CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 21:16

ik heb een DSLR de Canon EOS 350D en heb o.a. een 4 GB Compact Flash kaart. Die het goed deedt. Opeens geeft hij eror aan en kon ik er niks meer mee. Week later weer geprobeerd en hij deedt het. Net gebruikt en na zo'n 50 foto's weer eror. Nu blijft hij dit geven en kan ik de foto's alleen via de kaart in de PC te stoppen er op krijgen. Iemand een idee?

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:09

Mijn geheugenkaart doet sinds kort ook vaag. Wanneer ik de camera aan zet zegt hij dat er geen kaartje in zit, en dan moet ik 'm er weer in stoppen terwijl de camera aan staat. Dan doet hij het wel. Misschien harder erin stoppen ofzo? Nagelbijten / Gniffelen Of zit er vuil in? Desnoods laten nakijken bij fotozaak?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:09

Nee, hij is niet smerig volgens mij. Hij is nauwlijks gebruikt. Als ik de camera op de PC aansluit geeft deze ook aan dat er geen kaart inzit. En die 4 GB kaarten zijn zo duur.

J_V_D

Berichten: 442
Geregistreerd: 06-06-04

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 00:20

kijk eens voor de grap op www.opus.nl
daar zijn diverse kaartjes veele maale goed koper te kopen.
ook dvd media en inkt patronen zijn er stuken goed koper.

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 00:44

Ik heb er ook eentje die het had. Ik gebruik hem niet meer, te onbetrouwbaar. Hij kon ineens kuren krijgen...

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 00:45

Ja ik heb er eenje die vanaf aankoop al zo doet!

Anoniem

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 00:51

J_V_D, ik vind ze niet extreem goedkoper daar, dan bij andere internetaanbieders hoor Knipoog

Wiliwander, van welk merk is de geheugenkaart? Heb je de kaart al via je camera -niet via PC!!- geformatteerd (niet gewoon 'alles wissen' maar 'format') ?

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 00:59

WildWings schreef:
J_V_D, ik vind ze niet extreem goedkoper daar, dan bij andere internetaanbieders hoor Knipoog

Wiliwander, van welk merk is de geheugenkaart? Heb je de kaart al via je camera -niet via PC!!- geformatteerd (niet gewoon 'alles wissen' maar 'format') ?

Dat heb ik wel gedaan... maar helaas..

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 01:01

Hielp bij die van mij ook allemaal niet.....ik heb het opgegeven...

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 23:32

WildWings schreef:
J_V_D, ik vind ze niet extreem goedkoper daar, dan bij andere internetaanbieders hoor Knipoog

Wiliwander, van welk merk is de geheugenkaart? Heb je de kaart al via je camera -niet via PC!!- geformatteerd (niet gewoon 'alles wissen' maar 'format') ?



Nee heb ik niet. Zal ik eens proberen. Het merk is onbekend. Zie er zo geen merk op en de verpakking heb ik weggegooid.

Opus vindt ik ook niet goedkoop. Heb al mijn kaarten via Ebay Nieuw gekocht. Voor heel wat minder. (ook merkkaarten die ook op Opus staan). Helaas staan ze er nu niet meer zo goedkoop op. Betaalde toen 18,00 euro voor een 4 GB. Dat is echt goedkoop. Maar nu heb ik maar een duurdere betaald.

Heb inmiddels de kaart geformateerd. Hij deedt het ervoor want anders hadt ik dat niet kunnen doen daar de helft van de tijd de camera aangeeft dat er geen kaart inzit.

Hoe vaak formateren jullie een kaart? Hadt het nog nooit gedaan, Maar normaal ook geen problemen met de CF kaarten.

Anoniem

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:45

Ik formatteer de kaart eigenlijk nooit, alleen als ik merk dat er bijv. ineens minder opslagruimte op zou zitten of er iets mis mee is. En altijd via de camera, nooit via de PC (sommige werken als je 'm via de PC doet juist niet meer naar behoren).

Kaartjes van een onbekend merk zijn over 't algemeen geen aanraders, er zitten een hoop merken tussen waar je veel problemen mee kan (let op: kan, niet hoeft, dus laat niemand nu roepen "OH NOU bij mij gaat het altijd goed") krijgen. Google altijd eerste ven op de naam van 't merk waar je van plan bent een kaart van te kopen, dan vind je soms al veel negatieve ervaringen of juist helemaal geen en weet je dat 't waarschijnlijk redelijk veilig is de kaart te gebruiken.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 23:00

Heb hem vandaag gebuikt na het formateren en hij gaf geen prolemen.

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:08

Mijn kaart doet het afwisselend. Je kan er zo een dagje mee vooruit en dan ineens doet hij het niet meer. Weg alle foto's. Dus die gebruik ik niet meer. Ik hoop dat het bij jou wel blijft werken Wilawander.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:38

orionneke schreef:
Mijn kaart doet het afwisselend. Je kan er zo een dagje mee vooruit en dan ineens doet hij het niet meer. Weg alle foto's. Dus die gebruik ik niet meer. Ik hoop dat het bij jou wel blijft werken Wilawander.


Ben je dan de foto's kwijt? dan heb ik niet. Kan ze dan alleen via de PC erop krijgen en niet via de Camera

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: CF kaart die steeds error aangeeft....... en dan weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:49

Ik kon ze dan niet meer op de pc zetten en was dan ook alles kwijt. Mijn kaartje gaf dan error aan, ook als hij in de camera zat.