Mijn nieuwe powny!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:32

Leuke pony!
Waarom verkoop je hem direct, als hij last van zn rug heeft is er wel wat aan te doen? Mijn pony had ook last van zn rug osteopaat er 3x bij gehad en nu is het weg! Een paard is wel een levend dier hé, het is geen speelgoed. Waarom heb je je haflinger trouwends verkocht, was toch niks mis mee & hij was ook groter.
Ik snap jou niet helemaal hoor! Je roept steeds andere dingen!

Ik hoop voor je pony dat hij een beter plekje krijgt!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:37

matasja schreef:
altijd vermelden inderdaad, om ongelukken te voorkomen als er toch een kindje opkruipt die denkt dat het wle kan. levensgevaarlijk als je weet dat hij reageert met vluchtgedrag.

TS handeld gewoon maar wil dit niet toegeven al is er niks mis mee als het op een eerlijke manier gebeurd

Daar is inderdaad niets mis mee, mits dit eerlijk en correct gebeurd. Zij kan zich aansluiten in rij met "louche" handelaars.
Zo krijgen ander handelaars die het wel goed menen een slechte naam.

gohya

Re: Mijn nieuwe powny!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:50

Ik weet bijna zeker dat het aan het zadel ligt,dat past gewoon niet.
Dit zadel werd ook bij de verkoper gebruikt.Geen wonder dat dit diertje pijn heeft in zijn rug,en dat hij bij de vorige eigenaars een meisje eraf gegooid heeft.Meisje had wel een hersenschudding!
Ik vind dit ook heel erg dat de verkoper dit heeft verzwegen w.b.t. de pijn in de rug.
Ik had al meteen een vermoeden toen ik hoorde dat hij er vandoor ging steeds in galop.Dit kon niet anders zijn dan door de pijn.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:53

inderdaad, een slechte naam is helemaal niet nodig, er zijn zat nette handelaren die wel om hun dieren geven en ze eerst na laten kijken om hun goede naam ook te behouden ;)
@ bonitolover die haflinger had ze geen klik mee volgens een eerdere ad. die is geloof ik ingeruild tegen een grote draver die ook binnen een paar weken weer op bokt verscheen....
toen kwam paddy en die staat er ook na 20 dagen op omdat hij niet aan de eisen voldoet :S daarom word het hier zo'n rel

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:53

Maar zij doet juist hetzelfde, Gohya, zij heeft het ook niet vermeld in haar advertentie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:56

Dat heb ik net ook gezegd dat ook de ts dit eerlijk erbij moet zeggen.En via de mail mverteld ze het ook eerlijk.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:57

Kan de rug van de pony niet behandeld worden door een osteophaat???

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:58

Ik denk dat de pony gewoon even op rust moet.Daarna een goed passens zadel erop en je zal zien dat alle pijn verdwenen is.Ik heb ook pony's gehad met pijn in de rug,en ik kan je zeggen:Rust doet wonderen!
Je moet nu niet aan die rug lopen duwen en voelen,rust heb die nodig.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:02

In sommige gevallen moet er echt wel wat aan gedaan worden,wervel of bekkenscheefstanden gaan niet vanzelf over..Als de pony verkeerd is gereden en daarom last heeft van de rug is rust wel erg goed en daarna goed passend zadel en beter rijden :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:05

gohya schreef:
Dat heb ik net ook gezegd dat ook de ts dit eerlijk erbij moet zeggen.En via de mail mverteld ze het ook eerlijk.

Als ze errachter vragen, anders niet, dat noem ik niet eerlijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:06

@pleiada
Ik weet wat je bedoeld,maar dit is meer een spieren kwestie van die pony.
Ik ben geen helderziende hoor,maar ik voel gewoon dat het de spieren zijn van dat beestje.En ik weet ook zeker dat dit weer helemaal gaat goed komen.Desnoods behandel ik hem.

@chanel1985
Ik heb het over de mail's die nu binnen komen.Sorry beetje verkeerd uitgelegd,maar nu begrijp je wat ik bedoel.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:10

@gohya super!Hopen dat het goed komt met de pony en dat hij een goed baasje krijgt :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:10

pff wat een topic is dit geworden!
TS goed van je dat je de pony toch houd, laat er iemand naar kijken en geef het dier rust!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:27

Zie topic nu pas :+
Dus even oude informatie (vooral omdat eigenaresse niet op bokt zit, vind ik dat het wel moet worden recht getrokken)

De geschoren hengst zonder deken heet eigenlijk Heilord dus is de roepnaam maar Heidi geworden. Informatie over de deken klopt niet, wat hij stond zekers wel met een deken, of de temperatuur was zo dat het ook zonder kon. Want Heidi was wel geschoren maar de haren waren een stuk langer dan lijkt, Blijkbaar blijven de haren wit nadat hij geschoren is geweest (is een schimmel).

Verder heb ik Paddy in het echt gezien, en ook zijn rugproblemen. Wat ik al meteen had gezegt is dat het zadel niet goed ligt. Vind m nogal smal.
Het lijken vooral spieren te zijn die nu pijnlijk zijn. Dus waarschijnlijk gewoon met een goede osteopaat en goede training op te lossen.

x_Kaat_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:28

jammer van de pony...Toch snap ik dan niet waarom ze niet eerst uitzochten waarom hij pijn aan zijn rug had voor ze hem wilde verkopen.Dan kwam er gewoon een goed passend zadel en voila al een deel opgelost.
Nuja, kom.Laten we hopen dat alles goed komt met de pony!!

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:43

ik heb het hele topic gelezen maar Tam, ik vind het triest, heel triest
arme pony :(:)

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:54

Echt super lief <3

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:57

KarelLover schreef:
Echt super lief <3

wat is er lief aan dit topic?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:01

AdnerB schreef:
KarelLover schreef:
Echt super lief <3

wat is er lief aan dit topic?

De pony Paddy natuurlijk! dat zal ze bedoelen lijkt mij?
Dat koppie van dat beestje.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:06

ts voor als je het nog leest
ik las dat je pony in een extreme houding gaat lopen als je hem longeerd of iets misschien mis hij de ontspanning in zijn rug dat hij nu zo gespannen is dat het pijn doet
misschien wat onspannen werk doen dat hij zij lichaam kan verlengen en kan losgooien dan dat hij het elke keer zelf in een houding houd ik zou dit een proberen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:17

@zosja24
Het is het zadel dat niet past,daardoor gaat hij zo anders lopen.Hij probeert de pijn te ontwijken,wat helaas niet gaat als dat zadel erop blijft liggen.Wie weet hoe lang hij al met dit zadel heeft gelopen,arm diertje.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:22

gohya schreef:
@zosja24
Het is het zadel dat niet past,daardoor gaat hij zo anders lopen.Hij probeert de pijn te ontwijken,wat helaas niet gaat als dat zadel erop blijft liggen.Wie weet hoe lang hij al met dit zadel heeft gelopen,arm diertje.

ken jij de TS en de pony?
ik vind persoonlijk dat de TS hier op hoord te reageren en niet iemand anders :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:28

Ja ik ken beide,en de TS zéér goed.En de TS zal niet meer reageren hier.Dat heeft ze ook al duidelijk gemaakt.Ook zosja 24 ken ik persoonlijk.
Sorry hoor,zal niet meer reageren.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:32

ja maar gohya dat zal best maar als je dit zadel niet meer gebruikt en gaat zoeken voor een passende
en de pony weer rustig gaat oppakken met veel ontspanning is het probleem verholpen in mijn ogen
of ts wilt geen tijd of interese erin stekken dan gohya jij weet donders goed wat ik hiermee bedoel

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:18

Waar zijn in hemelsnaam de ouders van dit meisje?