.nl site maken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Pansy_

Berichten: 2492
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Overijssel

.nl site maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 00:01

ik weet niet of het hier goed staat, anders wordt het maar verplaatst.

Hoi hoi!

Ik wil voor mijn foto's graag een .nl site maken. Mijn broer is websitemaker en wil me er wel mee helpen, alleen hij kan pas over ongeveer 4 week mij helpen. Aangezien ik nu vakantie heb, wil ik er nu als het kan al een beetje mee bezig, zodat ik een beetje snap hoe het werkt.
Maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen.
Kan iemand hier mij daarmee helpen?
Als het niet lukt met de site, wacht ik een paar weken en dan helpt mijn broer, maar ik wil zoveel mogelijk zelf doen. Dus ik hoef niet te horen dat ik dom bezig ben, wel kan ik tips oid gebruiken Lachen
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen! Lachen

Groetjes Jolanda

_Pansy_

Berichten: 2492
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Overijssel

Re: .nl site maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 10:56

sorry, ik zie nu dat er meer zulk soort topics zijn. Bloos die bekijk ik eerst wel.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: .nl site maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:56

Ik weet niet of je handig bent in Photoshop oid, maar daar kun je alvast een layout in/mee maken zodat het over 4 weken duidelijker is voor je broer wat hij moet maken. Lachen

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: .nl site maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:57

En zet alvast teksten enzo op die je erop wilt zetten, scheelt al een hoop qua voorbereiding Knipoog

mellamoshan

Berichten: 4262
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: .nl site maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:59

even een stipje hier Knipoog
frontpage is ook een heel makkelijk programma, maar ik vind het wel heel beperkt wat betreft de layout

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: .nl site maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:00

Als je frontpage goed onder de knie hebt kun je er ook een heleboel mee. Maar nooit zoveel als dat je zelf een html-script schrijft, evt. gecombineerd met java/flash oid. Lachen

mellamoshan

Berichten: 4262
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: .nl site maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:02

Faelivrin schreef:
Als je frontpage goed onder de knie hebt kun je er ook een heleboel mee. Maar nooit zoveel als dat je zelf een html-script schrijft, evt. gecombineerd met java/flash oid. Lachen


kijk zo'n noob ben ik dus, ik ben intussen al afgehaakt Vork Bloos
frontpage heb ik nog niet zo geweldig onder de knie, maar gelukkig hoeft de site waarmee ik dan bezig ben ook niet te ingewikkeld te zijn. Knipoog

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: .nl site maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:33

Haha. HTML is hetzelfde als frontpage. Frontpage MAAKT alleen wat jij ZIET html, en als je het zelf kunt schrijven heb je meer mogelijkheden. Knipoog Frontpage is gewoon een programma waarin je ook HTML script schrijft, maar dan zie je wat je doet. Knipoog

mellamoshan

Berichten: 4262
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: .nl site maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:42

oh ok, ik snap wat je bedoeld Knipoog zo'n vermoeden had ik ook al, alleen verwoord je het wel mooi nu Knipoog haha

een domeinnaam moet je hebben om .nl site te kunnen krijgen toch? voor hoeveel en waar moet je dat dan aanvragen?

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Re: .nl site maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:54