De doofpot 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

De doofpot 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 17:07

[edit]Ik ben weer veel te laat Haha![/edit]

@Alane: Haha, je wilt niet weten hoe ik me een uurtje geleden voelde toen ik dit topic doorlas. Heb in de afgelopen jaren iig geleerd dat ik in die gemoedstoestand niet moet reageren Lachen

Ik ben inmiddels weer wat afgekoeld en ga dus toch maar een reactie geven op een aantal dingen die hier nu voorbij gekomen zijn.

Ten eerste het verhaal van Ilindra dat ik een PB 'openbaar' zou hebben gemaakt en dat die PB nu bij half Bokt bekend is... Ten eerste was dit een PB van een gebruiker aan de beheerder over een topic op Bokt. Een topic waar ik de achtergrond niet van weet. Dan kan ik daar wel op reageren op een manier die me op dat moment goed lijkt, maar dan maak ik die beslissing zo goed als ongeinformeerd. Dat lijkt mij niet handig en dus heb ik het aan het team voorgelegd. Bokt.nl wordt gemodereerd door het team, niet door mij. Als mensen mij een PB sturen die over een modereer achtig iets gaat maar waar persoonlijke info in staat dan vraag ik eerst na of het OK is als ik het bespreek met de rest van het team, dat leek me in dit geval niet bepaald nodig, er stond helemaal niets spannends in die PB.

[edit]alinea verwijderd waarin informatie uit een pb openbaar werd gemaakt, Jantien[/edit]
Waarom dit topic verwijderd is en andere topics niet? Ten eerste kunnen topics met ervaringen uit eigen hand die niet alleen bedoeld zijn om iemand af te kraken blijven staan. Als we die zouden verwijderen zouden we nog meer commentaar krijgen want dan mag je op Bokt weer niets negatiefs zeggen, moet iedereen alleen lief en leuk doen, etc, etc. Topics die gestart worden om iemand af te branden/in de zeik te zetten worden verwijderd. Aangezien die topics (over het algemeen behoorlijk snel) verdwijnen zie je die niet en zie je dus alleen de topics die een twijfelgeval zijn of die we botweg missen. Daarnaast is er tot nu toe idd geen enorm harde policy wat er nou wel/niet mag mbt 'negatieve topics', als die er wel zou zijn dan hadden we ook 4x zoveel, bijvoorkeur gekloonde, moderators nodig omdat we dan voor zo ongeveer alles een policy/regels nodig zouden hebben. Hoeveel smileys mogen er gebruikt worden per geplaatst woord? Wat is een scheldwoord en wat niet? Wanneer is iets kwetsend? Hoe kwetsend mag iets zijn en moet dat in verhouding staan tot wat er geplaatst is? Etc, etc. Niet echt een prettige situatie lijkt mij.

Het enige doel (iig in mijn ogen) van het topic dat op AM gestart is was het afbranden van 1 specifieke user (en dat het om een Bokker ging stond zelfs in dat eerste bericht) en dat soort topics daar zitten we niet op te wachten. Verder ook 1x raden wat voor een reacties er op een dergelijk topic komt Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Jantien op 10-02-05 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Re: De doofpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:10

Sure, ik geloof hier dus echt geen zak van he.......die pb's worden wel doorgestuurd......nou als je er maar blij mee bent hoor....

PB = "Prive Bericht"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:19

Er staat nu ook een topic op algemeen waarin mensen heel bewust worden afgekraakt. Mag ook gewoon blijven staan. Als je de regels nu eens gewoon consequent toepast is er al een stuk minder reden voor kritiek! Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:39

Dit topic maakt voor mij een heleboel duidelijk! Er gaan steeds meer belletjes rinkelen hier Pling
Wat mij opvalt is dat het betreffende persoon erg in bescherming word genomen door het moderator team!!
Wel vind ik het erg triest dat sommige mensen zich zo tegen elkaar opstellen!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:44

Stalleke, jij hebt het goed door! Lachen

Tjah, en die "haantjes" gedrag, krijg je toch......als je het er niet mee eens bent Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:50

Pb's worden niet doorgestuurd. Dat is zeker. Dat je wat anders gelooft dat kan en er is niemand die je dat uit je hoofd kan praten. Je moet erop vertrouwen en dat vertrouwen is er bij jou nu niet. Ook dat kan. Verdere discussie wordt waarschijnlijk een wellus nietus spelletje en daar heeft niemand wat aan.

Dat de mods niet luisteren is niet waar. Ik lees aandachtig dit onderwerp en bedenk me hoe het anders had gekund. En of het dan beter was geweest. Maar ik blijf achter de beslissing staan die gemaakt is door het mod team. (ik dus ook)

[edit]Alinea met belediging verwijderd, Jantien[/edit]
Wij doen niet zomaar iets. We denken erover na en nemen alles in ogenschouw. Iemand zwart maken is niet leuk. Wat er gebeurt is op de keuring is ook niet leuk.

Het is idd vaak de toon die de muziek maakt.

Ik zit niet in een kamp. Niet dat ik weet. Dit topic had verder ook geen meerwaarde. Het zou alleen voorspelbare reacties krijgen. Het was, in mijn ogen, getypt omdat diegene zijn gram wilde halen. En dat is eigenlijk heel logisch. Ik weet niet precies wat er gebeurt is. Ik was er immers niet bij, maar ik kan voorstellen dat je kwaad wordt door iets.

Maar om dat nu weer helemaal op te rakelen zodat iedereen kan zeggen hoe erg het wel niet is, en hoe erg die persoon wel niet is. Ook door heel veel mensen die er niet eens bij waren.

Nogmaals ik weet niet wat er gebeurt is. Ik weet niet of het is opgeblazen, of dat het _echt_ niet leuk was. imo had dit alles heel anders geplaatst kunnen worden. Meer vanuit wat je zelf vond, wat je zelf voelde.
Laatst bijgewerkt door Jantien op 10-02-05 23:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:58

Pb's worden misschien niet doorgestuurd, maar het word wel op de een of andere manier overgebracht naar een andere toe...!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:32

@Sundancer: Bart zegt al dat Bokt niet door hem gemodereerd wordt maar door een team, en dat ie dergelijke pb's dan ook zal bespreken met het modteam. Kan me voorstellen dat de meeste moddies zo denken.

@Sarabande: wat er via pb en mail gebeurd weet ik uiteraard niet, maar als ik het topic dat je aanhaalt lees, lees ik álleen maar meelevende reacties. Ook van mensen uit het zgn. andere kamp...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 18:44

Sundancer, wat is je punt?

Als mensen iets bij mij melden over het functioneren van Bokt, topics die niet goed staan, ruzies in topics, etc, etc dan komt dat idd bij het moderator team terecht. So what? Wat denk je dan dat er gebeurt? Dat ik alles in m'n eentje doe Verward Als mensen een persoonlijk bericht naar mij sturen dan blijft dat bij mij. Als iemand iets naar mij stuurt dat ook via TeM had gekund dan komt dat bij het modteam terecht. Lijkt mij niet echt onlogisch op een forum met meer dan 20 mods, een paar duizend gebruikers per dag en meer dan 10.000 nieuwe berichten per dag Scheve mond Als Ilindra die mail nog had dan had ik met liefde en plezier uitgezocht of dat idd op basis van die PB was gemaakt en, zo ja, waar die mail dan vandaan kwam. Maar in dit geval was het pure speculatie en waren het een aantal aannames. Aan aannames geen gebrek in dit topic Lachen

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:05

Ik denk dat alles al gezegd is wat er gezegd moet worden en wat mij betreft een slotje uit repect voor de situatie van SB.Het lijkt me dat je dan op dit topic niet zit te wachten.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:29

[edit]Off topic deel verwijderd, Jantien[/edit]
Mbt van het ontopic verhaal - waar ik verder niet inzit dus verder weinig vanaf weet - ik heb onlangs een topic voorbij zien komen waarbij bokkers zelf heel goed konden opmaken of iets een leugen was of niet, imo heeft bokt een aardig zelfreinigend vermogen en hopelijk kritische users genoeg. Jammer dat de mods hier geen vertrouwen in hebben.
Laatst bijgewerkt door Jantien op 10-02-05 23:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:09

BartVB schreef:
Ten eerste het verhaal van Ilindra dat ik een PB 'openbaar' zou hebben gemaakt en dat die PB nu bij half Bokt bekend is..........

[edit]Deel van pb die hierboven gepost was verwijderd, Jantien[/edit]

Om dan maar meteen op FZ te gaan melden dan ik PBs openbaar zou maken vind ik, hmm, niet netjes en zeker niet terecht.

Ik heb lang gedacht of ik hier nog op zou reageren en heb besloten het toch te doen.
Maar de laatste zin doet toch de deur dicht.
Bart heeft op 09 feb om 16:07 dit geplaatst, het 2e stuk behandeld een Pb van mij aan hem waarvan ik hem heel nadrukkelijk heb gevraagd dit prive te houden.
Omdat het verhaal, incl namen, toch door Bart hier gewoon zomaar is neergezet heb ik besloten de PB hier maar gewoon te plaatsen zodat iedereen kan lezen wat ik heb geschreven en dat ik NADRUKKELIJk heb gevraagd het PRIVE te houden aangezien het niet meer dan vermoedens zijn die ik absoluut niet hard kan maken.

Deze PB is door mij op 07 feb. om 14:28 naar Bart verzonden:

[edit]PB verwijderd, Jantien[/edit]Ik hoop dat een ieder hier zijn eigen conclusie's wat betreft PB's uittrekt......
De P staat op Bokt klaarblijkelijk voor PUBLIEKLIJk ipv PRIVE Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Jantien op 10-02-05 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:14

Niet om het een of ander, nu zal ik 't ook wel gevreten hebben... Maar wat staat in die pb dat zo privé is dat de rest van het modteam het niet mag lezen? De info die jij geeft voor wat betreft de reden tot dit alles is neem ik aan ook de info die SB heeft. Lijkt mij vrij gemakkelijk om dan te zorgen dat woorden of zinsdelen overeen komen met je pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:17

Als je even in dit topic (pag. 5) kijkt zul je zien dat de inhoud van deze PB hier door Bart in DIT topic openbaar is neergezet en niet in het Moderatortopic.
De eerste PB had een andere inhoud Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:22

Dat pb's publiekelijk worden behandeld is zo oud als de weg naar Rome op bokt.
Ik krijg een zeer onvriendelijk mail van SB, geef haar lik op stuk... krijg een weerwoord in de trant van "Pardon" leg het haar uit ... en een poos later krijg ik een UN omdat ik onvriendelijk eb gedaan tegen SB, krijg daar de uitleg bij dat ze alles van me na hadden getrokken en omdat ik al 2 jaar onopvallend had gepost kreeg ik alleen maar een UN en geen OW voor mijn boze PEEBEES....

Toen ik vervolgens een week later vol verbazing wederom op bokt las dat PeeBees Prive waren klapte mijn mond geheel open....

En volgens mij waren er wel meer op bokt, kan me zelfs herrineren dat iemand geband is vanwege onaardige peebees, die maar eenzijdig werden gelezen/behandeld....

ach ja het eeuwenoude 2 maten meten beter als je aan vriendjes politiek doet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:23

Ik heb net een zeer onvriendelijke pb doorgestuurd naar Bart, ben benieuwd of deze user ook een UN krijgt!

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:24

Ik snap het gewoon echt allemaal niet meer. Dit topic heet "doofpot" omdat men meer openheid wil, maar als er meer openheid gegeven wordt (door een gedeelte van de achtergrond te vertellen) staat iedereen weer op zijn achterste poten dat er teveel openheid gegeven wordt.

Wbt de voortrekkerij, dat zie ik dus ècht nog steeds niet. Ik zou ook onmiddelijk het topic gesloten hebben, ook al weet ik verder helemaal niets over de betreffende persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:28

MargaV schreef:
Ik snap het gewoon echt allemaal niet meer. Dit topic heet "doofpot" omdat men meer openheid wil, maar als er meer openheid gegeven wordt (door een gedeelte van de achtergrond te vertellen) staat iedereen weer op zijn achterste poten dat er teveel openheid gegeven wordt.

Ik heb er voor gekozen om GEEN namen in het openbaar te noemen en wijs er met klem op dat ik mijn berichten naar Bart als PERSOONLIJK zie.
Als Bart er dan vervolgens voor kiest om toch alles, incl. namen hier neer te zetten vind ik dat zeer onkies.
Tot die tijd wist helemaal niemand op Bokt dat ik dreigmail ontvang en al helemaal niet welk idee ik daar over heb.
Het is nl. begonnen met een topic over een voorval in Den bosch en mijn mail is helemaal niet ter sprake gekomen.
Ik snap ook niet wat Bart er mee wil bereiken dat zomaar op Bokt neer te zetten Verward

Maar ik begrijp hieruit dat er dus meer Bokkers zijn met het idee dat een PB zeker niet PRIVE is....

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:30

Dat is het net, we willen meer duidelijkheid, gelijkheid voor iedere bokker.
Dat wordt hier serieus in twijfel getrokken.
Ze meten hier met 2 maten.

De ene krijgt een slot op z'n topic, de ander z'n topic wordt direct verwijdert, weer anderen blijven gewoon open, (is dit geen vorm van voortrekkerij????) ook al weten moderators donders goed waarover het gaat! Het ligt er maar aan wie er gekwetst wordt, daarvan hangt de actie 'slotje' , 'verwijderen' of 'open laten staan' vanaf.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:31

Niet om het een of ander Ilindra, maar wie de persoon was waar het topic over ging was imo al vanaf het eerste bericht erg duidelijk.

@Kattebeest: de reden dat het betreffende topic verwijderd is en niet gewoon geslotterd is imo vrij duidelijk en ook al aangegeven door de mods.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:33

Voor mij niet hoor Sylvia, ik kende die user niet eens!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:35

Sylvia schreef:

@Kattebeest: de reden dat het betreffende topic verwijderd is en niet gewoon geslotterd is imo vrij duidelijk en ook al aangegeven door de mods.

Ja, dat begrijp ik.
Maar wat ik niet begrijp is waarom andere gelijkaardige topics niet gelijkaardig behandeld worden.

DAT is waar ik de moderators op attent wil maken!
Laatst bijgewerkt door caro_vt op 10-02-05 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:36

Sylvia schreef:
Niet om het een of ander Ilindra, maar wie de persoon was waar het topic over ging was imo al vanaf het eerste bericht erg duidelijk.

Heb je van mij ooit ergens gelezen dat ik dreigmail ontvang en wie ik daar van verdenk???
Nee dus, ik heb ervoor gekozen dat alleen aan Bart te laten weten, omdat ik vind dat het verder niemand wat aan gaat.
Dat hij vervolgens de beslissing neemt dit openbaar op BOKT neer te zetten ondanks dat ik hen uitdrukkelijk heb gevraagd dit niet te doen vind ik beneden alle peil.

Het enige topic wat wij hebben geopend (en wat meteen weer werd gesloten) ging over een voorval in Den Bosch op de Hengstenkeuring en zeker niet over de inhoud van mijn mailbox........

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:37

kattebeest schreef:
Sylvia schreef:

Ja, dat begrijp ik.
Maar wat ik niet begrijp is waarom andere gelijkaardige topics niet gelijkaardig behandeld worden.

DAT is waar ik de moderators op attent wil maken!

Dat is nou juist net het probleem hier. Er zijn bepaalde mensen die ontzettend voorgetrokken worden hier!!
Als iedereen gelijkwaardig behandeld werd zou een hoop schelen!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:41

Tja wat zal ik zeggen.
De inhoud van bovenstaande PB heeft nooit op MP gestaan. Er staat een PB van een andere meer algemene strekking. Nu begrijp ik waar de verdenking vandaan komt.

Ik bewerk foto's. Voor alle posters van dingetjes van de dag. En voor de mensen die geen upload hebben, heb ik ook wat foto's op het net gezet. schuldig aan uploaden van foto's van Saar Bloos