Extra geheugen of nieuwe harde schijf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moiryn

Extra geheugen of nieuwe harde schijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 18:12

Ik heb mijn pc al zo'n 4 jaar schat ik. In het begin was hij zeer snel, maar aangezien ik er nu allerlei dingen op heb staan die niet wegkunnen heb ik nog 4 gb over van de 19. Ik speel Sims 2, had 4 uitbreidingen erbij en toen werd mijn pc erg sloom. Heb 2 uitbreidingen verwijderd, dus kreeg ik wat ruimte terug. Maar aangezien er allerlei dingen niet kloppen aan mijn pc, bijvoorbeeld dat ik sommige dingen niet kan openen omdat ik rundll.exe mis, en zo nog wel meer dingen.

Ik wil dus iets voor mijn pc kopen, waardoor ik meer geheugen heb en meer op mijn pc kan zetten. Maar ik weet niet wat makkelijker is, een extra geheugenkaartje kopen, of een nieuwe harde schijf. Ik heb al wat rond gekeken op internet en dan zie ik dat een geheugenkaart met behoorlijk wat geheugen niet bepaald goedkoop is, terwijl een nieuwe externe schijf met 250gb ongeveer hetzelfde kost.

Heeft iemand een idee wat ik moet kiezen?

Stiekem snap ik niks van computers, weet dus ook niet wat de snelheid enzo bevordert...

Snader

Re: Extra geheugen of nieuwe harde schijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:15

Moiryn schreef:
In het begin was hij zeer snel, maar aangezien ik er nu allerlei dingen op heb staan die niet wegkunnen heb ik nog 4 gb over van de 19.

Het is niet veel, maar 4 gb is voldoende om de PC naar behoren te laten werken. Het lijkt me niet dat jouw PC hierdoor langzamer is geworden.

Aangezien je de PC al vier jaar hebt en je bepaalde dingen niet meer kan openen, vermoed ik dat de PC softwarematig niet lekker meer in elkaar zit. Lachen Als je een back-up van je bestanden maakt (op een externe harddisk) en Windows er opnieuw op zet, dan is je PC waarschijnlijk weer de oude (snel, zonder foutmeldingen).

Het lijkt erop dat je de termen werkgeheugen en opslaggeheugen door elkaar haalt. Extra werkgeheugen kan de laadtijden van de PC verkorten en ervoor zorgen dat je meer programma's tegelijk kan draaien zonder dat de PC er veel langzamer van wordt. Hoeveel werkgeheugen heb je er nu in zitten en kan je omschrijven hoe actief de harddisk is als je gewoon bezig bent?
Je harddisk is alleen voor de opslag van bestanden. Als je een harddisk erbij koopt kan je dus meer programma's, documenten, muziek, etc. opslaan.