Mijn kleintje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Mijn kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 18:34

Als vervolg op deze:
[SMP] Eindelijk!
Hebben we een nieuw topic.

Meet Lukie (Elroy vd Witsie)

Een paar maanden geleden begon het als dit:
Afbeelding
Afbeelding

Hij is afgelopen winter erg ziek geweest en dat heeft een hele klap op zijn lichaam gehad.
Heb hem maandenlang intensief verzorgd en in Maart officieel over genomen.
Hij was toen net een beetje aan het opknappen en zag er al wat beter uit.
Afbeelding
Was nog niet alles maar vanaf toen kon het alleen maar beter gaan.
Afbeelding
Samen met zijn beste vriend.

Ze staan nu met een stel andere pony's op een wei iets verderop om van de zomer flink te groeien en lengte en breedte.
Dit bevalt ze goed en vooral de grote word nogal dik :')
Afbeelding
Maar goed... de temperaturen stegen ineens zeer snel en meneer zat nog steeds flink in zijn wintervacht van een heleboel centimeters lang.
Ik was er vak 's ochtends of 's avonds en je zag dat hij het warm had, ook hoorde ik dat hij overdag kletsnat op de wei stond en grof gezegd "kapot" ging.
Toen was voor mij de keuze snel gemaakt.
Iemand gezocht om te scheren en op internet een dekentje besteld voor als hij het te koud zou krijgen.
Ik vond ergens een maattabel waarop zijn schofthoogte de maat 94 aangaf...
Afbeelding
Deze werd het dus.
Toen afgelopen zondag was zijn scheerbeurt, Lukie op tijd mee naar huis gesleept en even afwachten.
Hoe zou hij er toch uit komen zien en hoe zou hij het vinden...
Hij is tenslotte nog geen jaar dus had het nog nooit eerder gedaan.
Afbeelding
Dit was het vlak van tevoren nog.

Alle zenuwen voor niks.. Lukie gedroeg zich voorbeeldig.
In het begin is hij 1x opzij gestapt en hij begon venijnig naar mij te happen als ze in zijn nek/voorkant/voorbenen kwam maar dat terzijde...
Afbeelding
Dit was dus tijdens.. er is een enorm pak haar afgekomen en bij de eerste haal schrok ik al wat er wel niet op zat.
Ik dacht altijd dat hij al best dik geworden was op de wei maar dit viel toch tegen.
HIj is zelfs nog ietwat te schraal maar is op de goede weg!
De vrouw die hem geschoren heeft vertelde me ook dat dit er nooit meer was afgegaan met allerlei olie's etc en zei dat ik er goed aan gedaan heb hem te scheren.
Het was op de huid zelfs een beetje aan het vervilten en je zag kleine wondjes van de trekkende haren en donkere stipjes van waar de knopen hebben gezeten.
Hij voelde zich gelijk een stuk lekkerder en er zit vele malen meer energie in.

Afbeelding
Het eindresultaat na het scheren!
Het is geen cavia/hamster of ander knaagdier meer maar het word een echte pony!

Toen gingen we dekentje passen, ik had bij het uitpakken al zoiets van dat ie veeeeeeel te groot was.
En dat was dus ook zo :')
Afbeelding
Beetje maar?
Afbeelding
Tijdelijke oplossing, (creatief!) zaterdag laat ik hem inkorten... ik laat een nieuw dekentje niet liggen om vervolgens weer een nieuwe te kopen.
Het zit hem niet in de weg en hij valt er ook niet over want ik heb het gecontroleerd en in de gaten gehouden dus vooruit dan maar even.

Afbeelding
Lief is ie geworden he!!!
Ik ben verliefd op mijn minitje <3
Zeer binnenkort laat ik hem echt eens opmeten om te kijken hoe hoog hij dan werkelijk is.
Deze zomer mag hij nog lekker groeien en zijn eerste verjaardag vieren op de wei en daarna wil ik langzaam beginnen met vrijheidsdressuur.
Daar ben ik me intussen al over aan het inlezen.
Voor de rest ga ik iedere dag er langs en ik vind het gewoon leuk om te zien hoe hij opgroeit en nog steeds met zijn maat steevast keihard naar mij toe rent als ik kom.
Hij is ook superlief, hij knuffelt graag nu hij weet dat je niet meer aan zijn vacht komt plukken en hij is uiteraard ook de enige die onder de draad doorpast en dat dus ook regelmatig doet.
Om naar het nog hogere gras te gaan en rust te hebben van de anderen hihi.

Ja hoor.. het is helemaal goed gekomen met hem!
Ik ben er blij mee *\o/*

Theeglas

Re: Mijn kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:37

Beetje domme vraag hoor, maar ik begrijp dat hij als 1 jarige bij jou is gekomen? Waarom zit er dan al een kindje op (wat overigens ook nog eens veel te groot is)?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 18:39

Die zit er niet op, die staat er overheen.
Aan de zijkant zou je zien dat er nog ruimte over was.
Op hem zal nooit iemand gaan rijden ;)
Daar blijft hij vele malen te klein voor.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:41

Lieff.. En dat diegene er niet op zit zag ik wel ja :D . Was denk ik meer om te laten zien hoe mini hij is :') .

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 18:43

Nee acherm idd, ik zou het hem niet eens aan durven doen :=
Ze staat idd ook gewoon op de grond hoor;)
Ben geen dierenbeul:=

Jolien2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:48

echt leuk.
en je kan echt zien hoe die vooruit is gegaan.
toppers

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:51

Wat een leukerd is er onder al dat haar vandaan gekomen! :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:02

Wat een droppie! Goed dat je hem hebt laten scheren, dat had hij zo te zien zeker wel nodig. Men, wat een vacht zat daar nog op! Niet gezond :n
Hij ziet er al goed uit, ben benieuwd hoe klein hij eigenlijk is..

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:09

oo wat een schatje ben helemaal verlieft =D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 20:24

Er kwam een volle vuilniszak vanaf inderdaad... Wat ook weer hergebruikt gaat worden voor vogelnestjes:P
Zo heeft het alsnog een functie behalve het vervelen van mijn pony.
Ik ben ook echt benieuwd, zaterdag neem ik hem weer mee naar huis en ga ik met meer latten en linten aan de slag:P
Juist doordat die vacht eraf is en hij dus smaller werd lijkt hij nog veel kleiner opeens.
Ik sta ook echt nog met verbazing te kijken naar het resultaat.

Ik ben ook verliefd op hem, het is dat ik een mens ben en geen pony anders zou ik hem verkering vragen.
Oke die was flauw, maar erg leuk is hij wel ja.
Zelf begin ik ook steeds meer te lachen en te doen als ik hem zie aan komen hobbelen als hij weer eens onder de draad door is gegaan of gewoon naar mij toe komt, of als ik aan hem denk.
Wat een pony niet al met je doet.
VOor mij de beste therapie.

Overigens werd ik uitgelachen door de boeren/handelaren omdat ik hem voor 30 euro op stel en sprong heb laten scheren, hun konden dat natuurlijk weer beter.
Voor hun zou hij het niet waard zijn geweest.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:10

Lekker laten lachen, hier in de buurt noemen ze onze shetlanders van 94-100 cm 'paarden zonder poten'. Lekker in meegaan, vinden ze nog leuk ook :P

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:13

wat een lieverdje!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:14

Slim om hem te laten scheren hoor, toen mijn mini bij me kwam was hij ook een jaar en had zo`n last van zijn vacht. Ben niet voor scheren maar de veulen vacht is echt vervelend voor ze om vanaf te komen.

T is wel een leuk beestje om te zien zeg! Ennuh, niet luisteren naar wat anderen zeggen ze snappen er gewoon niks van :j

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:18

JudithO schreef:
Lekker laten lachen, hier in de buurt noemen ze onze shetlanders van 94-100 cm 'paarden zonder poten'. Lekker in meegaan, vinden ze nog leuk ook :P

Kun je nagaan.
Als die van jou al paarden zonder poten zijn, wat is die van mij dan wel niet? :')
Menig hond is nog groter.
Een kameel van een hond rende trouwens weg van hem toen we zondag terugliepen van het scheren naar de weide _O-
Lukie vond hem wel interessant, zo iets van iets groter als hem -bijna gelijke hoogte-
"Hee daar loop ik wel even op af" ( 1 van onze Jack russels kreeg een mep van hem hoor, althans rakelings)
Maar de hond, die normaal veel speelt vond hem maar eng en raar :))

Overigens de kritiek laat ik ook over mij heen komen, zelf ben ik ook erg goed in mensen "afzeiken" als hun dat bij mij doen dus dan is het als snel 1-1.
Mocht het mij teveel worden laat ik dat wel duidelijk merken.
Maarja wat wil je als je op een handelsstal rijd waar je dagelijks boeren tegenkomt en er dus zon 30 verschillende over de vloer komen en je bent de enige "vrouw" daar op het terrein.
Ja dat wil wat

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:23

Ben benieuwd naar zijn schofthoogte. Haha, die tabellen kloppen niks van inderdaad, mijn minipony zwom ook in mijn bestelde deken op goed vertrouwen. _O-

Wat een enorm schattig ding is het, lekker dat de vacht er nu af is, zal een stuk opknappen!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:26

wat een cuty!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:27

Ik ben ook zo lui.... ik had makkelijk even zijn omtrekken kunnen opmeten en kunnen gaan zoeken maar nee ik moest en zou internet geloven:P
Leuk als je erover nadenkt, of ik koop te groot of ik denk "doe toch maar kleiner" en dan is het te klein.
Zo is het altijd hahaha.
Te lui om naar een winkel te gaan :P
Overigens de pony zelf was net zo duur als het hele scheren, dan kreeg ik nog 5 euro korting ook :P
Helemaal een giller.
Hij is goedkoper in onderhoud als onze jack russels

bedankt voor de leuke reacties trouwens *\o/*

joelle1809

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:32

wat een sgatje! <3
nog veel plezier ermee :)

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:37

Wat een mini zeg!
Echt heel goed hoe hij opgeknapt is <3