Golden Beau, van lelijk eendje naar knappe sportpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xReeeem

Golden Beau, van lelijk eendje naar knappe sportpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 20:16

Daar was ik weer! dit keer met een topic over Beau.

voor degene die mijn vorige topic over King gemist hebben, het is hier te vinden:
[ITP] King

Beau is van mijn nicht Jaimy en naast dat ik hun trotse groom ben, ben ik ook een enthousiaste fotografe. Toevallig werkt dat perfect samen! 8-)

Golden Beau (Beauty) is een inmiddels bijna 7 jarige haflinger hengst. De liefste hengst die er is, als je het mij vraagt. Goud eerlijk en in de zomer een prachtige gouden gloed over zijn vacht, hij doet zijn naam eer aan dus! ;)
Beau is in de zomer van 2014 bij ons gekomen, toen 5 jaar. Net ingereden maar super braaf. Vanaf begin 2015 is hij serieus met Jaimy aan het werk gegaan en ik heb het voorrecht gehad deze prachtige combinatie in alle opzichten te zien groeien. Inmiddels zijn de eerste (oefen) wedstrijdjes achter de rug en gaat het steeds beter en beter. Omdat ik zo enthousiast ben geweest met mijn camera zijn de vorderingen duidelijk zichtbaar vast gelegd en vond ik het leuk daar een topic over te maken. Kijk mee! :j

Juli 2014:

Afbeelding

Januari/Februari 2015:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

April 2015:

Afbeelding

Afbeelding

Juli 2015:

Afbeelding

Afbeelding

September 2015:

Afbeelding

Afbeelding

December 2015:

Afbeelding

Afbeelding

Januari 2015 VS januari 2016:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben trots op de vorderingen die deze combinatie in de afgelopen tijd gemaakt heeft, ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen! :D

De pony's zijn 'volgbaar' op Facebook & Instagram:

https://www.facebook.com/Haflingers-Kin ... 3/?fref=ts
https://www.instagram.com/haflingers.king.beau/

Tot de volgende keer!

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:19

wat een knap beestje <3

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:19

Zo he, die is knap geworden! :~ <3
Mooi om te zien hoe zijn lichaam is verandert en hoe hij zijn benen nu optilt!
Heel veel succes samen, gaat wel goed komen!

LisaXLoll

Re: Golden Beau, van lelijk eendje naar knappe sportpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:22

Ik heb even een paar keer heen en weer gescrold tussen de eerste foto :+
Die is mooi geworden zeg! :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:23

Supermooi paardje! Ik snap dat je trots op hem bent. :)

Maar oei, wat zit die lage neusriem in juli 2015 verkeerd... :x Die moet echt een flink aantal gaatjes hoger want zo knijpt hij niet alleen de neusvleugels dicht waardoor de pony minder zuurstof binnenkrijgt, maar hij zit zelfs zo laag dat hij zelfs onder het neusbeen zit, wat op de 2e foto van juli 2015 boven de nuesriem voor een heel akelige uitstulping van het neusbot zorgt...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:32

Mooi dier absoluut, maar ik zie op de foto's en met name januari 2016 een erg strenge hand. Paard lijkt de mond te willen openen tegen de druk. Geen fijn plaatje maar kan een momentopname zijn natuurlijk.

xReeeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 20:48

Eeeeen welkom op bokt. dit is precies waarom ik een aantal jaar geleden vertrokken ben. Dacht dat jullie inmiddels opgegroeid waren tot volwassen mensen die snapte dat we niet zomaar wat aan het doen zijn. Altijd commentaar, wat je ook doet.

Hij is hengst, weet niet of je ooit met een hengst gewerkt hebt maar die reageren werkelijk op alles wat ze horen. Hij trekt zijn mond open op het minste beetje spanning uit zichzelf, zelfs als je de teugels los gooit. Dit heeft niks met een strenge hand te maken. Met zijn tanden is niks mis, tandarts is eind 2015 geweest en alles was netjes.

Wat de lage neusriem betreft, hier word hij normaal niet mee gereden. King wel, hij hing dus nog op King zijn maat en dit is ons op het moment zelf niet opgevallen omdat we vooral bezig waren met snel wat foto's schieten toen de zon zo mooi laag de bak binnen scheen. op de foto's zagen wij dit later ook terug.

Waarom ik deze verantwoording hier aan het afleggen ben weet ik eigenlijk niet, dat het me duidelijk heeft gemaakt dat bokt nog steeds hetzelfde is als een aantal jaar geleden ben ik wel weer achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:02

xReeeem schreef:
Dacht dat jullie inmiddels opgegroeid waren tot volwassen mensen die snapte dat we niet zomaar wat aan het doen zijn.
(...)
Wat de lage neusriem betreft, hier word hij normaal niet mee gereden. King wel, hij hing dus nog op King zijn maat en dit is ons op het moment zelf niet opgevallen omdat we vooral bezig waren met snel wat foto's schieten toen de zon zo mooi laag de bak binnen scheen. op de foto's zagen wij dit later ook terug.

Klinkt alsof je op dat moment inderdaad zomaar wat aan het doen was. ;)
Prima als je zelf na het rijden al inzag dat je fout zat, maar het is dan toch logisch dat anderen dat ook zien? Als je er zelf geen opmerking over maakt, dan zul je die opmerking van een ander krijgen want deze neusriem is op deze manier echt slecht voor de pony. Voor het geval je daar niet zelf (helaas achteraf) al achter was gekomen, zul je daar opmerkingen over krijgen om te voorkomen dat je morgen weer zo op je pony stapt. Jij ziet het als een aanval, maar het was bedoeld als hulp. :)

xReeeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 21:29

Dit topic was bedoeld om m'n vreugde omtrent de VOORUITGANG met jullie te delen. Niet om het feit dat er in het verleden fouten gemaakt zijn. Ik neem aan dat jij ook geen foutloos bestaan leeft? Wel? Het is een zeer gevoelige hengst die heel gespannen was, dit uit hij nog af en toe door z'n tong uit te steken. Gaat vanzelf over na een rondje stappen. Zelfde als de neusriem die zogezegd "slecht" zou zijn op deze manier. Hij heeft een erg lange voorpluk en als je ingezoomd zou hebben, zou je gezien hebben dat z'n vlecht onder de neusriem doorzit. Op deze manier heeft hij dus wel degelijk "ruimte" genoeg gehad om te ademen. Hij leeft tenslotte nog steeds en heeft er ook geen gebroken neus door gekregen. Niet dat dat iets veranderd aan het feit dat de neusriem niet goed zat, maar wat dan nog. moet ik bij elke foto waarop iets fout kan zijn erbij zetten AUB geen commentaar op...? fouten zijn er op te leren, dat hebben we gedaan. klaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:36

Jeetje, wat een aanvallende reacties van jou TS. Het is een gaaf beest, maar zoals al in andere topics gezegd is en hier ook weer rijd de ruiter wel met een strenge hand. En dat heeft niks met hengst zijn te maken. En ja daarin spreek ik uit ervaring. Als er op zo op hand gereden moet worden, hengst of niet. zijn er hele belangrijke basisstappen overgeslagen. Mond open doen is ook iets heel anders dan zien daar het bit hangt en het aan zijn mond zien. Alleen heel jammer dat je daar zo aanvallend op reageert. Dat siert je niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:37

Wauw, wat een reactie! _/-\o_ :D

Ik maak net zoveel fouten als iedereen, en net zoals iedereen zet ik bij foto's met fouten die ik zelf al gezien heb even een regeltje dat ik die fout al gezien heb. Dan kunnen anderen vervolgens de foutn opsommen die ik over het hoofd heb gezien zodat ik daar weer van leer.

Die lange voorpluk verklaart inderdaad deels de deuk in zijn neus. Aan de andere kant (als je toch aan in inzoomen bent 8-) ) zie je op die eerste foto van juli 2015 dat de neusvleugels wel degelijk ingedeukt worden door de neusriem, dus je de zuurstoftoevoer belemmert. Maar super toch dat jullie daar zelf achteraf ook al achter waren gekomen?

Weer on topic: Ik vond hem op de 1e foto's nergens een lelijk eendje. :D

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:41

Wauw ik heb echt niks met haflingers, maar wat een superknapperd is dit zeg!!! en wat heeft hij in een jaar tijd toch heerlijke dikke billen gekregen <3 ( in de positieve zin dan :P )

en ik wou dat ik zulke mooie foto's kon maken :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:45

mooi die voor en na foto's...ook zijn bewegingen zijn duidelijk veel beter geworden!Leuk overzicht!
Erg mooie haf!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:28

Zn mooie leuke haf!!
Echt leuk die vooruitgang!

xReeeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 23:31

Dankjulliewel voor de leuke reacties!! <3

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:34

dat is nu eens een echte mooie Haf, met een schitterende conditie.
bijna alle haflingers die ik zie, zijn echt moddervet..
+:)+ +:)+

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:36

Leuk dat je zo op hetzelfde draf en galopmoment foto's hebt tussen de jaren! Zo kan je mooi het verschil zien! Een stuk sterker geworden zo te zien!

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:41

Wauw, wat een plaatje om te zien! De vorderingen zijn ook duidelijk zichtbaar.
Om trots op te wezen <3

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:04

Willemina_L schreef:
Mooi dier absoluut, maar ik zie op de foto's en met name januari 2016 een erg strenge hand. Paard lijkt de mond te willen openen tegen de druk. Geen fijn plaatje maar kan een momentopname zijn natuurlijk.

dit zag ik dus ook jan15 is de druk veel minder vind ik persoonlijk fijner om te zien

het rijden is dus GEEN verbetering (althhans niet op de fotos) dat hij sterker is zegt niet dat hangen juist is :)

leuk dier

edit: aanpassing en->
foto technisch leuke fotos veel plezier nog met fotos maken :)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:14

Ze zijn zo rete gaaf die haflingers van jou! Echt veranderd ook! Spierbundel is t geworden. Ga zo door

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:31

Jesus wat heeft die pony een transformatie gehad. Lelijk was ie niet maar dat lijf wat ie nu heeft <3 ik ben er maar jaloers op, inclusief de bos manen !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:40

Wat een ontiegelijk gave haflinger is dit zeg! <3
Hij is ook lekker opgeknapt zeg, van krielkipje naar een stoere hengst :D

Maaike_VR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:28

WAUW! <3 wat een prachtige haf!
Mocht je van hem af willen, ik bied me aan! :j

Neonlight
Moderator Over Paarden