Tekentablet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

Tekentablet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 19:07

Polivy

Re: Tekentablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:07

De producten waar je naar linkt kan ik niet zien, maar kan je wel eea vertellen.
De prijzen kunnen heel erg verschillen door de volgende elementen:
- merk
- opties op tablet
- bijgeleverde software
- schermgrootte.

Volgens mij zijn dat de belangrijkste dingen. Hoe geavanceerder een product, hoe duurder.
Mijn ervaring is: de meeste opties op het tekentablet zelf heb je niet zo nodig. Ik gebruik ze zelden en mijn klasgenoten ook niet echt geloof ik. Wel is het fijn om een redelijk gangbaar (niet te klein dus!) formaatje te hebben. Ik zou ook gewoon bij een aantal winkels eens informeren en vergelijken. De prijzen kunnen nogal eens veel verschillen!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:15

Ik heb het kleinste formaat Wacom (Grapphire 4), en ik zou niet weten waarom ik een grotere zou moeten hebben.
Deze doet alles wat ik wil (digitaal tekenen, als muis gebruiken).

Bij een grotere moet je alleen je hand meer bewegen imo?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:36

highwaykind schreef:
Ik heb het kleinste formaat Wacom (Grapphire 4), en ik zou niet weten waarom ik een grotere zou moeten hebben.
Deze doet alles wat ik wil (digitaal tekenen, als muis gebruiken).

Bij een grotere moet je alleen je hand meer bewegen imo?
Het is denk ik maar net wat je gewend bent, wat je er mee doet en wat je fijn vindt. Heb zelf een medium en soms met tekenen vind ik 'm wat te klein. Of met het gebruiken als muis. Maar goed, red me er prima mee daar niet van Haha!

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:33

De grotere is geen gewoon tablet maar een beeldscherm waar je als het ware op tekent. Ik denk dat die kleine het wel goed zal doen. Heb zelf een grotere (A5) en die koste toen rond de 200,- euro. Vind hem zelf wel fijn omdat je niet te krap zit, maar hij wel wat preciezer is.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 17:24

Bedankt allemaal! Ik ga denk ik die kleine kopen. Volgensmij is 50,- een redelijk goedkope prijs maar ik denk niet dat het een flutding is.