Spiegelreflexcamera, waar allemaal aan denken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura0303

Spiegelreflexcamera, waar allemaal aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 12:20

Hallo,

Nu ik iedere keer al die mooie foto's op Bokt zie, lijkt het me erg leuk om een digitale spiegelreflexcamera aan te schaffen. Ik heb er geen verstand van. Wat is een goede camera? Wat zijn belangrijke punten waar je op moet letten? Waarschijnlijk heb ik dit in het verkeerde topic geplaatst...

Bedankt! Groetjes Laura

MISTRAL94Jarig

Re: Spiegelreflexcamera, waar allemaal aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:44

Ik zou zeggen lees de testen er eens op na. Van daar uit kun je een selectie maken welke camera je hebben wilt. Ik zelf heb een Nikon en zou ook niet anders meer willen, zijn ook genoeg mensen die een Canon hebben en daar zeer over te spreken zijn Knipoog

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:50

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:53

Het topic hierboven is heel handig Ja
En inderdaad, Nikon en Canon zijn de beste merken. Als je een simpele, goedkopere spiegelreflex zoekt met veel mogelijkheden voor uitbreiding dan kun je denken aan de Nikon D50 (heb ik zelf, erg fijn) of de Canon 350D. Die twee zijn bijna hetzelfde, verschil zit hem vooral in het uiterlijk, de handgreep enzo. Allebei goed betaalbaar, en veel mogelijkheden, ook qua lenzen enz.

MISTRAL94Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:56

Ik vind die Nikon D50 en Canon Eos niet echt simpele camera's te noemen en in de goedkopere prijsklasses zit je rond de 300 euro incl. lens met merken als wat is het Sony ed. Overigens is de D50 niet of nauwelijks meer te krijgen aangezien de D40 daarvoor in de plaats gekomen is Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:02

Maar volgens mij kun je beter voor een c amera gaan met veel handmatige instelmogelijkheden en ook een 'auto' stand.
Waarom? om naar spiegelreflex over te gaan heb je toch wel wat kennis nodig. Als je een camera neemt met 10 of 12 keer optische zoom en een 'auto'stand met veel instelbare mogelijkheden, dan ben je al een heel eind.
Ik wil ook nog graag een spiegelreflex, maar de prijs is mij nog even te hoog. Ik heb nu een Fuji finepix 5500.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:08

Sony heeft toch bijna geen spiegelreflex camera's, of wel? Zeker niet voor 300 euro volgens mij.
D40 is inderdaad de nieuwe lowbudget camera van Nikon, maar die vind ik zelf niet erg fijn omdat je heel beperkt bent qua lenzen.

De D50 vind ik zelf wel een heel erg simpele camera, veel automatische standen, duidelijk menu. Maar dat is denk ik persoonlijk.

MISTRAL94Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:20

Hij is fijn in gebruik ik heb hem zelf ook maar ik vind hem zeer zeker niet in de goedkope prijsklasse vallen. Er zijn spiegelreflexcamera's van rond de 3 a 400 euro incl. lens, kan alleen zo de merken niet bedenken in deze prijsklasse ook omdat ik daar nooit interesse in gehad heb. De D50 heeft zeker veel mogelijkheden qua lenzen. Ik moest toen kiezen tussen de D70, D40 en D50. D50 en D70 zitten weinig verschil in behalve de prijs! De D70 viel voor mij dus al af, die paar extra opties die de D70 had vond ik het prijs verschil niet waard Bloos De D40 had qua opties net weer meer mogelijkheden dan de D50 logisch ook dit is een nieuwere model. Ik vond hem alleen veel te klein niet fijn in de hand liggen maar dat is heel persoonlijk natuurlijk! Ik vond een mooie aanbieding incl. lenzen met een D50 na onderhandelen ging er nog wat van de prijs af dat is voor mij de doorslag geweest om voor D50 te gaan, ook omdat ik eerder met deze camera gewerkt heb en deze mij zeer goed bevalt.

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 19:16

Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Zal eens gaan kijken.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:23

RUI-->TV

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:54

Er is al een link naar het centrale topic geplaatst, hier een slotje. Lachen