Flavie & LoutieMan !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ORYX

Re: Flavie & LoutieMan !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:59

Ik doe dan ook maar even een reactie,

Vind het er super uit zien! Wou dat meer mensen dit met hun paarden deden, ipv al dat getrek en gepluk.
Ik wil alleen nog wel een paar extra dingen kwijt;

Denk niet dat dit een gave is. Ik denk dat zij als 1 van de weinige ervaart hoe het is om lol te hebben met je knol. Een paard af kunnen richten om zo te kunnen rijden is moeilijk en vergt inderdaad veel tijd en vertrouwen. Maar het narijden van zo'n paard moet je ook maar net kunnen.

Nog een tip voor de TS, verhuis naar Montana, Amerika, heb je van niets en niemand last, en geen beton om op uit te glijden en met je hoofd op te vallen als je geen cap draagt. (plus dat rijden zonder cap daar de normaalste zaak van de wereld is) Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:00

Chiqa schreef:
florrtje schreef:
ik dacht dat HAW bedoeld was voor RIJtechnische commentaar? Clown

Ja dat dacht ik ook Haha! Helaas is er erg veel afgunst en jalouzie in de paardenwereld.

Ik lees hier nergens afgunst of jaloezie hoor.
Ik zie twee kleine kinderen die met een paard spelen, goddank een erg braaf paard.
Maar ik heb er wel moeite mee dat ze zo de weg op gaan, wat ze zelf doen moeten ze zelf weten (waar zijn de ouders???), maar op de weg brengen ze anderen zo wel in gevaar.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:07

Florrtje en Muiske als jullie naar montana gaan wil ik mee met Lardo!! Tong uitsteken Haha!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:11

Leuke Foto's Haha!
Maar inderdaad is het niet verstandig om op beton te galoperen

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:14

inimini: lees ook even de vorige pagina's door, daar zie je al dat ze een drafhulp gaf (met haar armen wijd) en dat hij zo goed reageerde dat hij in galop sprong, daarna heeft ze hem ook direct terug genomen..

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:22

Ja dat dacht ik ook Haha! Helaas is er erg veel afgunst en jalouzie in de paardenwereld.[/quote]

Ik zie twee kleine kinderen die met een paard spelen, goddank een erg braaf paard.
Maar ik heb er wel moeite mee dat ze zo de weg op gaan, wat ze zelf doen moeten ze zelf weten (waar zijn de ouders???), maar op de weg brengen ze anderen zo wel in gevaar.[/quote]

Helemaal mee eens!

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:28

Wat voor rijtechnisch commentaar kunnen we hier op geven? Ik zie een meisje zonder zadel of hoofdstel een buitenrit maken Verward Ja, en? Volgens mij hoort dit zels of JITP. Verder heb ik mijn mening al duidelijk gemaakt. Het is niet alleen voor het kind gevaarlijk, maar denk ook aan het paard zelf. Je brengt niet alleen jezelf, maar ook je paard in gevaar.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:51

Het ziet er mooi en ontspannen uit. Natuurlijk kan het ook gevaarlijk zijn, maar veel kinderen zien nou eenmaal geen gevaar. daarom kunnen ze dit soort dingen vaak ook beter dan een volwassene Haha!

En wie denkt dat ie met een bit in minder gevaar voor anderen vormt is best een beetje naief Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:54

Nou eva, je zal zo'n kind maar aanrijden omdat het toch van het paar afvalt door geen zadel en losse handen, en geen cap. Moet je wel de rest van je leven mee leven omdat de ouders blijkbaar geen zin hebben om verantwoordelijkheid te leren of te nemen.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:58

faye schreef:
Nou eva, je zal zo'n kind maar aanrijden omdat het toch van het paar afvalt door geen zadel en losse handen, en geen cap. Moet je wel de rest van je leven mee leven omdat de ouders blijkbaar geen zin hebben om verantwoordelijkheid te leren of te nemen.

Dat kan net zo goed met zadel en hoofdstel en cap. Misschien nog eerder, doordat men dan eerder gaat buitenrijden, terwijl de rijkunst er nog niet is! Wanneer je niet goed kunt rijden hoor je niet op de weg, ookal ben je van top tot teen beschermd.
Aan de foto's te zien kan dit meisje goed rijden, ze heeft een prachtige zit. Een zadel of hoofdstel zou voor haar echt niets toevoegen! (een cap zeker wel, eens!!!) Voor zover je dat van een foto kunt zien natuurlijk..........
Laatst bijgewerkt door eva2 op 23-12-07 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:59

nacho_lein schreef:
Denk niet dat dit een gave is. Ik denk dat zij als 1 van de weinige ervaart hoe het is om lol te hebben met je knol. Een paard af kunnen richten om zo te kunnen rijden is moeilijk en vergt inderdaad veel tijd en vertrouwen. Maar het narijden van zo'n paard moet je ook maar net kunnen.

Dus tóch een gave Knipoog Je zegt het zelf al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:01

eva2 schreef:
faye schreef:

Dat kan net zo goed met zadel en hoofdstel en cap. Misschien nog eerder, doordat men dan eerder gaat buitenrijden, terwijl de rijkunst er nog niet is!

Volgens mij staan rijkunst en buiten rijden los van elkaar.
Ik snap in ieder geval de ouders niet en ik hoop nooit dit soort combinaties op de weg tegen te komen, al helemaal niet met dit weer
Het ziet er leuk uit, het is schattig, maar in het huisige verkeer is en blijft het onverantwoordelijk.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:03

paardrijden in het verkeer door onervaren ruiters is altijd gevaarlijk. Ik zie die dingen niet los van elkaar. Dan kun je wel allerlei toeters en bellen meenemen en omhangen, maar een paard in paniek heeft echt meer aan een goede ruiter dan aan een bit en teugels die als handvat worden gebruikt, denk ik.

Ik heb gereden bij Emiel Voest, en daar veel geleerd. En een hoop inzicht gekregen Haha! Een zadel, een hoofdstel.....allemaal toch een beetje schijnveiligheid denk ik.
Wat niet weg neemt dat het voor een buitenstaander (bv verzekering) anders ligt, dat weet ik ook wel.
Laatst bijgewerkt door eva2 op 23-12-07 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:04

Faye die opmerking van Oscar geldt ook voor jou Knipoog
Zou zonde zijn als het topic op slot ging, vind je ook niet?

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:06

Chiqa schreef:
Faye die opmerking van Oscar geldt ook voor jou Knipoog
Zou zonde zijn als het topic op slot ging, vind je ook niet?

HEU?????
Volgens mij gaf ze gewoon een weerwoord op wat ik zei, maar ik kan me vergissen natuurlijk.....

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:29

Volgens mij beseft ze niet wat verschieten betekent

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 19:48

Ja dat dacht ik ook Haha! Helaas is er erg veel afgunst en jalouzie in de paardenwereld.[/quote]

Maar ik heb er wel moeite mee dat ze zo de weg op gaan, wat ze zelf doen moeten ze zelf weten (waar zijn de ouders???), maar op de weg brengen ze anderen zo wel in gevaar.[/quote]

muiske wordt volgende maand 19,
en is dus geen kind.
ze heeft kalife al zes jaar,
zij heeft hem gered van een slachtpaard,
mensen hadden een grote angst en hekel aan kalife.
zij heeft er een braaf paard van gemaakt.

en haar ouders en mijn ouders juichen het alleen maar toe.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:57

Moderatoropmerking:
Faye (en anderen die zich aangesproken voelen): als jullie een speciale discussie willen over caps / ongelukken / gevolgen etc. dan mag je daar gerust een apart topic voor openen. In dit topic is er al (meer dan) genoeg over gesproken.

Graag weer ontopic (dus rijtechnisch commentaar) Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:02

ik ga ook toch nog even reageren, iedereen die zegt neckrope, paard ontsnappen, levengevaarlijk etc etc. maareh.. als je paard schrikt zien jullie dus het bit altijd als hulp middel (lees eraan hangen voor de rem (en maar altijd piepen als bij andere mensen het bit te zien is Knipoog ) maar als je paard zo erg schrikt maakt het geen donder uit of je er een bit in hebt hangen of een neckrope, als hij gaat, gaat hij, zo simpel.
Niet iedereen koopt een paard om er vervolgens plakkertjes mee te winnen, sommige mensen hebben werkelijk waar super veel vertrouwen in hun paard en andersom net zo, en daarom vind ik het er zo top uitzien, je paardje heeft plezier en het vertrouwen straalt eraf Lachen

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:05

heb ik ook al allemaal gezegd DramaQueen, maar mensen willen het blijkbaar niet geloven, ben blij dat ik beter weet.. Bloos

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:07

xDramaQueen schreef:
ik ga ook toch nog even reageren, iedereen die zegt neckrope, paard ontsnappen, levengevaarlijk etc etc. maareh.. als je paard schrikt zien jullie dus het bit altijd als hulp middel (lees eraan hangen voor de rem (en maar altijd piepen als bij andere mensen het bit te zien is Knipoog ) maar als je paard zo erg schrikt maakt het geen donder uit of je er een bit in hebt hangen of een neckrope, als hij gaat, gaat hij, zo simpel.
Niet iedereen koopt een paard om er vervolgens plakkertjes mee te winnen, sommige mensen hebben werkelijk waar super veel vertrouwen in hun paard en andersom net zo, en daarom vind ik het er zo top uitzien, je paardje heeft plezier en het vertrouwen straalt eraf Lachen

Juistem!!

Ik zou het ook graag willen, maar praktijk wijst uit dat tot nu toe mijn paardje gewoon niet volledig te vertrouwen is, vaak geprobeerd, maar is gewoon niet zo...
Misschien komt het nog, ik heb geduld.
Ik viind het top hoe ze rijden!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:07

Mee eens DramaQueen. Sommige paarden zijn bitloos (en daar hoort naar mijn mening ook neckrope bij) beter te houden dan met een bit als ze ergens van schrikken en op de loop willen. Mijn paard ben ik kwijt hoor, als ik daar het heilige bit in heb hangen en ze wilt er tussen uitknijpen om welke reden dan ook.

Annyway, terug komend op de fotos, vind het erg gaaf uit zien! Heerlijk zo zonder zadel, een zijn met je paard!! Dan zo'n prachtige winterse omgeving om je heen, en dan is het helemaal genieten volgnes mij Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:19

hoe harder je een bit gebruikt hoe harder je paard gaat, een bit werkt vaak averechts. maar de meeste mensen die hier tegen zijn, zijn vaak ook de meeste die ontzettend hard in de hand zijn. lekker zagen etc.
ik zelf zit het liefst ook zonder zadel, je voelt wat je paard onder je doet, en als t kan ook nog met een halstertje Lachen en jaja, ook buiten op de weg.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:28

Bandida schreef:
florrtje schreef:
twas ook maar een galop voor 2 meter,

En met wat pech was je op die twee meter onderuit gegaan met een beslagen paard. Een beetje gezond vestand? Niet alleen de straat overigens, alles is betonhard bevroren. Hoefijzers = schaatsen. Laat jij je paard ook beslagen op de weide lopen met dit weer? Haal die ijzers er toch onderuit als je dit soort actie wil in de winter..

Wat ik nog het meest onverantwoord vind aan dit topic is dat het beeld van een jong meisje zadelloos en optomingloos op een arabier de indruk wekt dat dit zowel weinig training inhoudt als weinig risico voor een niet-getrainde combinatie (en de toevallige mede-weggebruikers). Geen van beide is waar.
Realiseren jullie (eigenaar en ruiter) je wat er kan gebeuren wanneer mensen dit idilische beeld ook graag voor zichzelf willen, maar geen idee hebben hoe dit werkt?

TS: Even voor de duidelijkheid, dit staat los van het feit of dit voor jou in combinatie met dit paard veilig kan of niet. Kan ik niet over oordelen. Ik heb het over beeldvorming.

pff, wat is dit nu weer voor een reactie.
als jij buiten gaat rijden, en je paard gaat perongeluk in galop, dan moet je maar meteen de ijzers eronderuit halen in de winter?
haha, laat me niet lachen zeg.
ieder paard zet wel eens een misstap, of weet ik het wat.
als mijn paard eruit naait op het beton, moet ik in het vervolg de ijzers er maar onderuit halen?

ze zegt toch ontzettend duidelijk dat hij perongeluk aansprong in galop.

en over je dat beeld wat je vind dat ze creeeren... ik denk dat er maar weinigen zo op hun paarden kunnen rijden.
en degene die het gezonde verstand niet bezitten om te bedenken dat je dit niet zomaar voor elkaar krijgt, deze band met een paard, is het erg jammer, maar ontzettend dom.
iedereen weet dat het bij de meeste paarden ontzettend gevaarlijk is, om met alleen een touwtje om de nek buiten te gaan rijden.

ik vind jouw reactie niets dan jaloezie.

over de ts, erg knap!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 10:03

Jap, helemaal Mee eens met het bovenstaande.
ijzers hebben zijn voor en zijn nadelen. En paarden die het gewent zijn zou ik niet zomaar in de winter de ijzers durven afdoen.
En inderdaad dat touwtje vraagt tijd en geduld.
Met resultaat, Kalife gaat er perfect op. Zelfs op je lichaam luisterd hij. Je kunt een paard perfect berijden met een touwtje, maar je kunt een paard ook perfect berijden met een stang. Het licht hem gewoon aan hoe je hem op leert! Knipoog
Bij ons zit de rem op de knieen , bij jullie meestal op de mond. Vraag mij hierover niet wat voor het paard het leukst zou vinden (rem op knieen of mond), want daar antwoord ik niet op... wij mensen kunnen nier praten met paarden, het blijft dus een raadsel. Het spreekt wel voor zich als je het in de mond hebt aangeleerd dat hij het messchien niet graag zou hebben op de knieen , en omgekeerd ... El-kalife,GoldenZippo of Omar, zou het niet accepteren om te stoppen met een bit in zijn mond.

Vriendelijke groetjes, Florence