Vera schreef:Wat stel ik me voor bij grasallergie?
Dit:

De DA was er van overtuigd dat hij ZE had. Ik vond het eigenlijk een beetje vreemd want zoals je op de foto kan zien had hij nergens last van bij zijn manen. ( de pony van mijn zus had ZE en die had ècht overal jeuk, manen weg, staart weg, zelfs haar hoofd had schuurplekken) Nou ja, zomer kwam ten einde en de hele winter nergens last van gehad. Totdat hij werd ingeënt, toen kreeg hij weer jeuk en heb ik bloed laten prikken. Daar kwam uit dat hij allergisch is voor 8 verschillende grassoorten en voor huisstofmijt. ( voor de huisstofmijt minder allergisch dan voor gras maar omdat zijn weerstand een duw kreeg door het enten kreeg hij al last van de huisstofmijt) DA begon over een desensibilisatiekuur maar dat zag ik niet echt zitten. Ik dacht: een paard word niet zomaar allergisch voor gras dus ik ben naar Den Hoek gegaan. Daar bleek dat zijn immuunsysteem en weerstand helemaal op zijn gat lag. Sindsdien zijn we bezig om dat allemaal weer op krikken. Ze hebben gezegd dat het wel twee jaar kan duren voordat hij weer helemaal goed is en dat er een goede kans is dat hij over de allergie heen komt. Wij zijn nu dus op de goede weg! Hij mag zo'n twee à drie keer per weer een kwartiertje, meer durf ik nog niet zo goed eigenlijk. Je moet het geluk ook niet tarten hè?
Phoe, het is wel een heel verhaal geworden zo.