Esprit is een 5-jarige welsh en ik verzorg haar samen met mijn vriendin Tirsa (Maresa@bokt) nu 1,5 jaar. Zo zag Esprit er 1,5 jaar geleden uit, echt een jong beessie:

Esprit is een pony met erg veel karakter met een duidelijke smaak wie ze wel aardig vind en wie niet. In het begin waren Esprit en ik samen een regelrecht ramp, kwam regelmatig terug van wandelen met blauwe vingers en een bloedlip omdat zij mij een behoorlijke kopstoot had gegeven of mij had gebeten. Maar ik gaf niet op (zij ook niet) en op een gegeven moment sloeg het om en kon ik haar door dik en dun vertrouwen. Ik ben echt gek op die pony geworden en ik hoop zij ook op mij.
Ik probeer zo afwisselent mogelijk met haar te werken, we doen aan vd, we springen en vaak wandelen en soms mee met de fiets.
Wij zijn niet altijd even actief bezig an VD, maar ik merk dat ze het geweldig vind om een nieuw trucje te leren en daar kan zij dan ook erg enthousiast in worden.
Ik heb een filmpje gemaakt van Sprietje en ik wil die graag met jullie delen
dit was op 23 Juni
en deze is van 9 juli
op/aanmerkingen en/of tips?? alles is welkom

Nog een paar dingen
- de balken vallen er er gemakkelijk af, maar wij zijn wel op zoek naar ander springmateriaal
- Ik werk met een clicker, ook tijdens het springen en Esprit weet dat ze wat krijgt na een klik, daarom 'bedelt' zij. Wij kunnen alles gewoon doen zonder clicker.
- Wij wissellen erg af met soorten hindernissen, soms gaan we wat meer de breedte in, soms wat meer achterelkaar. Soms met halster + touw, soms zonder.
Marieke, ik weet niet of u op bokt zit. Maar als u dit leest, ik wil u heeel erg bedanken dat ik Esprit mag verzorgen en dat u mij deze vrijheid geeft met haar!