[SMP] Eindelijk!
Hebben we een nieuw topic.
Meet Lukie (Elroy vd Witsie)
Een paar maanden geleden begon het als dit:

Hij is afgelopen winter erg ziek geweest en dat heeft een hele klap op zijn lichaam gehad.
Heb hem maandenlang intensief verzorgd en in Maart officieel over genomen.
Hij was toen net een beetje aan het opknappen en zag er al wat beter uit.

Was nog niet alles maar vanaf toen kon het alleen maar beter gaan.

Samen met zijn beste vriend.
Ze staan nu met een stel andere pony's op een wei iets verderop om van de zomer flink te groeien en lengte en breedte.
Dit bevalt ze goed en vooral de grote word nogal dik

Maar goed... de temperaturen stegen ineens zeer snel en meneer zat nog steeds flink in zijn wintervacht van een heleboel centimeters lang.
Ik was er vak 's ochtends of 's avonds en je zag dat hij het warm had, ook hoorde ik dat hij overdag kletsnat op de wei stond en grof gezegd "kapot" ging.
Toen was voor mij de keuze snel gemaakt.
Iemand gezocht om te scheren en op internet een dekentje besteld voor als hij het te koud zou krijgen.
Ik vond ergens een maattabel waarop zijn schofthoogte de maat 94 aangaf...

Deze werd het dus.
Toen afgelopen zondag was zijn scheerbeurt, Lukie op tijd mee naar huis gesleept en even afwachten.
Hoe zou hij er toch uit komen zien en hoe zou hij het vinden...
Hij is tenslotte nog geen jaar dus had het nog nooit eerder gedaan.

Dit was het vlak van tevoren nog.
Alle zenuwen voor niks.. Lukie gedroeg zich voorbeeldig.
In het begin is hij 1x opzij gestapt en hij begon venijnig naar mij te happen als ze in zijn nek/voorkant/voorbenen kwam maar dat terzijde...

Dit was dus tijdens.. er is een enorm pak haar afgekomen en bij de eerste haal schrok ik al wat er wel niet op zat.
Ik dacht altijd dat hij al best dik geworden was op de wei maar dit viel toch tegen.
HIj is zelfs nog ietwat te schraal maar is op de goede weg!
De vrouw die hem geschoren heeft vertelde me ook dat dit er nooit meer was afgegaan met allerlei olie's etc en zei dat ik er goed aan gedaan heb hem te scheren.
Het was op de huid zelfs een beetje aan het vervilten en je zag kleine wondjes van de trekkende haren en donkere stipjes van waar de knopen hebben gezeten.
Hij voelde zich gelijk een stuk lekkerder en er zit vele malen meer energie in.

Het eindresultaat na het scheren!
Het is geen cavia/hamster of ander knaagdier meer maar het word een echte pony!
Toen gingen we dekentje passen, ik had bij het uitpakken al zoiets van dat ie veeeeeeel te groot was.
En dat was dus ook zo

Beetje maar?

Tijdelijke oplossing, (creatief!) zaterdag laat ik hem inkorten... ik laat een nieuw dekentje niet liggen om vervolgens weer een nieuwe te kopen.
Het zit hem niet in de weg en hij valt er ook niet over want ik heb het gecontroleerd en in de gaten gehouden dus vooruit dan maar even.

Lief is ie geworden he!!!
Ik ben verliefd op mijn minitje

Zeer binnenkort laat ik hem echt eens opmeten om te kijken hoe hoog hij dan werkelijk is.
Deze zomer mag hij nog lekker groeien en zijn eerste verjaardag vieren op de wei en daarna wil ik langzaam beginnen met vrijheidsdressuur.
Daar ben ik me intussen al over aan het inlezen.
Voor de rest ga ik iedere dag er langs en ik vind het gewoon leuk om te zien hoe hij opgroeit en nog steeds met zijn maat steevast keihard naar mij toe rent als ik kom.
Hij is ook superlief, hij knuffelt graag nu hij weet dat je niet meer aan zijn vacht komt plukken en hij is uiteraard ook de enige die onder de draad doorpast en dat dus ook regelmatig doet.
Om naar het nog hogere gras te gaan en rust te hebben van de anderen hihi.
Ja hoor.. het is helemaal goed gekomen met hem!
Ik ben er blij mee