Flavie & LoutieMan !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Re: Flavie & LoutieMan !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:04

gaaf zeg Lachen
lijkt me leuk om dat ook eens te doen,
maarja als ik dat met mijn paard doe gaat ie dr zeker vandoor Clown

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:04

florrtje schreef:
De ideale oplossing om veilig te zijn = vertrekken van de wereld.
Moet ik dan slapen met een harnas tegen vliegtuig neerstorting gevaar ?. Je kiest in je leven. En ik begrijp jullie keuze... Mss jullie iets meer de mijne ?

Je noemt dingen die niet in verband staan...de kans dat je een lelijke val van je paard maakt is vele malen groter dan het neerstorten van een vliegtuig...en ernstig hersenletsel kost de maatschappij een hoop...neem dat van mij aan, dus het is jouw keuze, maar iedereen draait voor de eventuele gevolgen op! Ik vind dat we met z'n allen daarom verantwoord in het leven moeten staan en het gevaar niet moeten opzoeken...tuurlijk kan je niet al het gevaar ontlopen, maar je hoeft het ook niet op te zoeken...de gulden middenweg Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:06

Het is maar net hoe je in het leven wil staan... maar goed dat terzijden...

Ik vind dat je mooie paardjes rijd en vind het super dat je zo beig bent met het vertrouwen van de paarden..
Maar ik kan er verder niet veel overzeggen dat ik het erg gevaarlijk vind.. ik het ook een pony van een vriendin van mij gereden nou die zou ik makkelijk zo buiten kunnen rijden (bij wijze van.. ik rij niet oplomingloos) ook kon ik prima zonder cap enal rijden.. maar dat deed ik niet!
En waarom niet.. omdat mijn geznde verstand mij verteld dat een dier nooit voor de volle 100% te vertrouwen is.. je kunt nooit weten wat er gebeurt...
Mijn moeder zou mij dit echt nooit hebben laten doen toen ik zo jong was als jij Nagelbijten / Gniffelen

Verder respecteer ik je keuze en hoop ik dat je nog jaren plezier gaat hebben aan het paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:07

Julia, wat loop je nu door te drammen, ooit een circusartiest met een cap of bodyprotector gezien? Nee he?
Denk dat we Flortje daar wel mee kunnen vergelijken Knipoog

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:08

Ik denk dat de TS het nu onderhand ook wel weet.
Er zijn al tig mensen die hebben gezegd hoe onverantwoord het is blablabla.
De TS weet dit nu wel, en aan haar de keus wat ze daarmee doet.
Respecteer elkaars mening gewoon.
De één doet het zus, en de ander zo.
Deal with it.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:09

Ik vind niet dat julia doordramt... ze probeert een punt te maken wat meteen de kop in wordt gedrukt... Terwijl het toch wel een realistische kijk is! Realistischer dan een kind dat rijden zonder cap vergelijkt met een vliegtuig in je bed...

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 23:10

ik dacht dat HAW bedoeld was voor RIJtechnische commentaar? Clown

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:11

Chiqa...ik werk in de verpleging en zie genoeg waarvan ik denk, dat had voorkomen kunnen worden! En zoals ik al zeg, we betalen er allemaal aan mee als er wat gebeurd...en dit is de openbare weg en geen eigen terrein, dus als er wat gebeurd kunnen anderen er ook mee betrokken raken. IK vind dat je daar over na moet denken...jij mag wat anders vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:13

florrtje schreef:
ik dacht dat HAW bedoeld was voor RIJtechnische commentaar? Clown

Ja dat dacht ik ook Haha! Helaas is er erg veel afgunst en jalouzie in de paardenwereld.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:14

Bij deze:
Citaat:
HAW regels

Aanvulling
We zien regelmatig foto's geplaatst worden met als bijschrift: let niet op dit of dat, dat heb ik niet / was ik vergeten / had ik niet bij me / doe ik anders nooit maar....Dit levert iedere keer weer een stortvloed aan commentaar op, met ruzies en een hoop werk voor het modteam tot gevolg.
Plaats daarom alsjeblieft alleen foto's van je paard aan het werk als alles qua zadel, hoofdstel ed in orde was. Plaats dus geen foto's van zonder chabrak rijden omdat je je chabrak was vergeten, met een geleende te kleine neusriem die daarom te strak of the hoog zit, of van met een te groot halster en één halstertouw rijden omdat je hoofdstel niet past. Wacht dan liever met foto's maken en plaatsen tot je een volgend keer wel je chabrak of hoofdstel bij je hebt.

Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.

Dit wil dus zeggen dat er ook commentaar mag worden gegeven op bijvoorbeeld het niet dragen van een cap of iets dergelijks...
Maar goed... zoals ik al zei ik respecteer je manier van rijden..
maar het is niet mijn ding

Eens met julia.. wederom

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 23:19

Julia86 schreef:
Chiqa...ik werk in de verpleging en zie genoeg waarvan ik denk, dat had voorkomen kunnen worden! En zoals ik al zeg, we betalen er allemaal aan mee als er wat gebeurd...en dit is de openbare weg en geen eigen terrein, dus als er wat gebeurd kunnen anderen er ook mee betrokken raken. IK vind dat je daar over na moet denken...jij mag wat anders vinden.

muiske zit ook in de verpleging Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 23:20

Martine_m schreef:
Bij deze:
Citaat:
HAW regels

Aanvulling
We zien regelmatig foto's geplaatst worden met als bijschrift: let niet op dit of dat, dat heb ik niet / was ik vergeten / had ik niet bij me / doe ik anders nooit maar....Dit levert iedere keer weer een stortvloed aan commentaar op, met ruzies en een hoop werk voor het modteam tot gevolg.
Plaats daarom alsjeblieft alleen foto's van je paard aan het werk als alles qua zadel, hoofdstel ed in orde was. Plaats dus geen foto's van zonder chabrak rijden omdat je je chabrak was vergeten, met een geleende te kleine neusriem die daarom te strak of the hoog zit, of van met een te groot halster en één halstertouw rijden omdat je hoofdstel niet past. Wacht dan liever met foto's maken en plaatsen tot je een volgend keer wel je chabrak of hoofdstel bij je hebt.

Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.

Dit wil dus zeggen dat er ook commentaar mag worden gegeven op bijvoorbeeld het niet dragen van een cap of iets dergelijks...

Eens met julia.. wederom

ja volgens oscar is een keer of drie meer dan genoeg.
moeten jullie echt heel mijn topic weer vervuilen over cap gedoe en bitloos.
dan heb ik liever dat jullie niet reageren.

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:21

florrtje schreef:
Julia86 schreef:

muiske zit ook in de verpleging Knipoog

Nou, dan begrijpt ze me vast Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:30

Chiqa schreef:
Florrtje, ik had je andere foto's ook bewonderd in dat andere topic, ik denk
gewoon dat jij een echt paardenmeisje bent, geboren en getogen op de rug van een paar dben jij één, jij heb een gave.

Ik zou het never nooit doen omdat ik dit vertrouwen mis, maar denk dat we jou wel het vertrouwen kunnen geven dat jij weet wat je doet.....Althans....dat gevoel heb ik heel sterk bij je foto's.
En wat anderen zeggen? Zal grotendeels ongerustheid zijn, maar ook mss wel jalouzie, want je heb een bijzondere gave.
Vraagje heb je wel eens een ongeval gehad met een van je paarden?

Helemaal mee eens! Ik kan het zelf niet beter verwoorden.

Florrtje: respect!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:38

florrtje schreef:
Martine_m schreef:

ja volgens oscar is een keer of drie meer dan genoeg.
moeten jullie echt heel mijn topic weer vervuilen over cap gedoe en bitloos.
dan heb ik liever dat jullie niet reageren.

Misschien is het handig dat je eerst even leest voordat je zulke uitspraken doet... ik geef al meer dan een keer aan dat ik het super vind hoe je met je paarden om gaat en dan ga jij mij lopen afbekken... getuigt van onvolwassenheid..

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 09:49

pardon? ik ben wel nog maar 14jaar hoor, waarom zou ik me al volwassen moeten gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:32

Wauw je hebt zo te zien en erg grote band met dat paard!
Respect!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:43

flor wat weer een gezeur, jij rijdt zonder cap dat is jouw keus! boeie wat de rest vind, van een keer gezegd hoeft het toch niet telkens opnieuwe.

Als iemand op een jong onervaren paard stapt zonder een goede band met dat beest te hebben snap ik het, of als je zelf nog wat onzeker bent. Maar zo te zien heeft Florrtje dit allemaal niet dus wat maakt het uit. En als als ze er ooit af zou vliegen tja dat kan gebeuren jammer dan..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:53

Ik vind het er weer super uit zien! Haha!
Plezier straalt er van af. Haha!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:16

Ziet er tof uit, ik zou dat ook wel willen met mij ijslander, maar daar zit zo'n verhaal achter... Ben al blij dat ie normaal doet met een trensje....
Florrtje/ Muisje:
Denk je dat dit met ieder paard zou moeten kunnen ongeacht zijn achtergrond??

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:09

Wat ontzettend gaaf om te zien! Wow, jij hebt vertrouwen in je paard en hij in jou! Ga zo door..Lachen

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:34

dejavu schreef:
Wat ontzettend gaaf om te zien! Wow, jij hebt vertrouwen in je paard en hij in jou! Ga zo door..Lachen

Precies!!
Dat sommige van jullie nou misschien van die ontzettende schrik en bange beesten hebben Bloos
Zijn niet alle paarden zo!
Ik vertrouw mijn shet ook 1000000 %
en kan er ook alles mee.
Dus begrijp de Ts heel goed.
Kwestie van leren, trainen, rustig beginnen en vertrouwen.
Als Sonja schrikt is het idd ook terplaatse, en gaat ze er niet vandoor.
1 keer het woord het is goed, en mevrouw loopt gewoon weer rustig verder.
En het is natuurlijk de Ts haar eigen keuze.
En ik bewonder het ontzettend wat ze doet! Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
De galop op de stenen, dat kan gewoon een draf zijn met haar armen wijd, maar dat kalife even in gallop ging. kom op zeg.. dat gebeurd echt wel vaker Knipoog
ach ja..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:34

Tries_en_Faf schreef:
Ziet er tof uit, ik zou dat ook wel willen met mij ijslander, maar daar zit zo'n verhaal achter... Ben al blij dat ie normaal doet met een trensje....
Florrtje/ Muisje:

welja, kalife mijn arabische volbloed waar flor op de foto's opzit.
was vroeger serieus mishandelt geweest zowel lichamelijke als geestelijke problemen had hij.
na vier jaar bij mij te zijn is dit eindelijk weggegaan uit hem, maar het vraagt tijd.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:59

Moderatoropmerking:
Jongens (en meisjes Knipoog), ik kom hier ook maar even een kijkje nemen omdat de sfeer in dit topic nou niet echt super is.

Het valt me op dat het blijkbaar nog steeds erg moeilijk is om andermans mening te respecteren.
Nu zijn de getoonde foto's natuurlijk ook niet alledaags, maar dat lijkt me nu juist het leuke van Bokt, je komt nog eens wat anders tegen en dat is hartstikke interessant en leerzaam.
Zoals gezegd mag er inderdaad gerust (opbouwende) kritiek gegeven worden, maar het is niet nodig om alles tot in den treure te herhalen. Bovendien is er ook nog een mogelijkheid om dingen te laten voor wat het is, vooral op het moment dat je toch al voelt dat er niets mee gedaan wordt. Respect over en weer dus graag, dus voor degene die een opmerking plaats of een vraag stelt, maar ook voor (en door) degene die daar op reageert.

Ik denk dat Florrtje (en misschien ook Muiske?) er goed aan doen om eens wat meer te vertellen over waar ze mee bezig zijn Lachen
Onbegrip komt vaak voort uit onwetendheid, en ik kan me voorstellen dat lang niet iedereen weet waar jullie je zoal mee bezig houden en waarom jullie de dingen doen zoals jullie ze nu doen. Een aantal bokkers zal dat vast wel weten omdat ze de voorgaande topics gezien hebben, maar een aantal zal het ook niet weten. Een beetje achtergrondinformatie en wat uitleg is dus altijd welkom, dat voorkomt waarschijnlijk ook dat er vragen / opmerkingen geplaatst worden die niet echt op jullie van toepassing zijn Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:03

muiske07 schreef:
Tries_en_Faf schreef:
Florrtje/ Muisje:

welja, kalife mijn arabische volbloed waar flor op de foto's opzit.
was vroeger serieus mishandelt geweest zowel lichamelijke als geestelijke problemen had hij.
na vier jaar bij mij te zijn is dit eindelijk weggegaan uit hem, maar het vraagt tijd.

aha dus er is nog hoop! Knipoog
Al heb ik Faf nu ook zo'n vier jaar denk ik... nou wel langer al. ach ja, hij heeft nu een lange vakantie,w ie weet knapt ie ervan op, tot nu toe heb ik goede hoop.