn site staat er dat het iets is dat je niet in 1 2 3 doet, maar hier kan ik moeilijk teksten over bitloos rijden plaatsen terwijl je hier foto's moet posten...

Omdat blazing boots het vraagt : ga niet zomaar bitloos rijden!

voila dat genoeg? asjeblieft zeg, vindt ik heel kinderachtig, iedereen heeft hersens hoor,

verder wil ik hier niet meer op in gaan en rijtechnische kommentaar vragen,

dankje xxx
alsje dan meer wil lezen over bitloos rijden kun je kijken op mijn site Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:04

Lisa003 schreef:
Hahah ziet er leuk uit Clown
maar rijdt je nou buiten met alleen een halstertouw om ze nek? lijkt me wel eng xP

ik vindt het minder dan dat ik met een paard rij van mijn vriendin met een stang erin,
tligt gewoon aan de manier van aanleren Clown

groetjes , bedankt voor je reactie,
florrtje [k]

Cowgirlloesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:50

florrtje schreef:
@ BlazingBoots: tja mensen lezen niet heel het topic en dan komen ze steeds weer af met dat gevaarlijk op het beton, dan moetje het wel herhalen hé!

@ Cowgirlloesa : Dankjewel! Inderdaad, ik weet best dat galoperen op beton niet kan hoor,
Even ter verduidelijking, het zijn niet mijn paardjes hé ! Haha!

Voor derest erg bedankt voor je toffe reactie !
x Florrtje

oowke, maar je hebt er vast wel een band mee Knipoog want anders doe je niet van die kapriolen op een paard Lachen je hebt in ieder geval lef en vertrouwe in het paard als ik zo naar de foto's kijk Knipoog Lachen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:27

florrtje schreef:
Kan ik ook zeggen dat jullie mij in gevaar brengen, moest ik plots een bit in emma haar paarden steken dan zijn ze weg, tligt gewoon aan de manier, ik ben ook niet zo dom om dat te doen hé, mensen die willen overschakelen komen altijd om vragen, ik toon ze mijn site en op mijn site staat er dat het iets is dat je niet in 1 2 3 doet, maar hier kan ik moeilijk teksten over bitloos rijden plaatsen terwijl je hier foto's moet posten...

Ik vraag ook helemaal niet aan je om een bit in te doen....
Bitloos kan net zo veilig zijn als met een bit...
Maar keihard galoperen zonder ook maar iets om het hoofd vind ik iets heel anders...

Maar dat laatste is wel een beetje waar ik heen wil...

Ga inderdaad niet zomaar bitloos rijden langs de weg(in een rijbaan moet je het zelf weten)...hier gaan maanden en in het geval van neckring soms wel jaren training aan vooraf.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:53

BlazingBoots schreef:
florrtje schreef:

Ik vraag ook helemaal niet aan je om een bit in te doen....
Bitloos kan net zo veilig zijn als met een bit...
Maar keihard galoperen zonder ook maar iets om het hoofd vind ik iets heel anders...

Maar dat laatste is wel een beetje waar ik heen wil...

Ga inderdaad niet zomaar bitloos rijden langs de weg(in een rijbaan moet je het zelf weten)...hier gaan maanden en in het geval van neckring soms wel jaren training aan vooraf.

Ik vraag aan niemand om bitloos te rijden hé, jij niet aan mij om een bit in te steken, galoperen draven of stappen, je paard luisterd of hij luisterd niet, jij galopeert toch ook met bit? en je zegt zelf dat het net zo veilig is als bitloos en omgekeerd, dus waarom niet galoperen bitloos en wel met bit ? omdat ik niet kan trekken in de mond, en soms ook niet op de neus ? wij doen dit zoiezo niet, wij stoppen op knieën, bij trekken aan de teugels protesteren ze een gaan ze rapper vooruit, tja ligt weer aan de manier van aanleren,

ik nog een eigen bosal gemaakt, aangedaan bij mijn vriendin haar paard, liep beter naar beneden dan in de les, ze wijkte ook achter vijf minuten, neckrope heb je soms jaren voor nodig om aan te leren, een bosal is niet zo zwaar en aangezien er meer zenuwen op de neus zitten moet er daar ook niets zwaarder op , in de mond zitten er minder zenuwen dus kan je daar wel ijzer insteken, tligt in evenwicht, meer met lichter <-> minder met zwaarder. Ik rij op prinsenhof hoofdzakelijk met een stang, bij emma is het bitloos, ik verafschuw het bit dus helemaal niet, maar het bitloos ook niet, overlaatst een vriend nog geprobeerd hij was ana het denken aan mij en emma en ging ook eens proberen, ja perfect spaanse pas, perfect naar beneden, als je bedenkt dat daar de dag daarvoor een stang in zat, en het was niet met een bosal , neen het was van eerste keer met touwhalster, zoveel gevaar is er niet, zeker niet in binnenbak, maar aan iedereen voor je naar buiten gaat zorg dat je al veel trainde en dat het goed ging met bosal of derg.

groetjes

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:55

Ik rij ook bitloos Knipoog

Foto's in profiel zijn al wat ouder...