Lady en ik @ RACEN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qazwsxedc

Re: Lady en ik @ RACEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 20:45

Oscar schreef:
Tuurlijk heeft iedereen weleens een sprintje getrokken, prima toch?

Maar ik vraag me nog steeds af wat dit topic op HAW te zoeken heeft. Rijtechnisch commentaar geven lijkt me een beetje lastig worden, wat moet je hier nou mee?

Nou, verplaats het dan naar waar het wel hoort, weet ik het ik zet het ook maar ergens neer, sorry hoor.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 20:48

friendly schreef:
Evengoed behoorlijk gevaarlijk als je herstellende bent.. Oren naar voren hoeft niet altijd te betekenen dat ze het leuk vinden en trouwens dat paard kan het ''racen'' wel leuk vinden maar als ie nou eens flink op zn smoel glijd?

Op de rem trekken ligt eraan in welke mate je het doet vind ik. Ik vind ook niet dat we iedereen maar achteloos heilige boontjes moeten gaan noemen. Zeker niet aangezien TS zelf om commentaar vroeg en wij dat dus ook geven. Tuurlijk zullen we vroeger ook wel fout gereden hebben, daar leer je voor. Maar nu weten we dus hoe het wél moet en laten we dat ook horen. Knipoog

Ik vraag om commentaar en heb erbij gezet, een beetje rustig, nou dit is niet bepaald rustig als je het aan mij vraagt.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:48

Heb je heel het topic gelezen? Mss kan je daar wat handige tips lezen? (mensen die het niet aanvallend bedoelden, die het ergens wel snapten,) etc. Lachen

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 20:51

Marloess_ schreef:
SONY schreef:
Hoe heb je,je been gebroken ? Clown
Kan me er wel wat bij voorstellen...

Idd Vork

Ik heb mn been gebroken doordat ik van mn pony afstapte, en ik een kuiltje terrecht kwam, toen krak.

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:54

Hmm oke.
Was een beetje een poedersuiker opmerking van me. Sorry.
Succes nog met je pony.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 20:55

Ligt eraan hoe glad de ondergrond was waar je op ree he, maar als je raced dan is de kans dat je valt al groter..
[/quote]
[/quote]

Daar let in natuurlijk wel op, ik ga toch niet op natte grond racen, dat lijkt me logisch, en dat trekken trouwens, ik hang niet de hele tijd aan de teugels zoals jullie het noemen, maar ik trek even en dan stop ik weer en laat ik dr los.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:55

Jeah. Reacties.
En heb je een filmpje?
Of meer foto's.
Kunnen we een beter beeld vormen. Lachen

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:01

kimbosman schreef:
blokje schreef:
Oke je wou comentaar.

* Gevaarlijk dat je met dood noormale gympen rijd, Of caps met bijpassende laars of paard rijlaarzen.
* Je trekt ontzettend in zijn mond.
* Wil je racen doe dat dan op een plek waar het kan niet in een bak waar je hem rond TREKT
* daarnaast moet je een goede zit hebben om te racen je belemmerd zijn rennen.
* Ik vind het gevaarlijk wat je doet, net gebroken been, tegels te los.
Als je pony er nu eens vandoorging?
En dan je valt breekt weer iets, of erger.
Dan is het ROT pony.
Ik zou zeggen ROT baas.
Mijn mening

Ik vind het erg jammer dat veel van jullie zo raar reageren, en eerlijk gezegd denk ik niet dat jullie weten waar jullie over praten, het is namelijk GEEN bak, maar gewoon een heel lang recht stuk, ik heb gympen aan omdat ik geen laarzen aankan vanwege mijn nogsteeds dikke enkel (gebroken he) Ik ben geen een of ander penny meisje wat dr paard de schuld geeft als er iets gebeurd, en ik weet wél wat ik doe, en jullie zouden eens moeten zien hoe mijn pony is opgeknapt sinds we dit doen, nou dit zouden jullie wel helemaal raar vinden, maar het is echt zo, ze vind het nu veel leuker om te gaan rijden, en doet veel meer haar best, en ze is ook in veel betere conditie, echt heel jammer dat ik heel bokt over me heen krijg aan de hand van een paar foto's.

Een beetje offtopic misschien..
Maar mag ik vragen waarom je met een gebroken enkel/been ( Verward) rijd?
Want het lijkt me nl niet handig om dan te gaan rijden. Op deze manier foseer je het alleen maar en kan het naar mijn gevoel niet rustig genezen.
Ben je al naar een dokter geweest laat staan of je het zeker weet of het gebroken is?

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 21:05

SOET schreef:
Oké, Het is niet de vriendelijkste manier van racen maar dit is al gezegd verder ben ik het helemaal eens met stef: pracktisch overal in het HAW topic word er afgekraakt als er maar het minste niet goed is.. Niet echt de bedoeling niet ? Om dan toch even een beetje te helpen :

Hier kan je op letten
x Als je pony steugert kan je een pluk van z'n manen vast nemen of je aan de hals vasthouden, zo ga je niet in de mond gaan trekken
x bij het racen altijd contact houden met je pony maar niet beginnen trekken in de mond: mee geven bij het vooruit gaan! laat je pony nooit helemaal los
x Niet met je volle gewicht op je pony gaan leunen maar de correcte "verlichte zit" uitvoeren, maar dat zei je zelf al!
x Misschien is het beter om met laarzen etc. Te gaan rijden? Sportschoenen zijn gevaarlijk!
x Vertrek niet te rap maar drijf het tempo langzaam op
x Niet op TE lang gras racen of nat gras. Kan gevaarlijk zijn ivm: uitglijden, putten,.. maar je kent het weiland allicht wel dus wss geen probleem? en het lijkt me ook niet dat het gras nat is
x Je hebt hier je eigen keus in: maar ik zou niet te hard beginnen "trainen of werken" of hoe je het ook kan noemen met een nog een beetje gebleseerd been. dan heb je kans dat je nog langer niet kan rijden Lachen
x Verder goed dat je je Cap aan hebt Lachen
x En misschien een tip die ik je geef: denk eerst na voor je zulke dingen plaatst, Nu zul je alvast wel weten dat er heel veel commentaar kan gegeven worden Knipoog
x En idd een mooie pony, Hou dr mooi, en gezond Lachen

Verder nog veel succes! Groeten Soet, En hopelijk heb je er wat aan gehad!

Kijk dit noem ik een rustige reactie, bedankt, ik rijd nu al weer met laarzen en doe een bodyprotector aan als ik ga racen. (nu is het winter dus nu race ik niet maar ik bedoel als het weer lente is) Dat van die pluk manen lijkt me niet zon goed idee, en zoveel tijd heb je nou ook weer en lijkt me ook pijnlijk voor dr.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 21:07

gekkeils schreef:
friendly schreef:
Nee doe ik zeker niet, omdat het gras waar ik rij een en al blubberzooi is! En trouwens die mensen die renpaarden rijden weten precies wat en hoe ze moeten rijden..

En how low can you go met sommige opmerkingen? Eerst is iedereen een heilig boontje en nou worden we beschuldigt van kinderachtig gedrag? Dit moet toch stoppen lijkt me? Iedereen heeft nou gezegd wat ie vond en laat het dan zo! 20 x dezelfde opmerking is toch ook saai?

Als je kijkt naar haar t-shirt zie je dat die niet vandaag of gisteren gemaakt zijn (over de TS) en ik rij overal ik zorg alleen voor een langere remweg Tong uitsteken

Uhm, ok dan, sorry hoor maar hoe kan jij nou zien hoelang mijn remweg is? :S

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 21:11

caesar schreef:
ik heb ook weleens met mijn verzorgpaard geraced. ik wist dat die van te voren druk was en daarom ging ik op dat weiland waar ik croste altijd eerst een beetje rond rijden stap, draf en een beetje bezig houden (dressuurmatig) en als ik merkte dat die rustig was dan zette ik pas de galop in en dat was vanuit de draf en de rem deed het ook niet altijd meteen maar dat wist ik dus ging ik al een tijd van te voren terug zitten en wat meer contact maken op de teugels en dan rustig terug nemen van rengalop naar een gecontroleerde galop en dan een draf en dan de stap en dan de rest goed stappen.

Dat doe ik ook, ik ga heus ook niet hopla opeens rengalop en dan opeens pitstop, hoor.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 21:20

Want het lijkt me nl niet handig om dan te gaan rijden. Op deze manier foseer je het alleen maar en kan het naar mijn gevoel niet rustig genezen.
Ben je al naar een dokter geweest laat staan of je het zeker weet of het gebroken is?

Ik zal het even een beetje beter uitleggen. Een paar maanden geleden heb ik mijn been gebroken, en toen zaten er nog pinnen in. Die pinnen moesten er na 2 maanden uit, en dat was net gebeurd. Als ze eruit waren mocht ik weer gewoon alles doen, alleen zal het wel een tijd dik blijven. Daarom kon ik dus geen laarzen aan. Ik was tussendoor in de tijd dat het gips eraf was en dat de pinnen eruit moesten gewoon gaan rijden, en toen die pinnen er dus uit waren ook gewoon weer. Er zijn bepaalde bewegingen die erg pijn doen zoals zwemmen, en met je volle gewicht op je been hangen. Het is juist goed om dat te doen, want daar word je been sterker van. Het is wel zo dat je daarna je been weer goed moet laten rusten.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:57

Citaat:
Kijk dit noem ik een rustige reactie, bedankt, ik rijd nu al weer met laarzen en doe een bodyprotector aan als ik ga racen. (nu is het winter dus nu race ik niet maar ik bedoel als het weer lente is) Dat van die pluk manen lijkt me niet zon goed idee, en zoveel tijd heb je nou ook weer en lijkt me ook pijnlijk voor dr.
Pijnlijk is het zeker en vast niet, paarden hebben geen zenuwstelsels of ik weet niet hoe je het uitlegt, onder hun manen (iemand die me te hulp schiet graag Tong uitsteken) Tijd heb je niet direct daar kan ik in komen, maar ik bedoel merk je dat ze rapper gaat dan je verwacht, en je dr mss ni zo makkelijk meer kan houden kan je gwn rustig contact blijven houden en een pluk nemen (uiteraard er niet gaan aan sleuren want dan is je pony in de kortste keren dr manen kwijt Lachen ) of je voelt dat je niet vast meer zit etc Lachen

En anders: graag gedaan en ng veel plezier er mee! Mss ook een tip: je kan je edit knop gebruiken (dan hoef je niet na elke reactie weer een nieuwe reactie openen Lachen

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 23:29

ok , bedankt. Het is best moeilijk hoor, als je pony zo druk gaat doen om het helemaal perfect aan te pakken. Maarja ik begin er nu ook weer meer handigheid in te krijgen, ik bedoel, normaal is mijn pony echt heel rustig, maar als we gaan springen of racen, dan wordt ze gewoon helemaal opgewonden en dan blijft ze het liefst de hele dag doorgaan.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:33

Zolang je zorgt dat je veilig rijdt Tong uitsteken en je pony het leuk vind lijkt het me redelijk ok...

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:38

tessyke schreef:
paardjeunity schreef:
tsja.......zo worden paarden dus verpest Cool

sinds waneer wordt een paard verpest door eens een keertje te racen?
of rijd jij op paarden met bijna gebroken benen ofzo?

mijn zusje haar pony heeft geen rem meer dankzij zulke idioten die die beesten helemaal over de rooie jagen, als we op een buitenrit zijn kan ze t laatste stuk er naast gaan lopen omdat die pony heeft geleerd om naar de stal te racen....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:52

Ik heb ook wel eens met iets gebroken gereden maar dat vind ik geen excuus voor het onvriendelijk rijden, ik heb ook wel eens een lekker stuk flink gegaloppeerd ergens in het bos of op de hei maar nog nooit dan op zo'n onvriendelijke manier.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:00

mijn zusje haar pony heeft geen rem meer dankzij zulke idioten die die beesten helemaal over de rooie jagen, als we op een buitenrit zijn kan ze t laatste stuk er naast gaan lopen omdat die pony heeft geleerd om naar de stal te racen....[/quote]

Het is niet zo dat ik hier altijd zo hard ga met haar ofzo, we reden hier in de zomer elke dag en ze kon altijd heel braaf blijven, en mijn moeder(beginner) rijdt er ook op,dat gaat altijd harstikke goed. Het is niet zo dat ze alleen nog maar hard gaat en dat we dit elke dag doen ofzo, alleen soms mag ze al haar energie uitten en dan gaan we lekker racen. Jammer dat sommige mensen aan de hand van een paar foto's al gelijk een hele conclusie trekken over hoe het voorderest allemaal gaat, terwijl het alleen maar moment opnames zijn en je helemaal niet weet wat ik voorderest met haar doe, en hoe dat gaat.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:04

Dat maakt voor mij ook nisk uit of je dit vaak doet of niet ik blijf het onverantwoord en onvriendelijk vinden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:06

paardjeunity schreef:

mijn zusje haar pony heeft geen rem meer dankzij zulke idioten die die beesten helemaal over de rooie jagen, als we op een buitenrit zijn kan ze t laatste stuk er naast gaan lopen omdat die pony heeft geleerd om naar de stal te racen....

dan had jij of je zusje die meiden die op die pony rijden erop aan moeten spreken.
Je bent zelf verantwoordelijk voor wat iemand met jou pony doet. Kan je moeilijk de TS op aankijken. Al hakt zij dr pony in stukjes en gooit ze m op de BBQ (bij wijze van spreke) haar pony, moet zij weten.
Ik zie totaal het verband niet tussen TS en je zusje

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:09

stef schreef:
paardjeunity schreef:

dan had jij of je zusje die meiden die op die pony rijden erop aan moeten spreken.
Je bent zelf verantwoordelijk voor wat iemand met jou pony doet. Kan je moeilijk de TS op aankijken. Al hakt zij dr pony in stukjes en gooit ze m op de BBQ (bij wijze van spreke) haar pony, moet zij weten.
Ik zie totaal het verband niet tussen TS en je zusje

precies, wat heb ik daarmee te maken? ik zorg WEL dat mijn lady gewoon normaal doet als iemand anders erop gaat, door daar niet alleen te racen.

Ik krijg ook een beetje het idee dat sommige elkaar gewoon napraten, en dat ze maar wat zeggen.

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:45

Citaat:

ik denk dat zij zelf wel weet of ze wel of niet kan rijden, dat kun jij niet zien voelen horen ofzo.
verder zeg ik niks.
ik vind het alleen veel te overdreven hoe bokt reageerd, magoed, als ik mijn mening erop zet ben ik 983749384 uur bezig en dan krijg ik ook nog eens commentaar Knipoog

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:47

haha!! Ik vind het niet overdreven maar als je een topic plaatst weet je dat je negatieve OF positieve reacties krijgt en dat moet je dan ook kunnen accepteren tenzij het echt heel erg is met schelden vloeken e.d.

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:49

dewitje13 schreef:
haha!! Ik vind het niet overdreven maar als je een topic plaatst weet je dat je negatieve OF positieve reacties krijgt en dat moet je dan ook kunnen accepteren tenzij het echt heel erg is met schelden vloeken e.d.

en of ik gelijk had Clown

maar, het valt me best op als je een topic neerzet, en iemand begint met Negatief, dan blijft het negatief.. en als het positief begint, blijft het positief Knipoog

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:51

das waar Tong uitsteken dan zal de 1e wel geljik hebben he Tong uitsteken:P nee ik weet ook niet hoor is wel vaak zo....