Ik ben zo blij!
Na heel veel moeilijk doen, had de boer toch toegestemd en mochten wij haar terughalen.
Polly Again heb ik begin 2006 verkocht naar een boer in Hulshorst, waar ze haar pensioen zou gaan krijgen en soms nog op gereden zou worden.
Wat helaas niet lang duurde.. en niet goed bleek te gaan aan het einde..
O.a. is ze al die tijd niet meer geënt, amper naar de hoefsmid geweest, geen tandarts gezien, en of ze is ontwormd is ook nog maar de vraag!

Was er laatst nog heen geweest en ik zag d'r echt helemaal wegkwijnen.. hele tijd (9 maanden) niemand meer op d'r gereden,
en dat kon ze niet hebben.
Ze had gewoon aandacht en beweging nodig, en die kreeg ze niet meer! En die heeft ze zo nodig! Anders is ze over een jaar weg.. weet ik zeker.

Naja, werd me aangeboden om weer eens te komen rijden dan. Zo gezegd zo gedaan.
Omdat ik te groot ben werd het gewoon een bosritje en enkel stappen en misschien een kleine minidraf. Zodat ze niet te erg werd belast en gewoon even plezier had.
Samen gereden met een meisje van bokt, die ik dus ook gelijk heb gemeet. En ik moet zeggen; het was geweldig!
Polly leefde weer helemaal op, ze werd zo vrolijk! En ze wou alleen maar hard, maar dat leek me niet zo'n goed idee.

Maar goed.. het hele hoofdstel en zadel zaten eerst onder de schimmel toen we aankwamen, niet normaal gewoon..
eerst helemaal lopen boenen en schoonmaken..

Conclusie: terughalen die pony!
Nou staat ze weer bij mij, om van haar oude dag te kunnen genieten en weer wat op te kunnen lappen.
Gewoon lekker naar buiten, in de wei, in de paddock, aan de hand stappen in de bak of in de bos, of eens onder het zadel een ritje door het bos..
Poetsen, tuttelen en knuffelen. Dat ze weer vrolijk wordt en weer goed in d'r vel gaat zit qua gezondheid ook!
En hier is ze dan:

1.

2.

3. Ze is zo'n makkelijk en braaf diertje.

4. Wie wordt hier nou níet verliefd op?

5. 'Polly, je hebt een snotneus. Zo kan je niet op de foto!' - 'Blijf van me neus af!

6.

7.

8. Over het bruggetje.. toch nog wel een beetje eng hoor!

9. 'Baasje,, ik vind het eng.. moet ik er echt overheen?' - 'Polly, je bent al op de helft lieve schat!'

10. Knuffel!

11.

12. En weer op naar stalletje. Allebei goed kijken waar we lopen, was sommige plekken best nog wel vies en nat

13. Nog even poseren in de paddock.

En dan springen we even 5/6 jaar in het verleden!!
Rond 2002/2003 zag Polly er zo uit:

14.
Bedankt voor het kijken, en een reactie zou leuk zijn!