Mac for windows?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Mac for windows?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 23:01

Tja, de titel zegt het al, iemand ervaring?

Vandaag bestelde ik een nieuwe laptop, een HP Pavilion DV2899 voor de geinteresseerden, waar natuurlijk Vista op draait. Nu ben ik sowieso nog niet zo'n grote fan van Vista, maar daarnaast werk ik vooral heel graag met mac. Een collega van m'n vriend wees ons er op dat er sinds kort ook Mac OSX voor een windows pc te krijgen is... Lijkt mij reuze handig, want behalve dan dat ik graag met mac werk, heb ik ook alle software die ik voor mijn opleiding straks nodig heb (cs3 onder andere), voor mac liggen, en voor vista niet Tong uitsteken
Dus vandaar, ik ben erg benieuwd of het stabiel draait en tegen wat voor problemen ik aan ga lopen als dit doorgaat...

Stoeptegel

Re: Mac for windows?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:48

jup osx86. Das een gehackte versie van osx en die is 'vrij' te downloaden. Maar het werkt niet op alle computers. Eigenlijk is het speciaal ontwikkeld voor apple's hardware en in principe wordt andere hardware niet ondersteund.
Maar op sommige computers werkt het gewoon prima. Op mijn laptop werkte de netwerkverbinding niet dus dan heb je er weinig aan.

Ze hebben er ook een wiki bijgemaakt waar veel info de vinden is. Volgens mij was er ook ergens een lijst welke steeds door gebruikers bijgehouden werd bij welke laptop/computer welke dingen wel goed werkte en wat niet.
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 20:45

Dat een een gehackte versie was wist ik al, noemde 'm al gekscherend Hackintosh Knipoog
Heb vandaag gesproken met onze IT-beheerder/leverancier (van hem hadden we de tip) en die zei inderdaad hetzelfde. Het werkt wel, maar streaming doet het niet, en er waren bij hem inderdaad ook netwerkproblemen zei hij...

Ben nu druk bezig Vista te herinstalleren (HD in 2 partities verdeeld, en ik ga dus als het goed is de 2 systemen naast elkaar draaien Knipoog

iig bedankt voor je link!! Zal hier wel ff updaten of ie werkt of niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:14

Hmm, volgende keer een Mac kopen en daar Windhoos op installeren? Other way around is een stuk gemakkelijker Haha!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 10:10

Klopt Knipoog Mijn voorkeur ging ook uit naar een Mac, maar mijn portemonnee stond dat niet toe, helaas Tong uitsteken