Traag internet, antivirus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zitaswoon

Traag internet, antivirus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:25

Hoi,

Ik heb sinds een goede week problemen met de snelheid van internet... Met name, de snelheid is er niet meer Clown

Gisteren naar de internetprovider gebeld, deze hebben internet getest (en wat ze ook doen), maar aan de verbinding of downloadlimiet ligt het dus niet, het pc moet op de pc zitten...
De man die ik aan de lijn had, zei dat het de antivirus kon zijn... Ik heb Panda antivirus + firewall, bescherming staat op hoog, voert automatisch updates uit, maar ik heb er tot een week geleden nooit problemen mee gehad.
Verder ook geen nieuwe programma's op de pc gezet ofzo. Het is overigens niet de pc, maar alleen het internet dat traag is...

Heel vervelend, een pagina laden duurt soms wel een paar minuten, niet erg gezellig dus...

Help! Iemand een idee of oplossing?

Anoniem

Re: Traag internet, antivirus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:44

Koop je wel elk jaar een versie antivirus software? Na een jaar verloopt hij namelijk en kan je makkelijk besmet worden omdat je de essentiele updates niet meer binnen krijgt.
En hoe zit het met de defragmentatie?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:45

Even je virruscanner uitschakelen en kijken of je verschil merkt.
Dan weet je snel genoeg of dat de boosdoener is.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 18:37

@Chiqa, jep, ieder jaar wordt de antivirus netjes bijgehouden, daar ligt het niet aan.
Defragmentatie kan ik altijd eens doen, snachts dan:)

Firewall uitschakelen geeft zo direct geen verschil, antivirus geeft beetje, maar niet superveel...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:40

Wij hebben ook Panda Antivirus (helaas helaas helaas), ik vind dat ie enorm vertraagt.. En die wordt regelmatig ge-updatet. Jammer genoeg vind mijn pa & de man die de computers regelt voor ons enz niet dat er door Panda daadwerkelijk wat vertraagd wordt. Dus mag ik niet veranderen van antivirus.

En ja ik weet wel zeker dat het Panda is aangezien wij vroeger op onze laptop Norton hadden en sinds Panda erop staat is die enorm vertraagt.

Overigens vertraagt hij tegenwoordig wel stukken minder dan vroeger (don't ask me why).
Wat wij wel eens deden was de firewall uitzetten, internet aanzetten, firewall weer op en verder surfen. Dan ging het opeens wel. Lachen