Mijn nieuwe powny!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn nieuwe powny!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:51

Dat doe ik door hem niet als rij pony te verkopen EN ALS mensen gaan vragen waarom niet als rij pony ben ik echt wel zo eerlijk om dat te melden ;)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:51

macholoverr schreef:
Dat doe ik zeker niet Noudy, ik verkoop hem als men of gezeldschaps pony NIET als rij pony!

Ghoya, ik heb geen kopers gehad maar ik verkoop hem ook zeker niet als rijdpony!

Maar waarom vermeld je het dan niet even dat de pony wat mankeerd aan zijn rug, voorkom je een hoop narigheid en problemen mee, en de nieuwe eigenaren weten dan ook meteen waar ze aan toe zijn, anders blijft de pony van hand naar hand gaan.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:52

macholoverr schreef:
Dat doe ik door hem niet als rij pony te verkopen EN ALS mensen gaan vragen waarom niet als rij pony ben ik echt wel zo eerlijk om dat te melden ;)

maar als een pony last heeft van de rug weet ik niet of het wel goed is om te mennen hoor. en in je advertentie staat dat je pony als men of gezelschapspony gebruikt kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:53

Met mennen gebruikt ee pony 10 x minder zijn rug als onder het zadel en word het veel minder belast!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:54

macholoverr schreef:

Dan verzwijg je het wel als er niet om gevraagd gaat worden, ook dat vind ik geen nette manier. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:55

Zeker niet mandy mensen zouden altijd vragen waarom er niet meer op gereden kan worden ;) Omdat 9 van ddie 10 pony's onder het zzadel lopen ;)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:56

hmm vluchtgedrag, kleine maat pony,kapotte rug, door dit gedrag niet geschikt voor kinderen en ook niet voor de kar lijkt me als hij rugklachten heeft, en dan ook nog zomereczeem... denk dat het niet makkelijk word een geschikt baasje te vinden voor een pony met zoveel "klachten" die niet makkelijk te verhelpen zijn.

vind het wel grappig dat ik boze pbtjes krijg dat ik dit niet mag zeggen en het vervolgens 20 dagen later uitkomt...en dus een topic met nu paddy erin.

vind het goed dat je hemverkoopt hoor met niet met dezelfde valse voorwendselen als ze ook bij jou hebben geflikt, nu zit dalijk iemand anders ermee in zijn maag die er misschien wel een kindje opzet omdat hij/ zij niet beter weet. onverantwoord en zelfs dodelijk!

en zoals al eerder gezegd een beetje in pony's handelen is niks "ergs" aan, maar zeg niet van deze blijft hoe dan ook tot hij dood gaat. zoals je ziet herinneren veel mensen zich dit topic nog en bokt is nu eenmaal heel geil op reltopics :o

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:56

Nouja, aangezien ze hem pas twintig dagen heeft lijkt het mij dat iemand niet in zo'n korte tijd zo erg een pony zou kunnen verpesten? En het ligt er ook aan wat hij aan z'n rug heeft, soms kunnen dierenartsen toch ook zien dat het er al langer zit. Tenminste bij een pony op onze oude stal was dat ook het geval en die moest de vorige eigenaar toen ook terugnemen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:57

Ja maarja macholover
uit je advertentie begrijpen mensen meschien nog dat ze er op kunnen rijden
want er staat niet hij heeft pijn bij het rijden enkelt dat hij het rijden bij jou niet zo fijn vind dus meschien denken andere van nou meschien is er geen klik onder het zadel met dat meisje en die pony...
Dan kan je het beter even onder de advertentie vermelden anders komen mensen meschien voor niks naar de pony kijken omdat ze denken dat hij nog bereden kan worden zonder al teveel problemen of pijn...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:00

macholoverr schreef:
Zeker niet mandy mensen zouden altijd vragen waarom er niet meer op gereden kan worden ;) Omdat 9 van ddie 10 pony's onder het zzadel lopen ;)

De vraag zul je waarschijnlijk krijgen, dat neemt niet weg dat ik het niet netjes vind om zulke dingen te verzwijgen, na een advertentie of achteraf te melden. Juist zulke dingen vind ik een van de belangrijkste om al in een advertentie te vermelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:01

Ik verzwijg helemaal niks, maar ik ben nog al klaar met bokt dus wie weet hoe ik mijn acount kan verweideren?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:02

niet
je berichten zullen altijd openbaar blijven staan
alleen als er iets heel erngstigs aan de hand zou zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:03

dat weet dan ga ik nu afsluiten ;)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:03

Voordat iemand naar een pony wil komen kijken kijkt ie wel rond naar een pony die geschikt zou kunnen zijn en waarschijnlijk naar een pony die lichamelijk niks mankeerd. Als ze denken dat jou pony niks mankeerd en ze komen kijken zijn ze in de waan dat de pony lichamelijk in orde is. Toch is dat niet zo en dat zullen ze pas te horen krijgen als ze bij jou komen. Ze steken er tijd in om te komen kijken naar een in hun ogen misschien goede pony en krijgen als ze er zijn pas te horen, mits ze er naar vragen, dat de pony pijn in de rug heeft. Ik zou dat echt niet fair vinden!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:05

macholoverr schreef:
Ik verzwijg helemaal niks, maar ik ben nog al klaar met bokt dus wie weet hoe ik mijn acount kan verweideren?

Het niet melden van gebreken in een advertentie zie ik toch als verzwijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:11

Ik niet ;)

Maar ik en mijn moeder hebben besloten Paddy te houden tot na de winter daarna zien we wel verder ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:13

Das meschien wel een goede optie ja
Lekker een tijd op rust zetten en even niet rijden

Ik heb trouwens nog een gel pad voor onder het zadel is heel fijn voor ponies met een gevoelige rug die mag je eventueel wel voor weinig van me overkopen ...

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:16

en dan het verdriet van de kleine meiden die voor paddy komen kijken en er al vanuit gaan dat hij de trailer in gaat. leg zo'n kleine meid maar eens uit dat deze pony niet mee gaat omdat hij niet goed is.
en inderdaad reistijd, ik zou het niet tof vinden 3 uur te rijden en dan nog een hoop maars te horen.

en als je hem aanbied als gezeldschapspony en foto's plaatst dat je erop rijd,..... dan nemen denk ik alle mensen aan dat hij goed gereden is omdat er foto's zijn. en deze zien ook dat je te groot bent en gaan er dus vanuit dat het daaraan ligt dat hij raar loopt.
en betrouwbaar voor kinderen geef je aan.... wat als die erop gaan zitten en hij gaat ervandoor in galop...

maarja hij blijft nu tot na de winter, ben benieuwd hoelang het duurt voor hij op marktplaats staat dan ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:20

Maarja matasja meschien speelt er bij deze pony ook heel erg mee dat de ts hem in de weg zit bij het rijden
meschien dat hij er bij een veel kleinere ruiter minder of geen last van heeft
en als er dan eventueel ook nog zoon gelpad onder het zadel word gelegt kan het ook verlichting geven aan de pony :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:26

daar ben ik ook vrij zeker van maar het word niet vermeld nu en dat vind ik erg. zoals al aangegeven een klein meisje denkt dat ze van mama eindelijk haar droompaardje krijgt en dan zegt mama na 3 uur in de auto zitten dat de pony niet helemaal te vertrouwen is en dat ze liever naar een 100% goede pony gaan kijken.
weet niet wat er voorheen met deze pony is gedaan maar hij had al rugklachten toen hij bij haar kwam, dan begin ik weer te twijfelen of het wel goed komt...

gelpad is te proberen maar hij staat inderdaad alweer te koop, en advies word in de wind geslagen met een zeer grote mond, dan houdt het snel op...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:27

Ik heb de ts per pb aangeraden er een osteopaat bij te laten komen
en een goede zadelmaker die een zadel naar zn rug aanpast en dan eventueel nog zoon gelpad eronder en de komende tijden alleen door hele kleine en lichte ruitertjes te laten bereiden..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:28

Rugproblemen moeten altijd vermeld worden, ook al wordt de pony niet verkocht als rijpony, maakt niet uit.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:29

Waarom word de pony niet gewoon nagekeken op wat hij dan evt. mankeerd aan z'n rug.

Ik sta elke keer weer verstelt van je ts.
Elke keer komen en gaan er pony's alsof het een stuk speelgoed is.

Denk voortaan alsjeblieft 10000 x na voordat je weer een pony aanschaft.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:31

macholoverr schreef:
Ik niet ;)

Maar ik en mijn moeder hebben besloten Paddy te houden tot na de winter daarna zien we wel verder ;)

dat zou ik ook zeggen ......

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:31

altijd vermelden inderdaad, om ongelukken te voorkomen als er toch een kindje opkruipt die denkt dat het wle kan. levensgevaarlijk als je weet dat hij reageert met vluchtgedrag.

TS handeld gewoon maar wil dit niet toegeven al is er niks mis mee als het op een eerlijke manier gebeurd