Ik weet het niet meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Reden_

Ik weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:53

Halo bokker-techneuten!

Ik moet voor school een Notebook/laptop.
En ik weet dus echt niet meer wat ik moet nemen. Bloos
Zoveel processors, grafische kaarten. types, merken. etc. dat ik door de electronica de geschikte laptop niet meer zie. Bloos Clown

Welke processor
intel pentium Celleron
Intel pentium Dual Core
Intel Core 2 Duo
Amd Turilon
Amd turion?
Enz...
Wat is nou het beste, en wat het minste. Is er iemand die voor mij een rijtje kan makken. Met op 1 de beste en bijv 5 de minste?

Welke grafische adaptor?
nVida Geforce
ATI Mobile
Intel Graphic media accelerator x3100
enz...
Wat is nou het beste?

Geheugen video adaptor?
Up to 358 MB (shared memory)
Up to 1535mb (shared memory)
Wat is dat nou eigenlijk? tussen de cijfers zit best wel veel verschil namelijk.

en moet ik dan gaan zoeken naar een:
Fiutsu siemens, Hp, Sony vaio, Packerd Bell, acer, Dell, asus of samsung?
En naar wat juist niet?

Zelf vind ik de Samsung R510-FS07NL een erg mooi ding. Denken jullie dat dit een goede is? iemand ervaring?
http://www.dixons.nl/De_online_winkel/P ... fault.aspx

Kunnen jullie mij helpen? Bloos Clown

Anne,

Mijn eisen: Photoshop (fotobewerking), word + excel en de reutemeteut.
Zwaardere programma's, Muziek af kunnen spelen. Wifi (draadloos internet) Dual layer Dvd.

Reden_

Re: Ik weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 07:39

Niemand die mij kan helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:45

Geen Siemens, dat is in iedergeval mijn eerste tip, zelfde voor Packard en Bell.
Intel Core 2 Duo is over het algemeen een hele sterke processor, daarbij een ATI grafische kaart levert een goed resultaat. Ik zou voor een zo groot mogelijk werkgeheugen gaan, een goede harde schijf (minstens 120 gig voor een laptop) en daarnaast een externe nemen. 15,4 inch als je hem ook mee moet nemen voor het beeldscherm. Tevens zou ik kijken of je windows XP kan krijgen, omdat dit nog stabieler draait dan Windows Vista Ja

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:47

Tja, wat wil je ermee doen? Ik heb zelf een simpele Packard Bell, al twee jaar, en hij werkt perfect. Hij is nog net zo snel als in het begin, etc. Gekocht bij de It's. Mijn broer heeft toen een laptop gekocht bij een computerzaak hier, een Asus dacht ik, in ieder geval een flink dure, en die is nu al kapot. Dus het zegt niet alles.. en het ligt eraan wat je ermee wilt!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:50

zelf heb ik een Compaq... ligt er idd aan wat je er mee wilt gaan doen...
off...eventueel na vragen in een pc zaak, die moeten je wel kunnen adviseren hoe en wat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:55

Ik zou naar een goede winkel gaan en daar aan iemand voorleggen wat je wil, daar weten ze dan wel welke je moet hebben. Maar wel naar een bekendere winkel gaan.. en niet zo'n klein particulier zaakje..

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 16:09

@ unwritten: Tegen mij werd idd ook al gezegt dat ik geen packerd bell moet nemem omdat die alleen zijn eigen programmas draait. En niet een er door school opgezet zwaar programma. Maar in de andere winkel zeiden ze dat dat weer makkelijk kan.
@ juul: dat is ook de reden dat ik het hier op bokt vraag.
Iedere keer ga ik weer naar een winkel met dezelfde vraag. En idere keer krijg ik weer een ander antwoord. Snap er nu helemaal niets van.

@ mariannedeb & neverstop:
Mijn eisen staan onderaan. & hij is voor school dus moet elke dag mee.

Denken jullie dat die samsung een goede laptop is?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:28

Ik heb een Acer (Aspire 9410Z) en ik ben er erg tevreden van!

Op je vraag of Samsung een goede keuze is, dat weet ik niet. Ik weet niemand die een Samsung laptop/pc heeft.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:28

Wij hebben zelf een Fujitsu Siemens (zelfs 2 denk ik)-gewone computer- en laptop is van HP. Ik weet niet waarom de eerste afgeraden wordt want ik ben er heel tevreden van. Van de HP wat minder.. Zou je aanraden om wat anders te nemen dan HP. Met Samsung heb ik alleen gsmervaring. Clown
Packard Bell vind ik ook niet alles.

Imo kan je 2 merken uit je lijstje schrappen en met de rest kan ik je niet zo helpen.. Ooit allemaal geleerd, maar da's 2 jaar geleden en ik vond het nooit erg interessant dus is het allemaal 'vervlogen' ondertussen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:49

Laptops van Fujitsu Siemens zijn heel onstabiel Knipoog

Bij mij op school, zijn er de afgelopen 2 jaar denk ik een stuk of 60 reparaties alleen al aan Siemensen gedaan. Mijn siemens is dan nu ook vervangen voor een apple.. mijne is 4 keer gerepareerd..

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:31

@ unwritten, Ik had ook al gehoord dat de siemsen fiutsu niets is. voor school omdat ze onstabiel zijn en de service slecht is.
Maar dan vraag ik me toch af waarom school ze adviseerd....

@fiekhe: Ik dacht zelf dat de HP juist wel een goed merk is voor Laptops.

OOk hoop ik dat er wat mensen zijn die mij kunnen zeggen of de processor, 't geheugen etc. voldooet aan mijn eisen.
Ik weet niet goed welke processor je voor photoshop nodig heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:37

Uhuh mijn school adviseerde ze ook, maar nu hebben ze apple hoog in het vaandel staan Ja

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:58

Nou ik vind hem echt vreselijk... Clown
Is ondertussen een maal hersteld, maar hij blijft vervelend doen en men kan niet vinden wat er aan de hand is. Het is geen virus.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:56

Unwritten schreef:
Uhuh mijn school adviseerde ze ook, maar nu hebben ze apple hoog in het vaandel staan Ja

Haha ja, leraren hebben allemaal een apple, terwijl er in de brief die ik gekregen heb toch écht word gezegd dat ze uitgaan van een Windhooslaptop Vork

Ik heb juist weer goeie ervaringen met HP en helemaal geen goeie ervaringen met Acer, maar de verhalen hierover verschillen zo erg dat ik er geen uitspraken meer over wil doen Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:26

Ik weet niet meer wat mijne allemaal heeft en kan, maar ben er wel tevreden mee. Ik heb een Toshiba Satillite (welk type weet ik niet meer, iets met 135 op 't einde geloof ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:22

NaNi schreef:
Unwritten schreef:

Haha ja, leraren hebben allemaal een apple, terwijl er in de brief die ik gekregen heb toch écht word gezegd dat ze uitgaan van een Windhooslaptop Vork

Ik heb juist weer goeie ervaringen met HP en helemaal geen goeie ervaringen met Acer, maar de verhalen hierover verschillen zo erg dat ik er geen uitspraken meer over wil doen Knipoog

En die leraren hebben hem allemaal via school gehad Bloos!
Al zijn er 2 of 3 leraren die echt puur met windows werken Tong uitsteken