Mijn nieuwe powny!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:35

gohya schreef:
Deze pony gaat weg omdat deze pony pijn in de rug heeft! en ik ben er niet bij geweest maar ik weet wél dat dit niet van de een op andere dag is gekomen.De pony ging er voorheen al vandoor,en waarom denk je? juist omdat het beestje pijn heeft! Deze pony moet nooit meer bereden worden maar lekker voor een karretje lopen.En ik vind dat de TS gelijk heeft dat ze hem verkoopt.Ik weet dat ze het heel erg vind dat hij weer weg moet en dat ze het meent.Ondanks dat ik het niet altijd eens ben met TS ben ik het dit keer wél met haar eens.

Ja maar ten eerste ,waarom koopt ze hem dan als ze weet dat hij last van zijn rug heeft en dat ze wilt gaan rijden , als ik dit geweten had ik de pony niet gekocht hoor .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:36

gohya schreef:
Deze pony gaat weg omdat deze pony pijn in de rug heeft!

Als dat zo is, vind ik het slordig dat het niet in het verkooptopic gemeld is.

gohya

Nu weten jullie de reden.
Daar zit hem nou juist het probleem,er is niet vertelt dat hij nóg steeds last heeft van zijn rug.

Bonita_Bon

gohya schreef:
Deze pony gaat weg omdat deze pony pijn in de rug heeft! en ik ben er niet bij geweest maar ik weet wél dat dit niet van de een op andere dag is gekomen.De pony ging er voorheen al vandoor,en waarom denk je? juist omdat het beestje pijn heeft! Deze pony moet nooit meer bereden worden maar lekker voor een karretje lopen.En ik vind dat de TS gelijk heeft dat ze hem verkoopt.Ik weet dat ze het heel erg vind dat hij weer weg moet en dat ze het meent.Ondanks dat ik het niet altijd eens ben met TS ben ik het dit keer wél met haar eens.

Hoe heet zoiets? oja; onderzoeksplicht. je koopt willens en wetens een pony die te klein voor je is en vluchtgedrag vertoont in galop (eigen woorden ts) dan zou daar toch iets mis mee kunnen zijn? Dan hoor je dat toch te onderzoeken ipv dier te kopen, en na 20 dagen weer op het internet te gooien

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:37

Wat heeft hij dan aan zijn rug.
Is het niet ver verhelpen.
En is hij niet gekeurd bij de aankoop.
En als een paard last van zijn rug heeft moet je er denk ik ook zeker niet mee gaan mennen.
Vindt dit een beetje dom van je.

noudy

gohya schreef:

Dan belazerd ze de boel ook nog eens want heb niets gelezen van pijn in de rug in de advertentie, dus zadeld ze iemand anders met de ellende op.

Mandyy

gohya schreef:
Nu weten jullie de reden.
Daar zit hem nou juist het probleem,er is niet vertelt dat hij nóg steeds last heeft van zijn rug.

Ik doel dan ook op het huidige verkooptopic.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:38

Inderdaad ze had hem al zoiezo beter niet kunnen kopen omdat hij te klein is
en tja meschien heeft macholover hier juist nu van geleerd dat je een paardje moet keuren :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:39

noudy schreef:
gohya schreef:

Dan belazerd ze de boel ook nog eens want heb niets gelezen van pijn in de rug in de advertentie, dus zadeld ze iemand anders met de ellende op.

staat idd niet in de advertentie dus je hebt een punt
maar een beetje bokker zal ook in de ts haar berichten gaan spitten mochten ze intresse in de pony hebben
hoop ook dat dit topic niet op de mesthoop verdwijnt want hier staat nu wel gewoon eerlijk hoe of wat..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:39

@Bonita_Bon
Zoiets noemen ze óók vertrouwen hebben in de verkoper.
Ja ik weet het,altijd laten keuren,maar dat doen er weinig voor een goedkope pony.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:40

Erg jammer dat je eerst beweerd dat dit beestje voor het leven mag blijven.
Maar omdat ie dan toch niet helemaal bevalt staat ie binnen een maand weer te koop, zonder pardon.
Vind ik niet echt getuigen van dierenliefde.
Hopelijk laat je het hierbij qua kopen of denk je eerst eens een keer goed na.
Sorry als het wat bot overkomt, maar ik kan absoluut niet tegen mensen die dieren behandelen alsof het een stuk vuil is wat je wel weer even wegdoet en een nieuwe koopt als het niet bevalt.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:40

Mandyy schreef:
gohya schreef:
Deze pony gaat weg omdat deze pony pijn in de rug heeft!

Als dat zo is, vind ik het slordig dat het niet in het verkooptopic gemeld is.

Ja inderdaad, ik heb net ook het topic opgezocht en dit is nogal raar.

Er staat dat hij niet blij is om bereden te worden en dus als men of gezelschapspony gebruikt moet worden. Er staat niet dat hij niet bereden kan worden omdat hij pijn heeft in z'n rug.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:41

noudy schreef:

Dat bedoel ik inderdaad ook, niet netjes dat het daar nu niet in staat.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:43

gohya schreef:
@Bonita_Bon
Zoiets noemen ze óók vertrouwen hebben in de verkoper.
Ja ik weet het,altijd laten keuren,maar dat doen er weinig voor een goedkope pony.

Ik ook niet, maar ik neem dan dus ook mijn verantwoordelijkheid en zet hem niet als een pak melk terug in het rek..
Ts is nog niet zo oud maar dan zouden haar ouders/instructeur zich erin moeten mengen. Pony is het meest de dupe.

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:43

En ze bood mij deze pony nog wel aan :n. De enige minpunten die ik kreeg te horen waren zomerexeem en voernijd. En ze zij wel dat hij vluchtgedrag vertoonde maar alleen in galop. Dus vind het ook nogal slecht dat ze het dan niet eens tegen de nieuwe eigenaren wil vertellen, die het dan niet weten en de pony alleen maar nog meer schade aan zullen brengen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:45

Mijn mening is dat de verkoper niet eerlijk is geweest tegenover ts.
Mja het gebeurt zo vaak dat verkopers niet eerlijk zijn.
Ik vind het wel erg sneu voor de TS,want ze wilde deze pony écht voor altijd houden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:46

gohya schreef:
Ik vind het wel erg sneu voor de TS,want ze wilde deze pony écht voor altijd houden.

Vind je dat de TS nu wel eerlijk is in haar topic dan?

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:47

Ik snap ts ook wel hoor, maar wat bereikt zij ermee om verder te gaan met niet eerlijk zijn? En je hebt als het goed is toch sowieso altijd een bepaalde regeling dat als het binnen een half jaar blijkt dat het geen eerlijke koop was ze hem terug moeten kopen?

noudy

gohya schreef:

Je kunt het wel goed gaan praten gohya, maar ze doet nu precies wat de verkoper ook bij haar deed, en ze zegt zelf dat ze bedonderd is door de verkoper.

gohya

Mandyy schreef:
gohya schreef:

Vind je dat de TS nu wel eerlijk is in haar topic dan?

Nee ik vind dat ook de TS dit had moeten vermelden.Of in ieder geval het de eventuele kopers via PB had moeten vermelden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:48

Ookal blijkt een paard iets te mankeren, dan kun je hem nog allerlei alternatieven bieden.
Dat is mijn inziens de plicht die je op je neemt als je een dier koopt. En niet meteen voor de makkelijkste weg kiezen door een ander er maar mee op te zadelen.

En trouwens.... als ik de advertentie van de TS zie....is ze dan de boel niet net zo hard aan het bedonderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:48

Dat doe ik zeker niet Noudy, ik verkoop hem als men of gezeldschaps pony NIET als rij pony!

Ghoya, ik heb geen kopers gehad maar ik verkoop hem ook zeker niet als rijdpony!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:49

iilovemc schreef:
Ik snap ts ook wel hoor, maar wat bereikt zij ermee om verder te gaan met niet eerlijk zijn? En je hebt als het goed is toch sowieso altijd een bepaalde regeling dat als het binnen een half jaar blijkt dat het geen eerlijke koop was ze hem terug moeten kopen?

Volgens mij is dit alleen als je een paard bij een handelaar koopt en niet particulier, als ik me niet vergis.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:49

iilovemc schreef:

Dat is ook wel zo,maar hoe 'bewijs' je dat de pony al vóór de verkoop last had van zijn rug?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:50

Ook al wordt hij niet als rijpony verkocht is het alsnog wel zo netjes om zijn gebreken (o.a. de rugpijn in dit geval) te vermelden.