vraagjes over een keyboard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

vraagjes over een keyboard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:28

1. geen idee of dit hier hoort Vingers aflikken

Maar ik ben een beetje aan het rondkijken voor een keyboard.
Nou heb ik daar totaal geen verstand van, heb wel ooit gitaar gespeeld.
Nu vroeg ik me dus af, waar moet ik op letten, is het te leren zonder te lessen, wat zouden makkelijke liedjes zijn, wat kost een keyboard gemiddeld en weet iemand een goede te vinden via marktplaats ( het liefst een beetje in de buurt van houten ) die dus ook niet te duur is, het is maar om af en toe lekker op te pingelen.

moonsparkle

Re: vraagjes over een keyboard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 19:10

niemand op bokt die een keyboard heeft of hier wat over weet?

_Shaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:54

Jaah ik heb een keyboard!!, ik heb hem idd ook van marktplaats ik zelf les ook niet want ik speel gitaar! Haha!
maar net zoals jij als zei is het gewoon voor af en toe Knipoog
ik heb mijn keybaord voor 50 euro gekocht! en ik kreeg er nog 2 boekjes bij
wat wil je nog meer weten?? Clown

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 18:36

_Shaan_ schreef:
Jaah ik heb een keyboard!!, ik heb hem idd ook van marktplaats ik zelf les ook niet want ik speel gitaar! Haha!
maar net zoals jij als zei is het gewoon voor af en toe Knipoog
ik heb mijn keybaord voor 50 euro gekocht! en ik kreeg er nog 2 boekjes bij
wat wil je nog meer weten?? Clown

Nu vroeg ik me dus af, waar moet ik op letten, is het te leren zonder te lessen, wat zouden makkelijke liedjes zijn, wat kost een keyboard gemiddeld en weet iemand een goede te vinden via marktplaats ( het liefst een beetje in de buurt van houten ) die dus ook niet te duur is, het is maar om af en toe lekker op te pingelen.

je hebt bijna al m´n vragen niet beantwoord Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:38

Keyboard is wel heel anders dan gitaar. Er zijn systemen dat je gaandeweg een aardig eindje kunt gaan pingelen, maar ik zou het heel knap van je vinden als je het allemaal zonder les denkt te kunnen doen.

Als je een cursus volgt via bijv. het LOI, krijg je geloof ik ook een instrument erbij.

http://www.loi.nl/Hobbyenvrijetijd/Muziek/PRD_000188

Edit: geen keyboard van de LOI, maar wel flinke korting als je er een besteld.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:43

mijn broertje heeft ook een heel mooi keyboard van Yamaha met allemaal liedjes er op die je kan leren doordat ze bijvoorbeeld in het digitale scherm wel de noten laten zien en dat dus moet spelen en je dan dus een liedje leert, ook heb ik zelf 2 lesboeken van mn broertje doorgewerkt dat hij met les deed maar ik zonder en kan nu aardig accoorden en piano spelen..

ik zou als ik jou was of via via aan lesboeken komen die je dan zelf kan bestuderen of gewoon op les gaan..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:51

[WWW] -> [TV]

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:22

Keyboarden zonder les is niet moeilijk... Ik speel ook gitaar zonder les Knipoog
Gewoon boekjes kopen bij de plaatselijke muziekwinkels (ik neem aan dat je wel noten kunt lezen?) en liedjes leren Knipoog
Als je nog geen noten kunt lezen of akkoorden kent, zijn daar ook boekjes voor te koop. Bovendien kun je het zo gek neit bedenken of het is op het internet te vinden!
Succes Knipoog

Sjakila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:22

Eigenlijk kun je wel het aller simpelste keyboard nemen (Het is toch maar voor af en toe).. Wel is het fijn als ie aanslaggevoelig is, dat wil zeggen: als je de toets harder naar beneden drukt, klinkt ie harder.
Verder zou ik er één nemen met 5 octaven, anders is het toch wel klein, dat speelt ook irritant als je iets verder bent.

'k Denk wel dat het goed is om les te nemen, anders leer je jezelf misschien dingen op een hele verkeerde manier aan en krijg je daar later last mee..