Laptop aangeschaft-juridisch advies gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Laptop aangeschaft-juridisch advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 09:38

Hallo,

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet.
Ik heb eind april een laptop gehad, helemaal blij met dat ding heb er hard voor gespaard, maar de laptop moest terug omdat hij regelmatig uitviel.
Ik heb voor de zekerheid het bedrijf gebeld waar ik de laptop heb gekocht, hoe ging het met garantie en tijdens opsturen. Moest ik hem verzekerd verzenden of niet?
Ik heb de laptop netjes ingepakt, met de 'eierdozen' om de randen, netjes in de doos, die doos in een grotere doos met van die luchtzakjes.
Netjes de doos dichtgeplakt en opgestuurd.

Afgelopen vrijdag heb ik de laptop terug gekregen van de fabriek. Bij het open maken van de doos schrik ik me wezenloos, de laptop ziet er niet uit en zo heb ik hem absoluut niet opgestuurd.
Ik vind het belachelijk dat ik de laptop zo heb terug gekregen, vol met krassen en beschadigingen.
Er zit ook geen reparatiebon bij dus wat ze ermee gedaan hebben weet ik echt niet.

Ik heb direct gebeld naar wara ik de laptop heb besteld, ze vonden het erg vervelend. Heb toch een tijdje met ze aan de telefoon gezeten en later zelfs nog terug gebeld.
Ik moest naar de fabriek zelf bellen, omdat de laptop daar als laatste is geweest. Ik heb er een jaar garantie op zitten en ik zou dan gewoon een nieuwe moeten krijgen werd mij verteld.

Ik bel naar de fabriek zelf op en daar is het gezeur.
Ze komen telkens met een andere achternaam van mij en zoeken daar op.
Uiteindelijk hebben ze de goede en blijkt dat mijn laptop nog daar ligt bij de fabriek (huh, maar die van mij ligt toch echt thuis, de instellingen staan nog precies hetzelfde en mijn foto's staan er zelfs nog op) Verward

Acer vertelde verder niet te willen helpen.
Tja wat moet ik hie rnu mee Verward Ik ben zeker bereid elke dag even aan de telefoon te hangen, dan maar op die manier. Maar ik zou wel graag willen weten welk recht ik heb hierin?

Alvast bedankt.

Mi_Amore

Re: Hulp gezocht, laptop aangeschaft, maar na reparatie (problee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:46

Pff ik heb ook een Acer en ik kan wel zeggen, nooit meer! Overigens zijn ze toch wel verplicht 2 jaar garantie te geven. Misschien hebben ze je gegevens op cd rom gezet en op de verkeerde laptop teruggeplaatst. Heb je het serienummer van je laptop al gecontroleerd met hetgeen op de doos staat? Dan kun je 100% bewijzen dat het niet de jouwe is. Waar heb je hem gekocht? Want het is toch ook wel een beetje de winkel waar je hem kocht die ervoor moet zorgen dat ie volledig in orde moet terugkomen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:51

Het bedrijf waar jij de laptop gekocht heeft hoort die voor je op te lossen. Probeer die eerst aan het werk te krijgen zij hebben meer invloed bij die fabriek dan jij als particulier hebt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:14

Katja schreef:
Het bedrijf waar jij de laptop gekocht heeft hoort die voor je op te lossen. Probeer die eerst aan het werk te krijgen zij hebben meer invloed bij die fabriek dan jij als particulier hebt.

Klopt en daarom koop ik zit soort gevoelige dingen niet via internet vooral als ik er geen verstand van hem (bij computer heb ik dat wel).

Probeer eens op te zoeken waar de fabriek zit of een service centre en ga er dan heen. Dan heb je net wat meer te vertellen. En idd de winkel zelf hoort dit op te lossen.

Ook voortaan als hem opstuurd al je persoonlijke gegevens eraf halen mensen kunnen hier misbruik van maken. Gooi ook je favorieten en andere persoonlijke website en inloggegevens eraf.

Was dit een erg goedkope laptop (rond 600 euro)?. Die hebben vaker dit problemen mensen denken goedkoop uit te zijn maar kopen prut en zij verdienen geld aan de reparaties Haha!.
Daarom spaar liever wat meer en koop er een van betere kwaliteit en hardere casing.

Succes.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:41

LZP -> TV

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 13:40

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb contact opgenomen met het bedrijf waar ik de laptop besteld heb, zij zijn bereid ook contact op te nemen met de fabrikant.
Het mooie is, ik wordt constant van het kastje naar de muur gestuurd, wordt er onderhand echt ziek van. En elke keer weer andere informatie die ik krijg van die mensen.
Ik snap er nu niets meer van.

Het was een goedkope laptop, maar een duurdere heb ik niet nodig, we hebben eerder zo'n laptop besteld en geen problemen mee gehad. Lachen
Je koopt iets en gaat er vanuit dat het goed is, is het niet goed ga je er vanuit dat de service wat dat betreft goed is. Helaas hier dus niet Scheve mond Ook een duurder product kan niet goed werken. dus voor mij zegt dat niets Lachen

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:11

Ik wacht nu al 2,5 maand op mijn laptop (ook bij acer in reparatie). Duurde dit bij jullie ook zo lang? Ik zal volgende week er even achter aan bellen duurt me nu toch wel wat te lang...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 11:52

Er is al een tijdje niets meer geschreven hier, maar omdat ik toch geen nieuw topic wilde openen (het gaat om dezelfde laptop en dezelfde problemen).
Bij deze.

Inmiddels ben ik nog geen steek verder, ik heb de laptop opgestuurd en (mag ik namen noemen? dat is wat makkelijker) Bol zou samen met een bepaalde afdeling kijken naar de beschadigingen. Tijdje hoo rik niets meer, maar ik wil wel op de hoogte blijven van waar mijn laptop is.
Ik krijg weer leuk verschillende verhalen te horen, uiteindelijk heb ik een mail gekregen dat ze de laptop door gestuurd hebben naar Acer. Verder geen informatie daarbij.
Hier wordt ik dus niet goed van, dit was voor mij een goede les en ik raad andere mensen aan een laptop gewoon te kopen in de winkel.
Is er dan iets mis mee ga je er mee terug, maar nu gaat het moeizaam, via de telefoon en via mail.
Ik heb niet het idee dat ik serieus genomen wordt.
bergen geduld heb ik (en gehad), maar nu ben ik er echt ziek van.

Volgende week als ik nog niets hoor, dan zal ik eens contact opnemen met mijn rechtsbijstand, hopelijk dat zij me wat informatie kunnen geven of dit een normale gang van zaken is.

Wat ik trouwes ook wel wil weten; ikjuh, heb je je laptop al terug?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:54

Je zult waarschijnlijk toch bij Acer moeten zijn, omdat daar het NB vandaan komt. Sowieso is het altijd aan te raden, om eerst een back-up te maken en daarna je NB te retten (terug te brengen naar de fabrieksinstellingen) dan heb je sowieso alle software matige problemen uitgesloten. Mooi balen zeg dat het zolang duurt!

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:43

Marchador schreef:
Wat ik trouwes ook wel wil weten; ikjuh, heb je je laptop al terug?

Ja ik heb mijn laptop na 3 maanden eindelijk terug gekregen. Ik vond het echt belachelijk lang duren en bovendien heb ik er een extra laptop bij aan moeten schaffen omdat ik in de tussentijd 2 maanden in het buitenland heb gezeten en ik daar een laptop nodig had. Wat vreemd dat jou garantie via bol loopt trouwens. Bij mij ging het gewoon rechtstreeks naar acer.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:35

Ik ben momenteel opzoek naar een laptop. Ben dus veel aan het rond kijken en informatie aan het vragen. Mij werd bij verschillende winkels al verteld, dat ik niet voor Acer moet gaan.

Een man vertelde mij dat hij Acer niet meer in winkel heeft staan, omdat zij zulke slechte service hebben. Als er iets mis is met je laptop, en hij moet naar de fabriek, dat je je laptop dan wel 3 tot 6 maanden kwijt kunt zijn. En als ie terug komt, er nog een boel mis mee kan zijn.

Ik zou terug gaan naar de winkel. Misschien kun je een andere laptop krijgen van hun?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:17

O wat verschrikkelijk...
Marchador schreef:
Ook een duurder product kan niet goed werken. dus voor mij zegt dat niets
Lachen

presies, het moet gewoon in orde en ze behoren knap met je spullen om te gaan en je op zijn minst terug te bellen.
Is langsgaan geen optie?
Hoop dat rechtsbijstand iets kan doen voor je want nu wordt je steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:14

Langsgaan schijnt bij hun niet normaal te zijn en dus niet te kunnen, dit hebben wij al meerdere malen bij Bol neergelegd.

Sence, opzich is Acer geen slecht merk. Mijn schoonzusje heeft er ook één en die werkt prima! Het is alleen de pech dat als er wat mee is, de service inderdaad heel belabberd is.

Ik heb vandaag een mail gehad van Bol.com dat zij contact hebben opgenomen met Acer, de laptop is gerepareerd en wordt binnen enkele dagen bij mij aangeleverd. Ik ben heel benieuwd hoe ik hem nu terug krijg.
Ik wacht dit nog even af, ben ik tevreden is het prima, ben ik niet tevreden gaat de laptop direct weer terug, maar dan schakel ik inderdaad rechtsbijstand in.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:20

De laptop heb ik weer binnen gekregen.. Puur alleen de laptop.
Wij moesten de oplader meesturen, de boekjes, alles moesten wij meesturen.
Ik heb dus alleen de laptop ontvangen en waar de oplader is, waar de boekjes zijn.. dat mag Joost weten.
Tevens is de reparatiebon van Acer ook maar half..

Het is dus weer allemaal half.

Op het moment dat ik Bol net een brief schrijf krijg ik een e-mail.
Natuurlijk belden we Bol direct op dat er spullen missen en nogmaals de mededeling dat wat er toen ook op de laptop heeft gestaan of wat er ook op gevallen is, het niet bevorderlijk zal zijn voor de hardware aangezien het een kwetsbaar product is. We zouden binnen een week wat te horen krijgen van Bol voor een oplossing. En in plaats van een oplossing krijgen we weer een afwimpelende mail.

Ik ben dus absoluut niet tevreden, maar sta ook met mijn handen in het haar.. wat moet ik nu?

Is er misschien iemand hier die juridisch advies geven kan? Lachen

(Rechtsbijstand moet ik zowieso nog wel bellen, maar kan dat nummer van hun niet vinden, ik moet dus wachten tot mijn vader weer terug is)
maar alle tips en adviezen zijn zeer welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:20

ja tóch die rechtsbijstand, je zult ze toch nodig hebben kan je het nummer niet van internet afhalen je weet de maatschappijnaam toch wel?
Wat een geklooi zeg ik hoop dat er snel een oplossing komt voor dit gepruts, je heb inmiddels wel recht op een verklaring en een knappe afhandeling.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 14:13

Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels net mijn vader gesproken. Nee ik heb echt geen idee hoe die maatschappij heette anders had ik het inderdaad via internet opgezocht.

Ik heb een voorbeeldbrief van ze gehad en ga dat naar Bol opsturen. Krijg ik daar geen reactie op neemt rechtsbijstand het van me over.

Mijn ex vond altijd dat rechtsbijstand niet nodig was, maar ik heb er nu toch 2 keer gebruik van mogen maken.
Zeker een aanrader voor anderen ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:58

Ja tuurlijk, zijn ze voor in dit soort gevallen erg handig. Ze vragen meestal wel een eigen bijdrage maar dat heb je dr wel voor over als het om zulke dingen gaat.