Dankje Michelle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Even het topic rondgewandeld, maar ik zie toch heel veel paarden met hard vet op de manenkam en dat zijn echt geen spieren (je kunt het ook voelen, de manenkam voelt stug aan, niet meer soepel). Paarden met hard vet op de nek zijn paarden die suikers niet (meer) goed verwerken (insulineresistent zijn of worden), de overbodige energie wordt omgezet in vet en de ophopingen zie je met name op de manenkam, bij de staartimplant, op de schouders. Een speknek is niet mooi, en zeker niet ongevaarlijk. Een groot risico op allerlei soorten ellende als hoefbevangenheid, zomerexceem. stijve spieren, nier en leverproblemen etc.
little_birdy schreef:Babootje schreef:Even het topic rondgewandeld, maar ik zie toch heel veel paarden met hard vet op de manenkam en dat zijn echt geen spieren (je kunt het ook voelen, de manenkam voelt stug aan, niet meer soepel). Paarden met hard vet op de nek zijn paarden die suikers niet (meer) goed verwerken (insulineresistent zijn of worden), de overbodige energie wordt omgezet in vet en de ophopingen zie je met name op de manenkam, bij de staartimplant, op de schouders. Een speknek is niet mooi, en zeker niet ongevaarlijk. Een groot risico op allerlei soorten ellende als hoefbevangenheid, zomerexceem. stijve spieren, nier en leverproblemen etc.
dat is bij mijn paard toch niet zo ?
Gulpje schreef:Geryon schreef:Die van jou heeft zo te zien ook flink een onderhals
Flauw en totaal onnodig, Geryon.