Lady en ik @ RACEN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qazwsxedc

Re: Lady en ik @ RACEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:52

ja, tuurlijk iedereen mag zijn mening geven, maar als er opeens 100 mensen tegelijk komen en zeggen dat ik een dierenbeul ben noem ik dat niet echt meer een mening, als ik er ook nog bijzet een beetje rustig Knipoog .

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:56

jep daar ben ik het mee eens en dat heb ik ook vertelt.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 16:29

Oja das waar, sorry er zijn zoveel reacties.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:50

kimbosman schreef:

Als je kijkt naar haar t-shirt zie je dat die niet vandaag of gisteren gemaakt zijn (over de TS) en ik rij overal ik zorg alleen voor een langere remweg Tong uitsteken

Uhm, ok dan, sorry hoor maar hoe kan jij nou zien hoelang mijn remweg is? :S
[/quote]

Uhm, ik weet niet hoor, maar ik heb het heel dit topic het al voor je opgenomen en ik zeg helemaal niet dat jij een kleine remweg hebt dus ik weet niet...

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:10

hallo,

ik heb de foto's gemaakt en het zijn moment opnamens.
de pony vind het supper,en in de mond trekken is helemaal niet zo maar ik weet niet wat jullie doen als je pony oventhousiast is en niet wilt stoppen!ze is ook aan het oefenen omdat ze met deze pony wilt gaan racen. nou dit was even mijn zegje.maar vind dit wel een beetje te ver gaan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:20

Wat voor race wil je gaan doen dan? Opd e baan bedoel je? Dan lijtk me dit in ieder geval geen goede oefening

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:37

mij ook niet echt, daar is ze denk ik niet echt geschikt voor, en ik denk niet dat jij er ook zo goed in getraind bent.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 17:38

gekkeils schreef:
kimbosman schreef:

Als je kijkt naar haar t-shirt zie je dat die niet vandaag of gisteren gemaakt zijn (over de TS) en ik rij overal ik zorg alleen voor een langere remweg Tong uitsteken

Uhm, ok dan, sorry hoor maar hoe kan jij nou zien hoelang mijn remweg is? :S

Uhm, ik weet niet hoor, maar ik heb het heel dit topic het al voor je opgenomen en ik zeg helemaal niet dat jij een kleine remweg hebt dus ik weet niet...
[/quote]

OOw, oeps.. Sorry dan, ik begreep het ff verkeerd Knipoog

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 17:40

Tnx Brendaa, jij weet hoe het zit he Knipoog ! Sorry hoor, maar ik denk dat ik er meer verstand van heb dan jullie en ik weet heus wel wat wel en niet goed is voor mijn pony en op zon wedstrijd starten ze ook vanuit stilstand.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:42

Ja, maar zou je daar niet iets meer ervaring voor moeten hebben?
En hoe wil je trainen? In het weiland lijkt me niet zo'n goed idee.
Vat dit niet aanvallend op hoor, maar ik denk dat je geen kans maakt.

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:45

kimbosman schreef:
caesar schreef:
ik heb ook weleens met mijn verzorgpaard geraced. ik wist dat die van te voren druk was en daarom ging ik op dat weiland waar ik croste altijd eerst een beetje rond rijden stap, draf en een beetje bezig houden (dressuurmatig) en als ik merkte dat die rustig was dan zette ik pas de galop in en dat was vanuit de draf en de rem deed het ook niet altijd meteen maar dat wist ik dus ging ik al een tijd van te voren terug zitten en wat meer contact maken op de teugels en dan rustig terug nemen van rengalop naar een gecontroleerde galop en dan een draf en dan de stap en dan de rest goed stappen.

Dat doe ik ook, ik ga heus ook niet hopla opeens rengalop en dan opeens pitstop, hoor.

op 1 foto vind ik het er wel zo uitzien.
maarja het zal wel niet als je het zegt jij was erbij en ik niet.
anders zet je andere foto's hier op het topic want dit zijn nu niet bepaald foto's waar je positieve reacties van krijgt.
dus misschien kan je om het een beetje goed te maken andere foto's neerzetten van dat je in de bak rijd ofzo.

misschien een tip Ja

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:36

stef schreef:
paardjeunity schreef:

mijn zusje haar pony heeft geen rem meer dankzij zulke idioten die die beesten helemaal over de rooie jagen, als we op een buitenrit zijn kan ze t laatste stuk er naast gaan lopen omdat die pony heeft geleerd om naar de stal te racen....

dan had jij of je zusje die meiden die op die pony rijden erop aan moeten spreken.
Je bent zelf verantwoordelijk voor wat iemand met jou pony doet. Kan je moeilijk de TS op aankijken. Al hakt zij dr pony in stukjes en gooit ze m op de BBQ (bij wijze van spreke) haar pony, moet zij weten.
Ik zie totaal het verband niet tussen TS en je zusje

ik zie het wel onze pony is in de bak vrij rustig ze is wel hard in de mond (dankzij het getrek van de vorige eigenaar) maar daar laat je een leuke pony niet voor staan, dus we hebben haar meegenomen.
zodra we op de terugreis zijn als we een buitenritje maken zet ze haar rug vast zodat zitten echt onmogelijk is en dan gaat er een knop om net al wordt ze blind en dat is erg gevaarlijk.
we hebben de vorige eigenaar gebeld en die liet ons weten dat de pony altijd zo blij(!?!) was dat ie terug naar stal ging dat ze m altijd lieten galoperen zo hard ie kon.
het zelfde met hindernissen daar kan ze ook niet normaal op af omdat ze altijd erover heen mocht racen!!!
ik vind dit onverantwoord met dieren omgaan het is gevaarlijk voor jezelf en voor het dier racen doe je op een renbaan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:15

kimbosman schreef:
ja, tuurlijk iedereen mag zijn mening geven, maar als er opeens 100 mensen tegelijk komen en zeggen dat ik een dierenbeul ben noem ik dat niet echt meer een mening, als ik er ook nog bijzet een beetje rustig Knipoog .

Dit soort reacties kun je verwachten als je zo'n foto's op Bokt plaatst. Als je alleen wil horen goh wat een leuke pony ofzo dan zou ik je foto's laten zien aan iemand die geen verstand van rijden heeft.

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:46

Vind je het heel raar al die reacties ?

hoe denk je dat je paardje galopeerd als je dit vaker doet..?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:02

jep ben ik het ook mee eens Haha! als je steeds op zonzelfde stuk land doet denkt de pony straks nog dat hij overal waar gras is een een hek knoerthard mag racen.....

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:45

nou idd en dan krijg je net zo'n pony als wij hebben!

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 00:14

Manon88 schreef:
kimbosman schreef:

Dit soort reacties kun je verwachten als je zo'n foto's op Bokt plaatst. Als je alleen wil horen goh wat een leuke pony ofzo dan zou ik je foto's laten zien aan iemand die geen verstand van rijden heeft.

Als je het goed gelezen had dat zal je hebben gezien dat ik zeg dat iedereen zijn mening mag geven, dus niet alleen maar positief, maar houd het een beetje rustig dat zei ik.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 00:19

Estelle schreef:
Vind je het heel raar al die reacties ?

hoe denk je dat je paardje galopeerd als je dit vaker doet..?

Jeetje sorry hoor maar je doet net of ik nergens niks van af weet. Ik rijd ook al heel lang, en ik weet dus ook hoe mijn paardje galopeerd, want ik doe dit nu ook al een redelijk tijdje, en ze reageert gewoon normaal hoor, daarom ben ik ook zo super blij met haar, ik kan alles met haar doen, en ze blijft er voorderest harstikke cool onder, dus doe alsjeblieft niet net of jullie beter weten wat er gebeurd met mijn pony als ik het één of ander doe, en alsof ik een of ander kind van 8 ben, ik weet wat ik doe, ookal denken sommige van jullie misschien van niet, en het zal inderdaad veel leuker zijn als er een renbaan in de buurt was waar ik op kon racen, maarja, helaas is dat niet zo.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 00:21

paardjeunity schreef:
nou idd en dan krijg je net zo'n pony als wij hebben!

Ja kijk, daar kan ik niks aan doen, elke pony is uniek en als mijn pony zo zal reageren als jouw pony zal ik nooit doorgaan, want ik wil niet zon pony die alleen nog maar kan racen. Ik bedoel het niet negatief ofzo dat ik er niks aan kan doen, maar ik bedoel dat dat niks met mij te maken heeft.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:50

op de renbaan tolereren ze niet echt een paard dat allerlei sprongetjes maakt bij het rennen Clown
maar als je er echt een renpaard van wil maken vind ik dat lange stuk van jou wel geschikt Ja

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 11:02

haaha nee maar ze springt ook niet zo tijdens het springen, alleen ervoor Knipoog Tong uitsteken . Nee joh eigenlijk kan ik dr niks mee omdat het een pony is, maar ik wil voor de lol binnekort een keertje meedoen met een ponyrace in Nederland. En die renpaarden op Duindigt zijn van te voren ook niet altijd rustig, naar wat ik gezien heb Sigaar

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:28

Hoezo kan je er niks mee omdat het een pony is dan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:31

omdat echte races volgens mij alleen voor engels en arabisch volbloeden gehouden worden. m.u.v. dus de ponyrace die eens per jaar gedaan wordt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:56

kimbosman schreef:
blokje schreef:
Oke je wou comentaar.

* Gevaarlijk dat je met dood noormale gympen rijd, Of caps met bijpassende laars of paard rijlaarzen.
* Je trekt ontzettend in zijn mond.
* Wil je racen doe dat dan op een plek waar het kan niet in een bak waar je hem rond TREKT
* daarnaast moet je een goede zit hebben om te racen je belemmerd zijn rennen.
* Ik vind het gevaarlijk wat je doet, net gebroken been, tegels te los.
Als je pony er nu eens vandoorging?
En dan je valt breekt weer iets, of erger.
Dan is het ROT pony.
Ik zou zeggen ROT baas.
Mijn mening

Ik vind het erg jammer dat veel van jullie zo raar reageren, en eerlijk gezegd denk ik niet dat jullie weten waar jullie over praten, het is namelijk GEEN bak, maar gewoon een heel lang recht stuk, ik heb gympen aan omdat ik geen laarzen aankan vanwege mijn nogsteeds dikke enkel (gebroken he) Ik ben geen een of ander penny meisje wat dr paard de schuld geeft als er iets gebeurd, en ik weet wél wat ik doe, en jullie zouden eens moeten zien hoe mijn pony is opgeknapt sinds we dit doen, nou dit zouden jullie wel helemaal raar vinden, maar het is echt zo, ze vind het nu veel leuker om te gaan rijden, en doet veel meer haar best, en ze is ook in veel betere conditie, echt heel jammer dat ik heel bokt over me heen krijg aan de hand van een paar foto's.

Als ik zulke foto's vanme paard had, of een filmpje zou ik deze in verband van medere foto's of het filmpje om telaten zien hoe het werkelijk gaat.
Ik zou zulke foto's niet eens plaatsen.
Dan weetje dat je bokt over je heen krijgt.

Ik heb bokt ook wel eens over me heen gehad toen ik vertelde hoe ik van een paard af kwam als hij er in ren galop vandoor ging.
Was geen slime actie, afstappen van een paard die er van door gaat.
Gelukkig de pony ongedeerd en ik ook.
Maar wat als het wel fout was gegaan.
Ik zat met een zwaar gekneusde rug, het had gruwelijk mis kunnen gaan.
Bokt is eerlijk, en waarschuwd.
Ik bedank bokt mensen die mij hebben gewaarschuwd altijd nog in me hart.
Denk daar eens over na!!!!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:09

Inderdaad, we zeggen dit om je te waarschuwen, en niet om je te pesten.