Faron @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lucy

Faron @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:50

nou dit is mijn hele verhaal, als je geen zin hebt om t allemaal te lezen ga je maar meteen door naar de foto's :P

Ik rij Faron sinds augustus/september 2009. (nu ongeveer anderhalf jaar)
in het begin ging het nogal moeilijk, ze had erg veel moeite met rechtsom lopen, liep altijd met haar hoofd in de lucht, en galop was alleen maar racen, omdat ze niet zo’n goed evenwicht had in galop.
Het eerste jaar zijn we vooral bezig geweest met elkaar leren kennen, en normaal rechtsom lopen.

Sinds September heb ik 2x per week les met haar, en het gaat echt super goed!
Toen we net les hadden hebben we soms bijna de hele les met lange teugels gereden, zodat ze door kreeg dat ze gewoon mag zakken met haar hoofd, en zodat ze merkt dat dat veel fijner loopt.
En zodat ze reageerde op mijn been hulpen, en met alleen al de buiten teugel tegen de hals en aanwijzen met de binnen teugel op de volte ging enz.
Toen dat goed ging zijn we met balkjes lopen bezig geweest, eerst vond ze het best eng, maar na een tijdje ging het super goed, en vond ze het heel leuk!
Faron vind het helemaal fantastisch als je zegt hoe goed ze het wel niet doet, dus elke keer als ze netjes over de balkjes ging gezegd hoe goed ze het deed, en dat ze heel braaf was, en dit heeft ons heel erg geholpen!

We zijn nu bezig met aan de teugel lopen. Dit gaat steeds beter.
eerst hebben we een elastiek er aan gehangen. (geen discussies of je een elastiek wel op niet met rijden moet gebruiken a.u.b)
Hier reageerde ze erg goed op, en ze begon steeds langere stukjes netjes na te geven.

Toen dat goed ging zijn we over gegaan op de thiedemanteugel, om de hulpteugels af te bouwen.
Ik rij nu nog steeds met de thiedeman, en ben er erg tevreden over.
In stap loopt ze nu bijna altijd constant aan de teugel, en in draf gaat het steeds beter. Ook de gallop gaat steeds rustiger, en gecontroleerder.

Nouja, dat was mijn verhaal, hier de foto’s!
van de eerste tijd heb ik jammergenoeg geen foto’s omdat ik altijd alleen heen ging.
(in het begin had ze een te groot bit is, dus lijkt het soms alsof ik m door haar mond heen trek, maar dat is dus niet zo)

Kerst 2009, niet zo’n goede foto jammergenoeg.
Afbeelding

Maart 2010. Het ziet er echt niet uit, maar zo was het in het begin wel jammer genoeg..
Afbeelding

Mei 2010
Afbeelding

Afbeelding

Augustus 2010 na de vakantie weer rijden.
Afbeelding

September 2010 toen had ik les (wou haar een hals klopje geven, zit daarom zo raar)
Afbeelding

Afbeelding

November 2010 met elastiek
Afbeelding

Afbeelding

Met de sneeuw lang niet kunnen rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Januari 2011 met de thiedeman om.
Afbeelding
Afbeelding

Maart 2011 met thiedeman om.
weet niet precies wat we deden :+ pasje opzij ofzo..
Afbeelding

Afbeelding

het kan allemaal natuurlijk nog veeel beter, maar ik vind dat we al erg vooruit zijn gegaan!
Tips zijn altijd welkom, maar hou het een beetje aardig :P
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 27-03-11 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SsSimonee

Re: Faron @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:07

Ze is leuk Lucy :) misschien je beugels is langer doen? Je benen ook minder ver na achter doen. Rechter opzitten en je hand iets meer dragen. Verder zit er al echt wel verbetering in!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 22:10

dankje :)
ja mn houding is wel een beetje prut geworden :=

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:51

Leuk lucy!
Je ziet echt verbetering!!

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:13

Ziet er leuk uit, lekker opbouwen en proberen uit te bouwen.
Zelf worden hier je verbeter punten genoemd die je zelf ook al aangaf!

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:36

wat een verbetering!
Je mag wel iets meer naar voren kijken ;)
Ik kijk ook automatisch naar beneden, tjaa er ligt ook altijd goud bij ons in de bak :P

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 18:44

dankje :)
haha, ja ik ben altijd grassprietjes aan het tellen xD