Tsjabring 429!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Tsjabring 429!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 20:11

hee hallo
kennen jullie Tsjabring 429? <3 <3 <3
de meest succesvolle friese hengst in de topsport op het moment!
hij loopt intermediare 1 en is een dekhengst.
ik was samen met mn vader op de stal waar hij staat wezen kijken, echt heel mooi daar
en mijn grootste droom kwam uit, ik mocht hem uitstappen

nouja genoeg gekletst, hier de fotos
gelieve niet te kopieëren want de fotos zijn van mij
Afbeelding
Judith Pietersen op Tsjabring

Afbeelding
vliegende galop wissel :+:

Afbeelding
passage <3

Afbeelding
ik op Tsjabring

Afbeelding
wat is ie knap he? <3 :9

BE_GENTLE

Re: Tsjabring 429!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:33

Vind het geen fijne rij foto´s ziet er niet echt ontspannen uit, Heb hier echt het gevoel van geen gelúl kop in de krul.. Veels te opgekropt, Jammer want het is ene mooi dier..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:37

Wat een verschrikkelijk machtig paard! Gaaf dier hoor! :~ :~ :~
Wel ben ik het met bovenstaande reactie eens, helaas.

Krijg hier echt rollkur-beelden bij..... paard loopt met kop op de borst en wordt verschrikkelijk strak gehouden. Wat ontzettend zonde om zo'n mooi paard op deze manier te rijden. :n

Edit: volgens mij hangt er ook een slofteugel aan, als ik goed kijk, die nogal misbruikt wordt om het paard in de krul te trekken.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:15

Ik zie geen softteugel maar het is wel een lekker ding!Gaaf dat je daarop mocht rijden!
Het ziet er idd wel wat strak uit...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:42

ik zie wel een slofteugel, op foto's 2 en 3.....

Edit: ik ben niet persé tegen slofteugels of andere hulpteugels, maar wél als ze op deze manier misbruikt worden.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 11-08-11 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:44

Ik dacht zie ik me daar nu een slofteugel?
Onder de indruk van de mooie hengst, op basis van enkel deze beelden niet van de amazone.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:48

ik moe toegeven hij loopt hier kort, en een slof teugel is inderdaad gebruikt, maar he ik reed er niet op ik heb hem alleen maar uitgestapt, en als er iemand op tjasbring 429 kan rijden is het Judith pietersen! judith pietersen kan echt heel netjes rijden hoor, hij loopt hier kort ja, maar zo word hij niet altijd gereden

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:02

JoyCiej007 schreef:

Edit: ik ben niet persé tegen slofteugels of andere hulpteugels, maar wél als ze op deze manier misbruikt worden.

de slof teugel word hier niet misbruikt, daar ben ik 100% zeker van

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:06

De meest succesvolle Friese hengst van het moment, en Anders 451 dan?

Leuke foto's trouwens!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:08

dankje, waar staat Anders 451?

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:09

het Swarte Paert in Hemrik, rijd met Peter Spahn in de Grand Prix.
Kijk maar eens op www.frysohuys.nl

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:13

oke, ja die hoort er dan ook bij, maar daar werd gezegd een van de meest succesvolle paarden ;)
de site doet t niet
Laatst bijgewerkt door _xwien op 11-08-11 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:14

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:15

ook een heel gaaf beest, maar ben nog steeds helemaal :+: op Tsjabring 429

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:51

Zazalover schreef:
JoyCiej007 schreef:

de slof teugel word hier niet misbruikt, daar ben ik 100% zeker van

Ik niet........ vind 'kort lopen' nogal een understatement, en goed een slofteugel hóeft niet misbruikt te worden, ik bedoel, soms kroppen paarden zichzelf erg op.
Maar je ziet de teugels erg strak staan en daarnaast zie je toch heel duidelijk dat de slofteugel flink strak staat....... Op die manier hoor je toch echt niet met een slof te rijden; die zijn niet bedoeld om je paard op deze manier met z'n kop op de borst, in de krul te trekken.
Vandaar dat ik dit toch echt wel misbruik van de slof vind. Was een ander verhaal geweest als hij slapjes had gehangen, maar je ziet hem duidelijk erg kort en superstrak staan.....

Deze dame zal ongetwijfeld goed kunnen rijden. Maar jammer, dat ze haar rijkunsten niet gebruikt om haar paard zelf gewoon normaal te laten lopen, ipv. hem met een slofteugel zo in de krul te trekken. Dat laatste kan iedere idioot, daar is (helaas) niets moeilijks aan.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:45

De dame in kwestie zal best goed kunnen rijden, maar ik vind de teugel hier niet correct gebruikt. Als ik nu een paard zou zien wat lekker over de rug en ruim liep,... ik zie een strak lichaam en een opgekropt dier op deze fotos. Helaas. Kan natuurlijk moment opname zijn. Ik ben geen helderziende,... en van fotos blijft het moeilijk oordelen. Ik oordeel daarom ook niet, maar vertel wat ik zie.

Wel erg leuk dat je deze knappert uit mocht stappen. Zal vast een machtig gevoel hebben gegeven :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:16

hey wat leuk Tsjabring! Dat is de papa van mijn mooie man! <3 wat leuk dat je daar op stal bent geweest bij Judith :D Ik ken hun erg goed :j wat gaaf dat je op hem hebt uitgestapt! :D

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:15

Citaat:
]Ik niet........ vind 'kort lopen' nogal een understatement, en goed een slofteugel hóeft niet misbruikt te worden, ik bedoel, soms kroppen paarden zichzelf erg op.
Maar je ziet de teugels erg strak staan en daarnaast zie je toch heel duidelijk dat de slofteugel flink strak staat....... Op die manier hoor je toch echt niet met een slof te rijden; die zijn niet bedoeld om je paard op deze manier met z'n kop op de borst, in de krul te trekken.
Vandaar dat ik dit toch echt wel misbruik van de slof vind. Was een ander verhaal geweest als hij slapjes had gehangen, maar je ziet hem duidelijk erg kort en superstrak staan.....

Deze dame zal ongetwijfeld goed kunnen rijden. Maar jammer, dat ze haar rijkunsten niet gebruikt om haar paard zelf gewoon normaal te laten lopen, ipv. hem met een slofteugel zo in de krul te trekken. Dat laatste kan iedere idioot, daar is (helaas) niets moeilijks aan.

ik wil niet heel veel zeggen hoor, maar je was er zelf niet bij en ik wel, dus veel kun je er niet over zegggen

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:18

ik wil even tegen iedereen zeggen die vind dat de slof misbruikt word, dat is niet zo, dat heb ik met eigen ogen kunnen zien, tsjabring liep er erg ontspannen bij, op de fotos ziet dat er niet zo uit, dat zie ik ook wel, maar hij liep wel ontspannen...

voor de mensen die een leuk berichtje geplaatst hebben heel erg bedankt daarvoor

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:57

Jammer van de reacties, supergaaf paard en gaaf dat je er even op mocht zitten!
Jij hebt het in het echt gezien dus hebt recht van spreken :)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:03

super dat je er op mocht zitten en het is een gaaf paard maar toch vind ik dat hij niet fijn gereden word en ik schrok wel even van die slof er aan

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:06

Dit is JITP! Geen discussietopic!!!

Wat gaaf dat je hem mocht uitstappen. moeder van vriendinnetje heeft een jonge nakomeling van Tsjabring,

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:37

Ayla_4ever, dankje voor de steun haha
ja was zkr gaaf, oh das ook gaaf! dat zou k ook wel willen

@ iedereen met opmerkingen k heb het al eerder gezegd, geen commentaat hoe hij gereden wordt, hij word gewoon hartstikke goed gerden, ookal zien de fotos daar misschien niet naar uit, het is een moment opname dus je kunt niet zeggen of hij wel of nie fijn gereden word want je was er niet bij, als hij nie fijn gereden werd , zou hij nie zo werken voor haar en ook nie zo fijn lopen dus ook nie al die hoge scores rijden!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:38

BullyCotton schreef:

hej dankje!, ja ik was er bij, en weet echt wel wanneer een slof misbruikt word, vaak zat gezien helaas
bedankt voor je lieve reactie!

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:00

Zazalover schreef:
BullyCotton schreef:

hej dankje!, ja ik was er bij, en weet echt wel wanneer een slof misbruikt word, vaak zat gezien helaas
bedankt voor je lieve reactie!

Ja klopt, maar ja weinig aan te doen. Foto's zeggen niet zoveel vind ik, oordelen kan pas bij het zien in het echt :)
(wat heb jij trouwens een onwijs gave haflinger! (gesnuffeld op je profiel)