De doofpot het origineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro_vt

De doofpot het origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 12:43

Waarom verwijdert Bokt topics? Is er iets dat wij niet weten mogen of wat niet gezegd mag worden?

Het gaat om dit topic dat op fokt wèl gevoerd mocht worden.
Je kon er op bokt toch ook gewoon een slotje opzetten?

http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=1018

Ik ben benieuwd....
Laatst bijgewerkt door Jantien op 10-02-05 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: De doofpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:49

Bokt is bokt, fokt is fokt.
Lijkt wel een strijd te gaan worden tussen die 2 fora. Met name hoe er op fokt negatief over bokt gepraat wordt....

Nouja, ik zeg maar niks meer, anders val ik in herhaling

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:52

Dat zegt dan weer meer over fokt dan over bokt Cool

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:56

stef schreef:
Bokt is bokt, fokt is fokt.
Lijkt wel een strijd te gaan worden tussen die 2 fora. Met name hoe er op fokt negatief over bokt gepraat wordt....

Dit was een "incident" tussen bokkers, wat hier niet neergezet mocht worden dus werd het naar fokt verplaatst...

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 13:02

Volgens mij zijn er vele bokkers lid van Fokt en vele fokkers lid van bokt.

Ik snap nog steeds niet de reden van het verwijderen.
Vaak komt er gewoon een slotje en daalt het topic vanzelf.
Ik wil wel eens horen wat de beweegredenen hiervan waren?!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:11

Lijkt mij trouwens dat dit op FZ hoort Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:21

Romkabouter schreef:
Lijkt mij trouwens dat dit op FZ hoort Knipoog
Inderdaad, vandaar dat ik het even verhuis.

Om even antwoord te geven op je vraag.
Nee dingen worden niet in de doofpot gestopt.
Berichten worden verwijderd als ze niet overeen komen met wat volgens de regels op Bokt toegestaan is.

Verder zijn Fokt en Bokt twee aparte fora waar een aantal dezelfde mensen zitten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:34

wat was er dan verkeerd aan dat topic?
stond mi hooguit verkeerd en had op verslag van de dag moeten staan...

Ik ben ook van mening dat er met 2 maten wordt gemeten. En er zijn voorbeelden genoeg op bokt te vinden (ook zonder zoekfunctie Haha! ) die gelijk zijn aan het verwijderde topic en niet eens op slot gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:57

Alane, als je die tegenkomt, even TEMmen. Bokt is nog steeds niet wat het voor de verandering naar de nieuwe versie van de software is geweest. Misschien is het topic gewoon niet gezien door de moddies.

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:10

Er was een probleem tussen een aantal bokkers. Dit speelde zich buiten bokt af. Dan is het toch gek om dat op bokt op een dergelijke manier aan te kaarten. Dat doe je persoonlijk. Dat lijkt me ook de reden dat dit topic verwijderd is. Er staat de betreffende mensen niets in de weg om het op de persoonlijke manier op te lossen. Ik ben bang dat men iets anders voor ogen had met het topic dan het oplossen van het probleem, bvb zwart maken/steun zoeken/ontmaskeren.

Disclaimer: ik ken geen van alle mensen in dit verhaal, ik heb geen persoonlijke mening over het verhaal en denk dat hoe onaardig/gemeen/oneerlijk mensen ook zijn, dat het geen nut dient om daar een topic over te openen.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 14:22

Er zijn wel meerdere problemen tussen bokkers (ook buiten bokt) die hier wel degelijk uitgevochten / aangekaard / uit de sloot gehaald worden / etc.

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:35

kattebeest schreef:
Er zijn wel meerdere problemen tussen bokkers (ook buiten bokt) die hier wel degelijk uitgevochten / aangekaard / uit de sloot gehaald worden / etc.

Wellicht ontgaan die de mods. In dit geval zal denk ik ook wel meegespeeld hebben dat men een hoop gekaffer en verhitte gemoederen voorzag. Ik kan me goed voorstellen dat men alle ellende voor wilde zijn. Het lijkt mij geen slechte beslissing.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 15:18

ben wel benieuwd naar het topic, maar kan het niet vinden op fokt...
in welk forum staat het?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:13

alja schreef:
ben wel benieuwd naar het topic, maar kan het niet vinden op fokt...
in welk forum staat het?

Link staat toch duidelijk aangegeven in het eerste bericht...

http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=1018

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:09

De regels op Bokt zijn behoorlijk duidelijk over het uitvechten van persoonlijke vetes. Dat dat op Fokt.nl wel mag dat is een beslissing van de beheerders van Fokt, ik hoop voor hun dat het daar wel werkt.

Op Bokt is het iig not done om problemen publiekelijk uit te gaan spelen. Natuurlijk gebeurt dat, dat gebeurt zelfs iedere dag en dat zal ook lang niet altijd aangepakt of zelfs maar opgemerkt worden, daarvoor zijn er gewoon teveel berichten, teveel gebruikers en zijn er ook teveel steken onder water die wij (als mods) gewoon niet door hebben omdat we de achtergronden van de Bokkers niet allemaal kennen. Als er dan echter topics gestart worden alleen om aantal gebruikers een hak te zetten dan wordt zo'n topic verwijderd, lijkt mij een vrij normale gang van zaken eigenlijk, een slotje lost op zo'n moment niets op aangezien het bericht dan nog steeds door iedereen te lezen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:03

Dan heb ik een simpele vraag Bart. In een zeker topic van DePennyBitch werd er door de moderators gevonden dat er steken onder water naar haar gegeven werden. Dat ze "gepest"werd.
Dat topic is gesloten.

Dit topic is verwijderd.

Kun je misschien uitleggen wat in hemelsnaam het verschil is tussen deze topics, zodat de ene alleen op slot ging en de andere verwijderd is?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:32

Dat kan ik wel maar dat ga ik niet doen Lachen Die vraag kunnen we dan nog wel een paar duizend keer herhalen en ik kan mijn tijd wel beter besteden. Wij vonden dat op dat moment de beste oplossing, is ook al tig keer uitgelegd. Daar kan je je bij neerleggen of je blijft er de komende jaren over doorzeuren. Dat hoofdstuk is voor mij nu toch echt afgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:48

Maw, het ligt er maar net aan wie lijdend voorwerp is. Als je goed leest gaat het mij niet om mijn OW, maar in het verschil van behandelen van dergelijke topics. Ik begrijp dat je er geen antwoord op hebt, hoe voorspelbaar! Clown

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:30

Faye, maak er van wat je er van wilt maken... Als alle topics netjes in categorieen in te delen waren en we dus van 'dergelijke topics' zouden kunnen spreken dan zou dat het werk van het moderator team heel wat makkelijker maken. Ik vind het topic waar het hier over gaat en het topic dat jij noemt iig totaal niet vergelijkbaar.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 20:03

faye schreef:
Maw, het ligt er maar net aan wie lijdend voorwerp is. Als je goed leest gaat het mij niet om mijn OW, maar in het verschil van behandelen van dergelijke (vergelijkbare) topics. Ik begrijp dat je er geen antwoord op hebt, hoe voorspelbaar! Clown

Tja, je moet wel hard kunnen roepen........ Haha!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:39

Ik had het topic gelezen en vondt het een net stuk, stonden ook geen namen in vermeld.
Geloof echter niet dat het hier om een vete ging maar over een voorval in Den Bosch waar je je vraagtekens bij kunt zetten of mensen op zo'n manier met elkaar om horen te gaan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:06

Als ik zo het topic op Fokt lees dan is 't wel degelijk een vete, maar dat terzijde...

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:15

Hier worden zoveel vetes uitgevochten onder de neus van onze moderators...... Bloos

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:24

Dan TeM je toch gewoon?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:43

ik heb hier eens een tijdje over zitten denken en ik ben er nu uit wat me stoort aan deze actie. Er verschijnen op bokt zeer regelmatig berichtjes over wat men nou weer voor verschrikkelijks heeft meegemaakt met de verzorger/eigenaar/mensen tijdens een buitenrit/leraren/ouders/cavia/shetlandpony/zusje/automobilist (streep door wat niet van toepassing is Tong uitsteken ) en dat mag allemaal tenzij het echt onbetamelijk is. Prima wat mij betreft, 95 % sla ik toch over en de rest vergeet ik meteen weer. Er komen geen slotjes op, het verdwijnt niet, het enige wat er gebeurt is dat het in de grote hoop van berichten weg zinkt.
Nu is er een berichtje geschreven - ik ga er even vanuit dat het berichtje en de TS idd identiek is aan de tekst op fokt - door iemand die nou bepaald niet bekend staat als relschopper en kon ik er iig geen bokker uithalen. TS heeft een - minder geslaagde - ervaring op de HK in DB gehad, meldt deze en hey presto: de zaak verdwijnt in cyberspace.

Bij mij roept dat grote vraagtekens op, en kennelijk ben ik niet de enige.

En wat die vete betreft, voor zover ik de 10 pagina's op fokt heb gelezen, heeft TS absoluut geen vete met de persoon in kwestie. Dat andere personen dat wel hebben, is weer wat anders maar dan klopt er iets niet in de argumentatie.