Ongewenst witte rand in Photoshop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMelo

Ongewenst witte rand in Photoshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 12:55

Hallo,
Als ik een deel uit een foto kopier in Photoshop, dan klik op nieuw en dan plakken doe, komt er een wit randje om de foto heen.
Als ik de foto dan opsla, blijft dit witte randje er omheen.
Dit is pas sinds enkele dagen zo...
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!

Snader

Re: Ongewenst witte rand in Photoshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:39

Misschien zijn de afmetingen van de nieuwe afbeelding groter dan die van het geknipte deel.

Kan je na het kopiëren niet kiezen voor "plakken in een nieuw venster" of iets dergelijks? Die optie heb ik namelijk zitten in de software van de concurrent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:33

Snader: nieuw document krijgt automatisch de afmetingen van de afbeelding die je onder de copy-paste hebt zitten in Photoshop.

Verder, plientjuh: is dat met alle afbeeldingen zo of met één specifieke? Als 't met een bepaalde foto voorkomt of bijvoorbeeld met foto's van een bepaalde site kan het misschien zijn dat dat witte randje er al omheen zat in het origineel?

Verder géén idee, maar lijkt me inderdaad behoorlijk irritant... Zal later nog eens kijken of ik misschien iets kan vinden...

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 16:59

De foto's die ik wil bewerken, heb ik zelf gemaakt, zit op originele foto dus geen randje!
Ik los het nu tijdelijk op door de canvasgrootte -2 te doen, maar dat is veel meer werk!