Fjord_Shet schreef:Kom naar Swifterbant dan ?!
Ik ga wel voor je op de weegschaal staan
Je snapt het principe niet.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fjord_Shet schreef:Kom naar Swifterbant dan ?!
Ik ga wel voor je op de weegschaal staan
L_ola schreef:Fjord_Shet schreef:Hoe "zwaar" denk je dat ik ben dan ?!
Aangezien jij (bijna) 15 jaar bent een stuk zwaarder als ik weeg, En zelfs ik zie al in dat ik te groot en te zwaar ben voor een shet.
Sappos schreef:Het feit is dat 35 kilo voor een pony van 90 cm gewoon TE ZWAAR is. Er komt ook nog zeker 5 kilo miss wel 10 aan kleding en zadel bij. Neem nou eens wat aan ipv je kop in het zand te steken en lekker overal tegenin te gaan
Citaat:een shet kan maximaal 20 procent van zijn eigen gewicht dragen uitgaande van dat de shet gezond gewicht heeft, goede conditie is en verder ook geheel gezond is..
dus bij een shet met met overgewicht moet je het gewicht van het maximale gewicht afhalen om het in evenwicht te houden, dus als je shet 10 kilo te zwaar is moet er 10 kilo van het gewicht van de ruiter af..
en bij een shet met onder gewicht het zelfde anders ga je dubbelop rekenen, en sleept de pony dus dubbel overgewicht mee, en dat is natuurlijk helemaal uit den boze.
dus gemiddelt is dat:
tot 85 a 90 cm 25 kilo
89 tot 95 cm 30 kilo
95 tot 100 cm 35 kilo
100 tot 105 cm 40 kilo
105 tot 110 cm 40 tot 45 kilo
en 110 cm en groter 50 kilo hoewel dit meestal niet geheel shet meer is en is 50 dus niet aan te raden..
dus het eigenlijk MAXIMALE op een shet zie ik volgens dit rijtje dus maximaal 45 bij een hele grote shet
en de gewichten zijn incl zadel gewicht..
Essssss schreef:tot 85 a 90 cm 25 kilo
89 tot 95 cm 30 kilo
95 tot 100 cm 35 kilo
100 tot 105 cm 40 kilo
105 tot 110 cm 40 tot 45 kilo
Essssss schreef:Het is van een andere topic, vandaar de Citaat. Hier, 46 paginas over iemand die vraagt wanneer je te zwaar bent voor een Shetlander. Daarin staat óók mijn Citaat, die wel degelijk klopt, of misschien zelf nog minder. Dus zal ik het maar even goed doorlezen.
[SH] Hoeveel kan een shet eigenlijk dragen?
Citaat:Ojaa ?
Knap !
Hoe zwaar ben jij dan ?
En hoe "zwaar" ben ik dan volgens jou ?
Ingmar_ schreef:Laten we het alsjullieblieft wel proberen netjes houden hè
Sappos schreef:Het feit is dat 35 kilo voor een pony van 90 cm gewoon TE ZWAAR is. Er komt ook nog zeker 5 kilo miss wel 10 aan kleding en zadel bij. Neem nou eens wat aan ipv je kop in het zand te steken en lekker overal tegenin te gaan
x__Ellis schreef:Okee Bokkers, we hebben weer een penny hierow
Eerst staat dr in haar post dat ze reacties wil, en dan heeft ze reacties, zegt ze dat we oprotten moeten
dom kind...
Khoop dat je zelf ook wel ziet dat je te groot bent. Anders ben je zwáááááár penny. Onozel wijf .. :S
L_ola schreef:Citaat:Ojaa ?
Knap !
Hoe zwaar ben jij dan ?
En hoe "zwaar" ben ik dan volgens jou ?
Inderdaad knap, ik ben 14 meid.. En érg klein uitgevallen dus ik zal wel lichter wegen ofniet?
Zie jij nou echt niet in dat dit niet meer past, of wil je het niet in zien?